file Yoda

Více
16. bře 2021 11:40 #23792 od Ivan Horejsi
Yoda vytvořil uživatel Ivan Horejsi
Sledovali jste někdo v sobotu večer prezentaci nového F3K YODA?
Konstrukce Joe, výroba Vladimír.
Mluví o "nové generaci".
Dvojité lomení, čtyřservové křídlo. 2 x KST X08 brzdy, zbytek X06.
Hmotnost RTF 240 gramů
Detaily už na webu Vladimíra.
Težko říct jestli opravdu nová generace, všechno taky nevyjde, ale technicky je to zase další a zase neuvěřitelný pokrok.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

hawk

Více
16. bře 2021 15:55 #23793 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Yoda
Zrovna to dvojité lomení může být zajímavé. Vlastně první DLG F3K byla křídla od Wolfganga Zacha, pak je dělal a možná pro rekreaci pořád ještě dělá Pekár na Slovensku, která měla dvojité lomení a popravdě byla v dost ohledech létavější než následně modernější "véčka". Je spíš s podivem, že trvalo tak dlouho než se někdo odhodlal k tomuto vrátit ve spojení s moderními modely.
A hlavně mi to přijde jako jasná volba do budoucna pro elektroverzi F5K, tam by o preferenci této varianty neměla být vůbec diskuse...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2021 17:46 #23795 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Yoda
o tomto je řeč ...

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. bře 2021 08:51 #23796 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Yoda
Jj, to je ono.
Zach mel podle mne ovladana jen kridelka.
Pokud se pamatuji, 4 serva mel Pavel Marek. Jen tak tusim, ze narazil na vahu. Technologie udelaly od te doby obrovsky pokrok. Kam to povede.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. bře 2021 13:27 #23797 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Yoda
www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3...-loading-requirement

Kam to povede? To záleží i na výsledku této diskuse, zda je správné, že si někdo dovolil omezit plošné zatížení a tím zarazit pokrok :-). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. bře 2021 15:37 - 19. bře 2021 15:42 #23798 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Yoda

Ivan Horejsi napsal: Jj, to je ono.
Zach mel podle mne ovladana jen kridelka.
Pokud se pamatuji, 4 serva mel Pavel Marek. Jen tak tusim, ze narazil na vahu. Technologie udelaly od te doby obrovsky pokrok. Kam to povede.


Je to jak píšeš, dlužno ale dodat, že tehdy ještě 4 serva nebyla až takovým standardem ani u o dost větších modelů (u F3J už ano, ale u dvoumetrovek ani náhodou).
Hmotnosti F3K byly tehdy celkově vyšší, cca 300g standard, s 270g jsi "byl borec", v tom posun je opravdu značný...

Pro Honzu - já si myslím, že se význam různých omezení minimální váhy u elekter přeceňuje. Ono to hraje roli u F3J a koneckonců i F3K, kde je požadavek na velkou pevnost a v kombinaci s minimem váhy letí cena do nebes. Ale u elekter to zas takovou roli nehraje a třeba u RES by podle mne zavedení 12g/dm2 vedlo spíš k jasnému zdražení, protože by se nutný růst hmotnosti obratem "využil" na komplikovanější řešení pro vyšší pevnost a lepší tvar profilu
Poslední změna: 19. bře 2021 15:42 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2021 13:28 #23799 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Yoda
Mimochodem dnes se na FB Jo Grini ptal na F5K trup a reakce přímo od Vladimira je "as soon as possibble", takže asi fakt brzy...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2021 16:59 - 20. bře 2021 17:01 #23800 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Yoda

Tomas Hruby napsal: Pro Honzu - já si myslím, že se význam různých omezení minimální váhy u elekter přeceňuje. Ono to hraje roli u F3J a koneckonců i F3K, kde je požadavek na velkou pevnost a v kombinaci s minimem váhy letí cena do nebes. Ale u elekter to zas takovou roli nehraje a třeba u RES by podle mne zavedení 12g/dm2 vedlo spíš k jasnému zdražení, protože by se nutný růst hmotnosti obratem "využil" na komplikovanější řešení pro vyšší pevnost a lepší tvar profilu


Ahoj Tomáši, ono by to patřilo spíše do RES, takže se předem omlouvám Ivanovi za "plevelení", ale podle mě nebýt váhového "nelimitu", mohla by se používat nevýběrová balza, levná a těžší serva, pro pohony pro elektry platí totéž. Takže jasné zlevnění. Argument zisku aerodynamické čistoty za cenu zvětšení váhy se mi moc nezdá, podle mě už se celoplošné potahy (i křídla z balzového bloku) vyskytly, ale neprosadily (možná zatím). Pokud by to bylo výhodné, tak by se takové modely prodávaly víc, i když by byly hodně drahé, právě kvůli nutnosti vybírat materiál.

Hlavně ale argumenty Roye Dora v odkazovaném vlákně a jím uváděné příklady, že omezení plošného zatížení pro F5J bylo správné a pro F5K také, považuji za relevantní, určitě více než "výkřiky do tmy" protistrany. Kategorií, které skončily jako závody ve zbrojení je. Ale každému, co jeho jest.

Hezký víkend, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Poslední změna: 20. bře 2021 17:01 uživatelem Jan Kubica.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2021 18:27 #23801 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Yoda
U F5J je popravdě limit dost symbolický - ono se pod 12g/dm2 dostat dá, ale v podstatě o to nikdo ani moc nestojí, v jistém smyslu mi přijde, že hmotnosti loni spíš zase trochu narostly... Takže bych s těmi "pozitivními argumenty" byl hodně opatrný, přijde mi to argumentačně spíš lehce zavádějící, to už by k přemýšlení byly spíš současné zkušenosti z F3J, kde je nyní minimum zatížení o dost výše.

U RES musíš uvažovat o tom, co to udělá s cenou "u bláznů", to pozitivní, co píšeš, se týká klasického relativně levného modelu ve stylu Kiwi. Ale klidně se s tebou vsadím, že pokud by byl zvednut limit zatížení, tak se ta frézovaná křídla (či tuhé potahy) u špičky objeví téměř okamžitě a tohle už tak levné nebude :-(

U F5K popravdě to zatížení posoudit neumím, podle mne je ale stejně jen otázka času, kdy se objeví první modely dělané opravdu na F5K od základu (ne už jen variace), čekal bych třeba křídla s větší hloubkou, která by byla naprd pro házení, ale OK u elektry atd. Jak se pak bude jevit limit zatížení se ukáže teprve pak...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. kvě 2021 09:22 #23910 od František Bělař
Odpověděl František Bělař pro téma Yoda
Když si vezmu, jak jsem koukal na RCH a F3K před pětadvaceti lety před Hvězdou (když se tam ještě dalo létat), příprava a report z přehození Nuseláku... Pokrok je neskutečný. A tohle letadlo vypadá famózně.

Jen zvědavý dotaz-jak je to s životností současné špičky s RTF 225-240g? Ze zkušenosti s loděmi a rámy kol vím, že při tréningovém a závodním používání od úrovně MČR nahoru vydrží materiál rok. Pak už citelně "změkne" a loď/kolo nemá takovou tuhost, jako mělo-nedá se se stejnou námahou a lehkostí zajet stejný čas, je to větší dřina a při souběhu podmínek to třeba nejde vůbec. Že ty 270-300g stroje šly házet nové do 70-75 a po nějaké době o deset metrů míň jsem ještě zachytil, ale u současné špičky netuším. A s dvojitým lomením je namáhání materiálu ještě úplně někde jinde než u véčka..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.862 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám