- Příspěvky: 10
- Obdržená poděkování 0
Nastavení chodu motoru a vypínání- vysílač FF10
- Jaroslav Eichler
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
29. čen 2020 18:52 #23139
od Jaroslav Eichler
Nastavení chodu motoru a vypínání- vysílač FF10 vytvořil uživatel Jaroslav Eichler
Mám dotaz k nastavení spouštění a vypínání motoru. Mám vysílač FF10 a chod motoru mám nastaven na kan. č.3 jako proporcionální tj. dolní poloha ovladače, motor neběží horní poloha max. otáčky. Při zapojeném výškoměru po vypnutí motoru a zapnutí funkce klapek přepínačem se nahodile pootočí vrtule. ( klapky jsou v nulové poloze- zavřené). V nastavení dorazu serva mám v dolní poloze 80% , ale závada trvá. Rovněž bych uvítal blokování nechtěného spuštění plynu- např. přepínačem. Pokud s tím má někdo zkušenosti, prosím o radu a případné možnosti nastavení. Děkuji za každou informaci. j. Eichler
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
29. čen 2020 20:27 - 29. čen 2020 20:29 #23140
od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma Nastavení chodu motoru a vypínání- vysílač FF10
Mám sice úplně jiný rádio, ale:
- to cukání by mohlo zmizet, když na tom kanále kterým ovládáš motor nastavíš rozsah výchylek např. +- 100% a následně zkalibruješ regl. Vyzkoušíš a pokud by to furt cukalo, zkus přidat rozsah např. na 110%. Pokud to nepomůže tak nevím.
- ohledně blokování vypínačem, já mám zmixovaný dva kanály. Na jeden z nich mám přiřazený vypínač a na druhý poťák. Když zapnu vypínač, motor se roztočí a poťákem ovládám otáčky volnoběh-maximál. Pokud je vypínač vypnutý, můžu s poťákem kvedlat jak chcu a motor se nesmí hnout. Důležitý je sladit to tak, aby se ti nespínal výškoměr dřív než se motor točí ( např. když je vypnutý vypínač a poťák posuneš na max ) , nebo naopak, že se motor točí, ale výškoměr to ještě nezaznamená a aktivuje se až při vyšších otáčkách. Je to trošku alchymie
- to cukání by mohlo zmizet, když na tom kanále kterým ovládáš motor nastavíš rozsah výchylek např. +- 100% a následně zkalibruješ regl. Vyzkoušíš a pokud by to furt cukalo, zkus přidat rozsah např. na 110%. Pokud to nepomůže tak nevím.
- ohledně blokování vypínačem, já mám zmixovaný dva kanály. Na jeden z nich mám přiřazený vypínač a na druhý poťák. Když zapnu vypínač, motor se roztočí a poťákem ovládám otáčky volnoběh-maximál. Pokud je vypínač vypnutý, můžu s poťákem kvedlat jak chcu a motor se nesmí hnout. Důležitý je sladit to tak, aby se ti nespínal výškoměr dřív než se motor točí ( např. když je vypnutý vypínač a poťák posuneš na max ) , nebo naopak, že se motor točí, ale výškoměr to ještě nezaznamená a aktivuje se až při vyšších otáčkách. Je to trošku alchymie
Poslední změna: 29. čen 2020 20:29 uživatelem Pavel Hloušek.
Poděkovali: Jaroslav Eichler
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Méně
Více
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
30. čen 2020 14:29 - 30. čen 2020 14:29 #23141
od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Nastavení chodu motoru a vypínání- vysílač FF10
Používám T10CP, nevím jestli FF10 je totéž??
Taky mám motor na páce plynu a mám to naopak namixováno tak, že při stažení páky mám ještě asi 15% plynu (nechci abych si při soutěžním letu motor nechtěně vypnul). Pro následné vypnutí motoru používám funkci Motor Cut (THR-CUT) nastavenou na přepínač "B". Popis nastavení je v originálním návodu na str.79
Taky mám motor na páce plynu a mám to naopak namixováno tak, že při stažení páky mám ještě asi 15% plynu (nechci abych si při soutěžním letu motor nechtěně vypnul). Pro následné vypnutí motoru používám funkci Motor Cut (THR-CUT) nastavenou na přepínač "B". Popis nastavení je v originálním návodu na str.79
Poslední změna: 30. čen 2020 14:29 uživatelem Petr Dušek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Eichler
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 10
- Obdržená poděkování 0
30. čen 2020 20:12 #23142
od Jaroslav Eichler
Odpověděl Jaroslav Eichler pro téma Nastavení chodu motoru a vypínání- vysílač FF10
Děkuji za rychlou odpověď. dostal jsem ještě jednu odpověď ,tak budu laborovat. Eichler
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Eichler
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 10
- Obdržená poděkování 0
30. čen 2020 20:21 #23143
od Jaroslav Eichler
Odpověděl Jaroslav Eichler pro téma Nastavení chodu motoru a vypínání- vysílač FF10
Děkuji za rychlou odpověď. dostal jsem ještě jednu odpověď ,tak budu laborovat. Eichler
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.447 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.