RCEV
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Trenérem je sice Novotný, nicméně to jde vše asi za mnou.
1) Změna znění pravidel. Aktuálně jsou pravidla sice funkční, ale na hony vzdálené původní slohové podobě a to jak původní, tak i dle mého názoru velmi povedené verzi právě od Radka Novotného. Bylo vy fajn prosadit tuto změnu, ať to nepůsobí tak "byrokraticky složitě".
2) Podařilo se mi vykomunikovat s Aerobtecem, že do týdne vydají zamčený firmware pro RCEV. Čili bude nastaven striktně dle pravidel a nebude možno je měnit. Tímto se vyřeší množící se dotazy "jak správně nastavit výškoměr pro RCEV"
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1092
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Ohledně té verze pravidel co jsem koordinoval na konci loňského roku, pověsím to sem až se vrátím ze zámoří. Ještě se na to podívám, jestli tam nebude ještě ždibíček na vylepšení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
1. Radku poves sem prosim link na navrh pravidel pro 2015, at mame urcite všichni totez.
2. V RAMCI KOMISE bychom měli diskutovat restart. To za nas nikdo neudela, a naopak, když to neudelame, tak se do nas nakonec pusti z obou taboru.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Osobně bych toto vykomunikoval na nějaké akci, ale do hořic na RCEV asi nepřijede co ?
bude tam dozajista o tom diskuse.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Podle mého názoru bychom měli restart buď zakázat úplně a létat ve stylu F5J anebo ho naopak povolit se vším všudy, tedy ať se klidně člověk pro opakování letu vrací se zapnutým motorem. Vůbec se mi nelíbí ten současný "mezistav", kdy se hraje na restart výhradně pro záchranu modelu, spuštěním motoru ale člověk ztrácí nárok na opakování. Reálně totiž při zapnutí motoru někde v dáli a rychlém návratu pro opakování soutěžící přistane, rozpojí kabely a letí a nikdo to nezkontroluje, pokud by měl časoměřič naopak ověřit zapnutí motoru před opakováním, tak se tím "mezipřistání" hlavně u externího displeje velmi protáhne a ztrácí smysl, navíc při "pomalejším časoměřiči" se bude soutěžící právem cítit poškozený. Povolení restartu se vším všudy tento problém plně řeší - nikdo se o nic nestará a až po posledním započteném pokusu se kontroluje, vše je jasné.
Nechci se kluků dotknout, ale ta současná podoba pravidel je trochu klasický příklad situace, "kdy dobrý nápad zvítězil nad zdravým rozumem".
Ale je to na vás, osobně bude RCEV létat jen minimálně, tak do toho nehodlám rýpat nijak přehnaně.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Aktuálně letíš na doraz (a v nouzi si éro zachráníš) = maximalizují se výkony až na samou mez. Ale při změně se stane to, že pilot poletí jistotu a nepokusí se ani o pořádný termický boj. Prostě to zabalí protože nechce náhodou přijít o letadlo nebo jít 587 metrů do pole. V druhém případě zase poletí sice na krev, ale bude mít případnou výhodu oproti ostatním. Proč si může drze a troufale zkoušet termiku z 15ti metrů, potom si v klidu a bez stresu doletět na letiště a startovat znova?
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
O něco výraznější by asi byla změna taktiky, pokud by se restart naopak zakázal, ale zase se podívej na F5J. Restart je zakázán, ale přesto se při dobrém počasí už běžně létá pod 100m (někdy i pod 50m), protože to prostě na 1000b potřebuješ. Vsadím se, že v RCEV při soutěžích za slušného počasí budete na konci této sezóny v podobné situaci - možná se to nestlačí pod 50m jako u F5J, ale že se bude pro vítězství muset létat v řádu 90-110m, o to se klidně vsadím. Mimochodem, to samé se týká obavy o to, aby si někdo nenastavil automatické vypnutí těsně pod 200m. Tím si někdo může pomoci v mizerném počasí a silném větru, ale jsem se ochoten vsadit, že při alespoň trochu slušném počasí bude tato funkce absolutně nezajímavá, protože už 150m bude spíš moc a soutěžící s vyššími ambicemi se k 200m ani nepřiblíží.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Ad taktika : Tome ty výšky se létaly už minulý rok

Hodně kolegů točí termiku, že doslova olizují ušima trávu, a to by nebylo pokud by neměli možnost záchrany. Mluvím z praxe. Nicméně přizpůsobili by se samozřejmně
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1092
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36

Přidávám zde návrh znění pravidel v podobě z konce minulého roku. Změnu jsem udělal kosmetickou, zvýraznil jsem a podtrhl počet modelů do soutěže, myslím, že by měly stačit dva. Více modelů by mohlo i trošku znevýhodňovat nízkorozpočtové modeláře, ale na druhou stranu zase podporuje více modelaření... Max. 2 modely jsou standard pro RCEK, RCEJ, ale nemusí to být nutně stejné...

Dále jsem udělal změnu u min. počtu soutěžících při opakování ze 4 na 3. Mělo by to být obdobné jako u jiných kategorií...
Ted je jen na dohodě, jak dál postupovat, aby se namísto té současné ne-vyhovující verze pravidel dostala v patnost nová verze, která bude mít trošku hlavu i patu...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Soutěž F5L č:675 4.6.2023 (1 Příspěvky)
- Soutěž číslo 675, která se měla konat 4.6.2023 byla po domluvě s panem Minaříkem odlétána...
- v Vážná témata / Důležité
- od Jaromír Kamenský
- 30. kvě 2023 19:33
-
-
-
- Samba Cup F5J 2023 (55 Příspěvky)
- Děkuji za skvělý víkend, byla to paráda! https://www.youtube.com/watch?v=0WzwOGPDDI8
- v Soutěže / Soutěže v roce 2022
- od Radim Barč
- 30. kvě 2023 04:33
-
-
-
- RCEP Prostějov 2 (1 Příspěvky)
- Ahoj. Zájemce o naši Letní soutěž RCEP Prostějov v termínu 10. 06. 2023 bych chtěl...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2023
- od Petr Loutocký
- 29. kvě 2023 12:14
-
-
-
- Ostravský nakladač (2 Příspěvky)
- Dobrý den všem. Víkendové soutěže RCEV, Polanecký nakladač, a Ostravský nakladač, které...
- v Vážná témata / Důležité
- od Kamil Kičmer
- 29. kvě 2023 06:20
-
-
-
- F5J Hořice 10-11.6.2023 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, vytahuji nahoru propozice soutěže, pro někoho byly příliš skryty v...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2023
- od Petr Dušek
- 28. kvě 2023 20:11
-
-
-
- LETNÍ F5L PODHOŘANY 4.6.2023 - Pro malý zájem zruš... (4 Příspěvky)
- Na elektry se přihlásilo pouhých osm pilotů, a proto dáme přednost dvoudenní F3L a budeme...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2023
- od Miloš
- 28. kvě 2023 16:54
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.