file F5J - Asperatus

Více
27. lis 2018 11:39 - 27. lis 2018 11:44 #21107 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J - Asperatus
Pan Zbyněk Nadrchal mě poprosil, jestli bych něco sem nenapsal o tomhle modelu. Tak jen pár reálných poznatků, nechci tu dělat nějaký blabla marketing.

Po prvním létání s jeho testovacím modelem cca před 3-mi týdny, jsem dospěl k názoru, že krom těžiště někde mezi 93-95mm (přilepili jsme 3 dvacetikoruny na čumák :-) ) je třeba ještě přizvednout spojky uší zkusmo na 7 stupňů, a zmenšit úhel seřízení.

Teď v neděli bylo už všechno ok, letadlo lítá naprosto v pohodě, s 1600g hmotností a ve větru 1-3m, při teplotě 4 stupně a zatažené obloze jsem si pěkně zalítal, a i termiku našel a vytočil. Kroužení i v pár metrech nad zemí je v pohodě, bez padání a naprosto stabilní. Kroužky umí i s totálně malým poloměrem.
Při tomhle seřízení termiku ukazuje hezky zřetelně...

Co bych na sezónu ještě určitě doplnil jsou - dovažování do větru (rozměry a uchycení balastu), a odlehčení kormidel. Jinak vše ok. Palec nahoru!

Jo a ty použitá serva, to je hrůza hrůz, tam je potřeba, aby si výrobce dal do modelu něco "normálního" ;)

Jsem zvědav na uhlíkovou verzi, tohle byl sklokompozit.
Poslední změna: 27. lis 2018 11:44 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. led 2019 15:29 #21226 od Karel Mrázek
Odpověděl Karel Mrázek pro téma F5J - Asperatus
Dnes jsem udělal pár prvních letů s Asperatusem, zatím jsem ladil jen základní nastavení. Při při posledním letu jsem ale neodolal a vytočil bublinku, kterou jsem náhodou potkal a bylo z toho pěkných 15 minut, letadlo i při mé nedokonalé pilotáži točí opravdu pěkně. Přistál jsem, protože ani v rukavicích jsem už necítil prsty, bylo -2 stupně. První dojem z letadla je docela dobrý.
Letovou váhu mám 1450 g, Osazeno motorem MEGA 16/15/5CE F5J, regulátor YEP40, serva BMS105HV v trupu, v křídlech BMS115HV, vrtule 10x6, baterie BOLT 850/3S. Abych se dostal na doporučovanou polohu těžiště a nemusel dopředu cpát olovo (baterie je nacpaná až na motoru), vyměnil jsem ocelové struny ke směrovce a výškovce za uhlíkovou kulatinu 1 mm a ocelové vidličky se šroubovacími koncovkami za podstatně lehčí kulové čepy. Zdá se, že jsou to prkotiny, ale na těžišti to potřebnou změnu dalo, dostal jsem se ze 101 mm na 96 mm.
Stoupavost jsem zatím neměřil, ale vypadá to, že je při tomto osazení dostatečná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. úno 2019 19:11 #21296 od DNZ Gliders
Odpověděl DNZ Gliders pro téma F5J - Asperatus
Dnes jsme přes nepřízeň počasí provedli zálet verze Asperatus Competizione Ultraleggera (biaxial, 1300 g letovka), abychom ho vyzkoušeli i trochu v extrému. Vítr 4 m/s, -2°C a 20 cm sněhu určitě nejsou optimální podmínky pro lehouše :) Video najdete na našich stránkách www.dnzgliders.com/inpage/asperatus/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. úno 2019 18:43 #21372 od DNZ Gliders
Odpověděl DNZ Gliders pro téma F5J - Asperatus
První skoro jarní poletání :) moc to nenosilo, ale užili jsme si to
https://youtu.be/OXdPVqRacsE

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2019 17:13 #21402 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J - Asperatus

Radek Novotny napsal: ...Co bych na sezónu ještě určitě doplnil jsou - dovažování do větru (rozměry a uchycení balastu), a odlehčení kormidel....

Dotaz asi nejlépe na Aleše nebo Karla... v produkční verzi co máte, je už nějak dořešeno umístění zátěže, nebo je to na dodělání majitele?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2019 18:39 #21403 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J - Asperatus
Minulý týden jsem o tom mluvil a "právě se na tom pracuje". Do stávajících modelů půjde dodatečně dodat.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2019 12:45 #21449 od DNZ Gliders
Odpověděl DNZ Gliders pro téma F5J - Asperatus
Nově nabízíme sadu Balast obsahující 4 ploché nerezové zátěže o hmotnostech 133, 212, 262, 338 g, kombinovatelné mezi sebou. Jsou v trupu umístěny pomocí vlepeného držáku a šroubu umožňujícím pohotovostní změnu těžiště ve třech polohách, prohnutý tvar znemožňuje volný pohyb.

Další novinkou je sada 7° spojek křídel pro ještě lepší vlastnosti v bezvětří.

Zároveň oznamujeme, že 31. března končí akce Stoupák a máte poslední možnost si objednat letadla ve více kusech se slevou.

Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. bře 2019 23:32 - 17. bře 2019 23:32 #21471 od Lubomír Šášek
Odpověděl Lubomír Šášek pro téma F5J - Asperatus
Není nad to, vidět Asperatuse na živo. Dohodl jsem se s Alešem a dnes (neděle) dopoledne jsme se setkali.
Na náš web jsem dal krátký článek s odkazem na Rajče a youtube.

Děkuji Aleši

mlz.frystacko.cz/?p=28554
Poslední změna: 17. bře 2019 23:32 uživatelem Lubomír Šášek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čec 2019 13:58 - 24. čec 2019 13:59 #21975 od Pavel Svoboda

Radek Novotny napsal: .... a zmenšit úhel seřízení ....

A jak jsi přišel na to, že výrobce má špatný úhel seřízení ? ( Kolik je správně : - )

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 24. čec 2019 13:59 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2019 13:29 #22213 od DNZ Gliders
Odpověděl DNZ Gliders pro téma F5J - Asperatus
Trochu jsme ho potrápili ve vzduchu, obstál bez problémů :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.367 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám