file Pod jakým úhlem stoupat

Více
19. říj 2009 20:37 #521 od Jan Kubica
Vědom si rizika, že zase budu obviněn z nemístného teoretizování, jsem si spočítal při jakém úhlu stoupání se dostanu s modelem třídy RCEK nejvýš a vyšlo mi, že optimální není kolmo nahoru, ale spíše něco mezi 45 a 60°. Je to možné? Máte to někdo vyzkoušené, odpozorované?
Dík,
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
19. říj 2009 22:25 #522 od Aleš Krátký
zalezi na modelu,nektere potrebuji vztlak,jine muzes tahat na motoru jako kocku za ocas.
treba minicorado na hranici 500gr muzes tahat kolmo na horu, ale obecne si myslim ze nekde k hranici 65 st je idealni , ja sice litam vetsinou zakryt stred motyla vs tecka z trupu = 45st,ale je to jen kvuli nejakemu blbemu zvyku :) kompromis no.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. říj 2009 10:52 #524 od Jiří Veselovský
Honzo, tvůj dotaz je asi na delší povídání i když to Aleš shrnul naprosto přesně a krátce:

Aleš Krátký napsal: zalezi na modelu,nektere potrebuji vztlak,jine muzes tahat na motoru jako kocku za ocas.

Myslím si, že nenapíšu nic nového, když zmíním sestavu pohon+model. Můžeš se bavit o RCEK, ale vždycky budou rozdíly v pojetí modelu a použité pohonné soustavy. Někdo se přikloní k motoru s menším kv, jiný použije model, který nebude zrovna vynikat aerodynamickou čistotou, dalšímu se naopak povede tyto věci skloubit a bude úplně někde jinde.
S dnešním RCEKáčkem není problém stoupat kolmo (ovšem s váhou na hraně, tzn. 510g +- hodně málo), ale málokdo to dělá. Např. pro mne je efektivnější lětět pod nějakým úhlem ještě na vztlaku a hlavně na rychlosti, než předvádět, že to éro umí viset (hledisko viditelnosti je také důležité). Jako příklad mohu zmínit třeba Tomášovo MC, které je namotorované opravdu brutálně (z pohledu RCEK) a přesto nestoupá kolmo, i když by to šlo. Je to o citu pro danou situaci (stoupám v termice nebo jsem opřený o vítr) a jen podle citu si dovolím přitáhnout nebo naopak potlačit.
Tebou spočítaný úhel bude teoreticky určitě správně, ale na soutěži bude tolik okolních vlivů, že svoji pozornost pravděpodobně spotřebuješ na dodržení optimálního úhlu a uteče ti třeba, že soupeři už během stoupání to mastí všichni do jednoho místa, protože to tam je. Pokud budeš chtít zareagovat, tak půjdou všechny teorie stranou a poletíš třeba i s bočním větrem, jen aby ses dostal do termické oblasti a to všechno během např. 30 sekund.
Pokud bych měl napsat nějaký závěr, tak lítám podle citu a snažím se reagovat na vzniklé situace i když to pro chování modelu není zrovna optimální. Prostě odpověď nejde zevšeobecnit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2009 10:10 #549 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pod jakým úhlem stoupat

Jiří Veselovský napsal: Jako příklad mohu zmínit třeba Tomášovo MC, které je namotorované opravdu brutálně (z pohledu RCEK) a přesto nestoupá kolmo, i když by to šlo.


Dovolím si tvrdit, že s danou vrtulí by to ani nešlo - to letadlo se při přetažení pod motorem prakticky zastaví. Asi by to fungovalo s vrtulí (třeba) 11x4, což nová pravidla už povolují, ale nevěřím, že by to bylo ve stoupání celkově lepší.
V tomto případě celkem souhlasím s Honzovým závěrem o 45-60st, jen si neodpustím rýpnutí, že zatímco on to počítal, tak já to už má důkladně otestováno za letu :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2009 10:26 #551 od Jiří Veselovský

Tomas Hruby napsal: Dovolím si tvrdit, že s danou vrtulí by to ani nešlo - to letadlo se při přetažení pod motorem prakticky zastaví.

Ach jo, Tome. Já ti tady dělám reklamu a ty takhle.
Bral jsem moji osobní zkušenost z Poříčí, když jsem ti pomocníkoval. Ostatní stoupali tak nějak a u tebe jsem měl hlavu vyvrácenou, protože tvůj motorový let byl z mého pohledu naprosto excelentní. Je fakt, že to asi bylo trochu opřené o vítr (jen takové proudění).
Jdu se podívat na úhloměr, jak vypadá 60 stupňů. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2009 10:32 #553 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Pod jakým úhlem stoupat

Tomas Hruby napsal: V tomto případě celkem souhlasím s Honzovým závěrem o 45-60st, jen si neodpustím rýpnutí, že zatímco on to počítal, tak já to už má důkladně otestováno za letu :D


:lol: Několik měsíců v laboratoři dokáže uspořit pěkných pár hodin, které by jinak bylo potřeba strávit v knihovně :lol:

A mám angínu, polykám penicilín, číst už mě nebaví, tak programuju, no.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2009 10:33 #554 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pod jakým úhlem stoupat

Jiří Veselovský napsal:

Tomas Hruby napsal: Dovolím si tvrdit, že s danou vrtulí by to ani nešlo - to letadlo se při přetažení pod motorem prakticky zastaví.

Ach jo, Tome. Já ti tady dělám reklamu a ty takhle.
Bral jsem moji osobní zkušenost z Poříčí, když jsem ti pomocníkoval. Ostatní stoupali tak nějak a u tebe jsem měl hlavu vyvrácenou, protože tvůj motorový let byl z mého pohledu naprosto excelentní. Je fakt, že to asi bylo trochu opřené o vítr (jen takové proudění).
Jdu se podívat na úhloměr, jak vypadá 60 stupňů. ;)


No podle mě ses právě docela trefil - létám tak cca 60st, za větru se to letadlo trochu "odnáší" do zadu, takže je to ekvivalentem asi tak 75st za bezvětří - na vyvrácenou hlavu to hlavně ve větru stačí, v tom máš taky (bohužel) pravdu :D
Svisle to ale fakt moc neletí - postupně to zpomaluje a je to horší. Holt to není S15,která při letu vzhůru plynule zrychluje a maximum stoupavosti nemá na začátku stuoupání, ale až na konci, k tomu "pár" wattů chybí :D :D :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.287 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám