Yoda
- Ivan Horejsi
-
Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
-
Konstrukce Joe, výroba Vladimír.
Mluví o "nové generaci".
Dvojité lomení, čtyřservové křídlo. 2 x KST X08 brzdy, zbytek X06.
Hmotnost RTF 240 gramů
Detaily už na webu Vladimíra.
Težko říct jestli opravdu nová generace, všechno taky nevyjde, ale technicky je to zase další a zase neuvěřitelný pokrok.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
A hlavně mi to přijde jako jasná volba do budoucna pro elektroverzi F5K, tam by o preferenci této varianty neměla být vůbec diskuse...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 500
- Obdržená poděkování 17
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
-
Zach mel podle mne ovladana jen kridelka.
Pokud se pamatuji, 4 serva mel Pavel Marek. Jen tak tusim, ze narazil na vahu. Technologie udelaly od te doby obrovsky pokrok. Kam to povede.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Kam to povede? To záleží i na výsledku této diskuse, zda je správné, že si někdo dovolil omezit plošné zatížení a tím zarazit pokrok

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Ivan Horejsi napsal: Jj, to je ono.
Zach mel podle mne ovladana jen kridelka.
Pokud se pamatuji, 4 serva mel Pavel Marek. Jen tak tusim, ze narazil na vahu. Technologie udelaly od te doby obrovsky pokrok. Kam to povede.
Je to jak píšeš, dlužno ale dodat, že tehdy ještě 4 serva nebyla až takovým standardem ani u o dost větších modelů (u F3J už ano, ale u dvoumetrovek ani náhodou).
Hmotnosti F3K byly tehdy celkově vyšší, cca 300g standard, s 270g jsi "byl borec", v tom posun je opravdu značný...
Pro Honzu - já si myslím, že se význam různých omezení minimální váhy u elekter přeceňuje. Ono to hraje roli u F3J a koneckonců i F3K, kde je požadavek na velkou pevnost a v kombinaci s minimem váhy letí cena do nebes. Ale u elekter to zas takovou roli nehraje a třeba u RES by podle mne zavedení 12g/dm2 vedlo spíš k jasnému zdražení, protože by se nutný růst hmotnosti obratem "využil" na komplikovanější řešení pro vyšší pevnost a lepší tvar profilu
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tomas Hruby napsal: Pro Honzu - já si myslím, že se význam různých omezení minimální váhy u elekter přeceňuje. Ono to hraje roli u F3J a koneckonců i F3K, kde je požadavek na velkou pevnost a v kombinaci s minimem váhy letí cena do nebes. Ale u elekter to zas takovou roli nehraje a třeba u RES by podle mne zavedení 12g/dm2 vedlo spíš k jasnému zdražení, protože by se nutný růst hmotnosti obratem "využil" na komplikovanější řešení pro vyšší pevnost a lepší tvar profilu
Ahoj Tomáši, ono by to patřilo spíše do RES, takže se předem omlouvám Ivanovi za "plevelení", ale podle mě nebýt váhového "nelimitu", mohla by se používat nevýběrová balza, levná a těžší serva, pro pohony pro elektry platí totéž. Takže jasné zlevnění. Argument zisku aerodynamické čistoty za cenu zvětšení váhy se mi moc nezdá, podle mě už se celoplošné potahy (i křídla z balzového bloku) vyskytly, ale neprosadily (možná zatím). Pokud by to bylo výhodné, tak by se takové modely prodávaly víc, i když by byly hodně drahé, právě kvůli nutnosti vybírat materiál.
Hlavně ale argumenty Roye Dora v odkazovaném vlákně a jím uváděné příklady, že omezení plošného zatížení pro F5J bylo správné a pro F5K také, považuji za relevantní, určitě více než "výkřiky do tmy" protistrany. Kategorií, které skončily jako závody ve zbrojení je. Ale každému, co jeho jest.
Hezký víkend, H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
U RES musíš uvažovat o tom, co to udělá s cenou "u bláznů", to pozitivní, co píšeš, se týká klasického relativně levného modelu ve stylu Kiwi. Ale klidně se s tebou vsadím, že pokud by byl zvednut limit zatížení, tak se ta frézovaná křídla (či tuhé potahy) u špičky objeví téměř okamžitě a tohle už tak levné nebude

U F5K popravdě to zatížení posoudit neumím, podle mne je ale stejně jen otázka času, kdy se objeví první modely dělané opravdu na F5K od základu (ne už jen variace), čekal bych třeba křídla s větší hloubkou, která by byla naprd pro házení, ale OK u elektry atd. Jak se pak bude jevit limit zatížení se ukáže teprve pak...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- František Bělař
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 27
- Obdržená poděkování 2
Jen zvědavý dotaz-jak je to s životností současné špičky s RTF 225-240g? Ze zkušenosti s loděmi a rámy kol vím, že při tréningovém a závodním používání od úrovně MČR nahoru vydrží materiál rok. Pak už citelně "změkne" a loď/kolo nemá takovou tuhost, jako mělo-nedá se se stejnou námahou a lehkostí zajet stejný čas, je to větší dřina a při souběhu podmínek to třeba nejde vůbec. Že ty 270-300g stroje šly házet nové do 70-75 a po nějaké době o deset metrů míň jsem ještě zachytil, ale u současné špičky netuším. A s dvojitým lomením je namáhání materiálu ještě úplně někde jinde než u véčka..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- Včera 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.