file Motor XPower F2919/10 praktické zkušenosti

Více
07. čec 2019 14:39 #21919 od Jan Kadeřábek
Už máte někdo praktické zkušenosti s motorem XPower F2919/10 ? Jde mi hlavně o jeho spotřebu v kombinaci s vrtulemi kolem 10x6 až 11x7.
Já ho mám osazený v F5J 3,8 m, letová váha 1580g, baterie Gens Tattu 3S 1300 mAh 75C/150C a jsem před záletem. Řeším, jakou na něj dát vrtuli v kombinaci s uvedenou baterií, abych ho neodrovnal hned napoprvé.
Problém je v tom, že 65 A regulátor spolu s vrtulí Aeronaut CAM Carbon 10x6 mě v logu ukazuje 63A, tedy zatím v ruce, běh motoru asi 10s.
V eCalcu se dozvím , že s uvedenou vrtulí a přibližně stejně výkonnou baterií (65C/100C) bych měl mít na max.výkon 52A a že překračuji limity motoru 38A- 400W o nějakých 100W, tedy 509W, takže to zhruba koresponduje s tím mým logem, a navíc bych tam tuto vrtuli asi neměl dát vzhledem k zatížení motoru.
Na stránkách Topmodel.fr , kde tento motor doporučují do podobného F5J, mají uvedené toto měření:
• XPower F2919/10
• Prop: AERONAUT CAM CARBON 10x6" +RFM carbon spinner 32mm
• Controller: XPower XSreg40
• Battery pack: Hot-LiPS VHD 1300 3S1P
• RPM: 11900
• Current drain: 34A
• Static thrust: 1.5kg

dokonce s vrtulí 11x6 udávají spotřebu tohoto motoru jen 37A.

viz. www.topmodel.fr/en/product_detail.php?id=22648&qty=1

A teď, kde je pravda, baterie Hot Lips VHD jsou ještě výkonější než ty moje (mají 95C/150C), kapacita je stejná a uvedená spotřeba je poloviční.
Co si o tom myslíte, není možné, že ty moje údaje z logu regulátoru jsou tak vysoké, protože trup držím v ruce a vlastně tím ten motor zatěžuju ? Jsem z toho nějaký bezradný.
Prosím o Váš názor k výše uvedenému, resp.o doporučení rozměru vhodné vrtule.
Děkuji Honza

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
11. čec 2019 09:22 - 11. čec 2019 09:45 #21934 od Jan Kadeřábek
Přeji dobrý den,
tak jsem to F5J dnes úspěšně zalétl, nakonec jsem na první let použil tu vrtuli Aeronaut 10x6 , tak jen upřesnění ke skutečné spotřebě motoru za letu.
Motor XPower F2919/10 si s touto vrtulí a baterií TATTU 1300 mAh 75C/150C vzal max.proud 54 A na plný plyn, plný plyn dán až asi 3s po odhozu za letu (údaj z logu regulátoru YGE65LVT přikládám).

Takže údaje ze stránek Topmodel.fr jsou pro tento motor nějaké zkreslené, to jen aby to někoho nepletlo jako mně. Naproti tomu údaje z eCalc se jeví docela přesné, eCalc uvádí 52 A s baterií 1600mAh 65C.
Přikládám foto mého nového stroje před záletem a též foto našeho domovského letiště.
Zdraví Honza
Poslední změna: 11. čec 2019 09:45 uživatelem Jan Kadeřábek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2019 11:19 #21935 od Ivan Horejsi
Motor (resp. jeho vnitrek) je ve identicky s tim, ktery je v nasi reklame nize. Prvni zleva.
Letam s nim uz asi rok. Vrtule RF 10X6 s tramkem 36mm.
V tomto provedeni budeme mit koncem cervence, zatim mame jeden vzorek.

Pomohlo by predstavit se celym jmenem, jak je tady zvykem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2019 11:32 #21936 od Jan Kadeřábek
Dobrý den,
tak to se omlouvám, to jsem netušil, moje celé jméno je Jan Kadeřábek, ale nic Vám neřekne, já nejsem soutěžní typ, spíš si poletuju s kamarády pro radost.
K tomu motoru, myslíte, že by mělo smysl dávat na něj 11x6 ? Podle eCalcu bych už značně přelézal možnosti regulátoru a motoru, nebo se to neřeší, když se jedná o 20 - 30s chodu motoru?
Zdraví Jan.K

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2019 11:48 #21938 od Ivan Horejsi
Je to tady zvykem :-) a clovek se snadneji docka odpovedi. Mne se blbe diskutuje s anonymy,

V prvni rade bych vymenil plastovou vrtuli za uhlikovou. Jde o zniceni eroplanu.
Proud s vrtuli AE byl asi 35A, s uhlikovou RF 30A. Obe 10X6.
Motor jsem testoval v zime, byla opravdu zima. Do 5st. C. S novou baterii 1000-3S jsem se dostal na vysku az 310 metru/30 sekund, takze jsem dal neexperimentoval.
Dost zalezi na prumeru vrtule, takze roztec pinu ma urcite vliv. Mam 38mm.

Nevim zatim, jestli je motor opravdu uplne stejny. Odpovida prumer rotoru 29mm, stator je pak 23mm. To je o 1 mm vic, nez je bezne. Delka magnetu - mame 20, Vy asi 19.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2019 12:05 #21939 od Jan Kadeřábek
Chápu , to jsem nemohl vědět, i když jsem si všiml při pročítání fóra, že uvádíte plná jména, ale to jsem přičítal tomu, že se vlastně všichni znáte.

Já mám trámek 36 mm , kužel 32/5/8. Co mně zaráží, je ta Vaše malá spotřeba - 35A ? Já mám s trámkem 36mm a vrtulí AE 10x6 54 A, tak co může udělat rozdíl o 19 A ? Ano, mám novou a poměrně silnou baterii, ale že by to dalo rozdíl 19 A ? Znovu se vracím k těm údajům od Topmodel.fr a nakonec i ze stránek pana Valenty, kde u tohoto motoru uvádějí 35-37A, a vím, že Valentovic tam provozují s tímto motorem Spin 44 A, což by taky odpovídalo.
Setkal jste se někdy s tím , že by se dva stejné motory až tak od sebe lišily ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2019 12:17 #21940 od Ivan Horejsi
Tak prece jen se motory lisi vic nez se zdalo na prvni pohled. Ted to vidim.
Nas ma KV1350, ten Vas 1480. V tom je ten rozdil.
Zkuste alespon osahat, jestli se moc nehreje. Ale vetsi vrtuli bych radeji nezkousel a kdyz, tak s nejvetsi opatrnosti. Asi by to nic neprineslo.
Mne zase prekvapil rozdil mezi vrtulemi AE a RF.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2019 12:24 #21941 od Jan Kadeřábek
Souhlasím, stoupání pod úhlem asi 40° s 10x6 mně úplně stačí, raději zkusím tu RF-ku s nadějí na menší odběr a hlavně spolehlivost .Máte pravdu, že riskovat s plastovkou není zrovna moudré.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čec 2019 07:51 #21944 od Alois Hrabáček
V jednom Dynamiku F5J 1500 g. používám tento motor s vrtulí 10x6 RF a bez problémů. Odběr kolem 38 A. Ale nikdy jsem nepotřeboval plný výkon 30 s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čec 2019 08:25 #21945 od Jan Kadeřábek
Tak já nevím, kde se bere těch mých 54 A. Fakt je, že YGE v logu udává jen max.A, po chvíli určitě klesnou spolu s poklesem napětí baterie, ale určitě ne na 38 A. Nevzpomenete si s jakou baterií (myslím jaké C baterie) Vám to dalo tu spotřebu ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.498 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám