Po mnoha letech platnosti pravidel RCEV bez jakýchkoliv úprav jsem podal po přínosných diskusích a vašich návrzích návrh na úpravy pravidel RCEV pro rok 2022.
Kromě uhlazení pár formulací se jedná se především o následující důležité úpravy:
a/ Povoluje se použití FW pro výškoměry, který umožňuje bezpečnostní restart motoru. V případě jeho využití je "0" za letový pokus. FW musí být stejně jako v F5J schválený FAI, tedy na jejich oficiálním seznamu. Např. pro Altis V4 je to FW 5.9. Povolení restartu je třeba uvést v propozicích.
b/ Vzdálenost startovišť/přistávacích bodů se mění z 15m na 10m, Stejně jako v F5J.
c/ Upřesnění formulace ohledně dotyku modelu se zemí/pevnou překážkou v pracovním čase a případné pokračování v letu po uplynutí pracovního času.
Vzhledem k tomu, že ten zmíněný FW5.9 není tak úplně spolehlivý, a už se mi osobně několikrát stalo, že se motor v nouzi nespustil, tak bychom neměli přijít o ty naše sportovně-kulturní vložky při pohledu na prchající piloty nebo pomocníky.