MS F1x v roce 1971
- Jan Kubica
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Méně
Více
21. pro 2018 17:03 #21144
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
MS F1x v roce 1971 vytvořil uživatel Jan Kubica
Ivan Hořejší dal na FB odkaz na toto nádherné video z MS volňásků 1971 v Göteborgu.
www.nfb.ca/film/180_is_max/?fbclid=IwAR3...Utol_9y4-NXGNi1vC3Bk
Koukám na to už po třetí , je mi "nostalgicky". Ivane, díky moc a hezké Vánoce všem, H.
www.nfb.ca/film/180_is_max/?fbclid=IwAR3...Utol_9y4-NXGNi1vC3Bk
Koukám na to už po třetí , je mi "nostalgicky". Ivane, díky moc a hezké Vánoce všem, H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
21. pro 2018 18:12 #21145
od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma MS F1x v roce 1971
parádní filmeček, tenkrát to navíc byla ještě modelařina. Dneska už jen lítáme s koupenejma hračkama
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
22. pro 2018 08:25 #21146
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Odpověděl Jan Kubica pro téma MS F1x v roce 1971
Ahoj Pavle, máš pravdu, dřív si musel "modelář model vymodelovat", nakonec v tom filmu je to krásně ukázané. Ale to už se nevrátí .
Jinak mě zaujaly ještě další věci:
1) Jak blbě ty modely létaly. Ono je to vidět jen z pár záběrů modelů nad zemí, ale zdá se mi, že klouzavost byla tak 1:7. Dneska má RC dvoumetrovka minimálně dvojnásobnou (dle měření modelu AndREaS v FMT). Podle mě je toto kladná stránka toho, že si nemusíme soutěžní modely stavět sami.
2) Kdysi mě Ivan H. upozorňoval, jak moc je odlišná taktika létání volných a RC modelů. U volňásků se čeká, až bude ta správná termika přímo nad startovištěm, potom letí všichni najednou. U RC se využívají i stoupáky, nad kterými by volňáskář ohrnul nos. Musí se využívat, protože si okamžik startu nelze vybrat. V tomto kontextu je potom zajímavé rozlétávání, kdy startovali všichni najednou (na konci filmu).
3) Ze Švédska si vezli zlatou Pavel Dvořák za větroně a Josef Klíma za wakefieldy. Pepu lze občas potkat v Modelparku Suché. Už tenkrát jsme byli modelářská velmoc, takže dneska mají kluci na co navazovat .
H.
Jinak mě zaujaly ještě další věci:
1) Jak blbě ty modely létaly. Ono je to vidět jen z pár záběrů modelů nad zemí, ale zdá se mi, že klouzavost byla tak 1:7. Dneska má RC dvoumetrovka minimálně dvojnásobnou (dle měření modelu AndREaS v FMT). Podle mě je toto kladná stránka toho, že si nemusíme soutěžní modely stavět sami.
2) Kdysi mě Ivan H. upozorňoval, jak moc je odlišná taktika létání volných a RC modelů. U volňásků se čeká, až bude ta správná termika přímo nad startovištěm, potom letí všichni najednou. U RC se využívají i stoupáky, nad kterými by volňáskář ohrnul nos. Musí se využívat, protože si okamžik startu nelze vybrat. V tomto kontextu je potom zajímavé rozlétávání, kdy startovali všichni najednou (na konci filmu).
3) Ze Švédska si vezli zlatou Pavel Dvořák za větroně a Josef Klíma za wakefieldy. Pepu lze občas potkat v Modelparku Suché. Už tenkrát jsme byli modelářská velmoc, takže dneska mají kluci na co navazovat .
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
22. pro 2018 08:58 #21147
od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma MS F1x v roce 1971
Ahoj Honzo,
pravda, té klouzavosti sem si taky všimnul Snad to bylo dané tehdejším materiálem, u F1C brzdící vrtule a poměrně těžkej motor. Navíc se domnívám, že u volňásků nejde až tak o klouzavost jako o opadání. Ať už je to tak nebo se pletu, byli dobří a šikovní.
pravda, té klouzavosti sem si taky všimnul Snad to bylo dané tehdejším materiálem, u F1C brzdící vrtule a poměrně těžkej motor. Navíc se domnívám, že u volňásků nejde až tak o klouzavost jako o opadání. Ať už je to tak nebo se pletu, byli dobří a šikovní.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
22. pro 2018 14:28 #21152
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Odpověděl Jan Kubica pro téma MS F1x v roce 1971
Ahoj Pavle, máš pravdu s opadáním, ale to je úměrné odpor/vztlak^1.5, a protože vztlak bývá okolo 1, je opadání skoro jako 1/klouzavost. Stejně byly F1C modely nádherné, přemýšlím, jestli se nemám dát na historiky. Měl jsem kdysi Můru, na "COXíka" 0.8 a RC, už ani nevím, kde skončila . H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
23. pro 2018 13:41 - 23. pro 2018 13:42 #21157
od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma MS F1x v roce 1971
Diky nepatri mne, ale kanadskym autorum Ja to jen nasdilel, protoze se mi to moc libilo.
Mnoho nezapomenutelnych zazitku, ale nechci se tady dat do tlachani.
Ty volne tak spatne neletaly. Jde ovsem vyhradne o klesavost. Pokud je na videu pristavajici model, leti nejspis v klesaku a to je uplne spatne. .
U F1A jsme se dostali nekam na 3 minuty bez termiky, s plynulym vypustenim. Mel jsem na to special s rozpetim 2400mm.
To je klesavost 27,7 cm/s.
S RCEV jsem nekde na 37 cm/s. Podle rady zaznamu vyskomeru s rovnou linii, takze (asi) bez termiky. To mi potvrzuje i muj pritel, guru pres profily.
Kdyz koncila doba hazedel "stick and film", prvni laminovane vypadalo uplne stejne ale letalo uplne jinak. Proc? Jen tusim.
V roce 1971 koncila "doba drevena" a pomalu se oteviraly uplne nove moznosti.
Mnoho nezapomenutelnych zazitku, ale nechci se tady dat do tlachani.
Ty volne tak spatne neletaly. Jde ovsem vyhradne o klesavost. Pokud je na videu pristavajici model, leti nejspis v klesaku a to je uplne spatne. .
U F1A jsme se dostali nekam na 3 minuty bez termiky, s plynulym vypustenim. Mel jsem na to special s rozpetim 2400mm.
To je klesavost 27,7 cm/s.
S RCEV jsem nekde na 37 cm/s. Podle rady zaznamu vyskomeru s rovnou linii, takze (asi) bez termiky. To mi potvrzuje i muj pritel, guru pres profily.
Kdyz koncila doba hazedel "stick and film", prvni laminovane vypadalo uplne stejne ale letalo uplne jinak. Proc? Jen tusim.
V roce 1971 koncila "doba drevena" a pomalu se oteviraly uplne nove moznosti.
Poslední změna: 23. pro 2018 13:42 uživatelem Ivan Horejsi.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
24. pro 2018 12:06 #21159
od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma MS F1x v roce 1971
Hezké Vánoce a hodně štestí v roce 2019 všem příznivcům Stoupáku a stoupáků
Ivan
Ivan
Poděkovali: Aleš Krátký
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
- Offline
- Pokročilý
29. pro 2018 18:52 #21174
od Rudolf Rada
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Odpověděl Rudolf Rada pro téma MS F1x v roce 1971
Včera jsem byl na kusu řeči u Pepíka Klímy a samozřejmě mu pustil tento film. Řekl bych, že byl velmi mile potěšen a čile komentoval dění na obrazovce, včetně jmen mnoha soutěžících (pro ty kteří Pepika osobně neznají - je to ten hned na začátku přebírající pohár).
Jinak mne velmi překvapila vysoká kvalita snímku, nijak jsem to nestudoval ale předpokládám, že proběhlo nějaké remastrování.
Jinak mne velmi překvapila vysoká kvalita snímku, nijak jsem to nestudoval ale předpokládám, že proběhlo nějaké remastrování.
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.224 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (6 Příspěvky)
- Otevřeli jsme přihlašování na druhou ZL v sobotu 23.11., aby vznikl dostatečný předstih s...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Milan Chalupník
- 01. lis 2024 06:36
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
-
- Ostravská podzimní F5J, RCEV (5 Příspěvky)
- Dobrý den. Děkuji všem za víkendovou účast a hladký průběh obou soutěží. Až na drobné...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Kamil Kičmer
- 21. říj 2024 06:10
-
- Ostravská pevná výška 4 - nový termín (4 Příspěvky)
- A pro opravdové nadšence přidávám i odkaz na video:...
- v Vážná témata / Důležité
- od Lubomír Šášek
- 13. říj 2024 15:12
-
- Pozor F5L Roudnice nad Labem se přesouvá na 12.10.... (1 Příspěvky)
- Soutěž č:707 se přesouvá na 12.10.2024
- v Vážná témata / Důležité
- od Jaromír Kamenský
- 10. říj 2024 16:43
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.