file Napájacie konektory

Více
06. zář 2025 10:06 #25866 od Slavomír Chrenka
Ahoj, F5-Jéčkary, aké prevažne používate silové konektory do max. 60A pripojenie batérie k ESC ? Mám dilemu či XT30 alebo XT60 alebo radšej overená klasika MP jet gold 2,5.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
07. zář 2025 15:21 #25867 od Václav Jeništa
Odpověděl Václav Jeništa pro téma Napájacie konektory
Ahoj, já na F5J hlasuji pro XT60 s krytkou , pro RCEV pro XT30

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. zář 2025 04:59 - 08. zář 2025 05:00 #25869 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma Napájacie konektory
XT30 je pro trvalý proud do 15A, do F5J bych si ho nedal, XT60 je do 30A, obojí mohou časem ztrácet tuhost kontaktů, to lze udržet mechanickým porozevřením vnitřního segmentu, kvalita kolísá dle výrobce, pohodlná manipulace s domečkem, výrobci baterek ho přijali jako standard. MP JET 2,5mm je do 50A, kvalita kontaktu je dlouhodobě vyšší, nemá domeček, to může někdy vadit.
Poslední změna: 08. zář 2025 05:00 uživatelem Milan Chalupník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. zář 2025 18:39 #25877 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Napájacie konektory
No já teda XT30 v F5J létal už několik sezón a naprosto v pohodě…
Jen doporučuji po každé sezóně měnit na regulátoru konektor, přeci jen se trochu opotřebovává a výměna je maličkost, která může předejít komplikacím.

Pro RCEV či F5L mi pak přijde XT30 jako vyloženě jasná volba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2025 12:45 #25878 od Jiří Kačírek
Odpověděl Jiří Kačírek pro téma Napájacie konektory
Už se to kdysi řešilo! Tady se dá najít odpověď: www.305.cz/rc/view.php?nazevclanku=prehl...sloclanku=2012030005
Poděkovali: Milan Chalupník

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2025 04:56 - 22. zář 2025 06:57 #25879 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma Napájacie konektory
Pěkný přehled. Myslel jsem si, že XT60 snese dle datasheetu 30A, tak jsem dal opět vyhledat, a ejhle, někdo udává jen 30A (GME-?,TME-AMASS, Handson Technology), ale někdo 60A, 65A (Mouser-SparkFun), ba dokonce 60-120A. Ale byl jsem svědkem na Zimní lize v Poříčí, jak spadlo F5Jéčko na XT30.
Poslední změna: 22. zář 2025 06:57 uživatelem Milan Chalupník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2025 08:22 #25880 od Petr Slezák
Odpověděl Petr Slezák pro téma Napájacie konektory
Pro ty kdo ještě neviděli tato videa. Praktické testy proudu a zatížení XT30 a XT60 :)



Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. zář 2025 08:47 #25882 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Napájacie konektory
Těch 30A pro XT60 je nějaká blbost (anebo test podle fakt striktní normy na zátěž v řádu hodin), v datasheetu je 60A. Co vím, tak vyloženě hořely až v racecopterech (opravdu topclass), kde jsou proudy ve špičkách hodně nad 100A, ale to už je jiné téma.
To samé XT30 - oficiální datasheet udává 30A. A jak ukazují ta videa od Petra, tak při pokusech se šílenostmi jako 75A se spíš odletovávaly, než že by nějak moc hořely.
Za mne XT60 vydrží cokoli co reálně padá v F5J do úvahy, XT30 pak snese pro naše maximum 30s 40A s jistotou a vesměs i 50A (ale to už je fakt limit).
Jak je v článku na RC305 udává 15-25A, tak to je web primárně pro auta, kde tě soutěžní jízda trvá minimálně 5 minut, tedy 10x déle než náš motorový let, tam bych se taky asi v zátěži konektoru mírnil.

K tomu že někdo spadl na XT30 - je to i o té údržbě, opravdu to občas chce na reglu vyměnit, navíc je dobré i slušně pájet (zasunutý protikus a tak). Pokud už má někdo vyviklané konektory a místo výměny je žiletkou "napruží", tak pak vidím problém právě v tom...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.127 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám