file Vyhoví chladič pravidlům RCEK?

Více
16. říj 2009 16:40 #480 od Radim Barč
Zajímalo by mě jestli vyhoví motor opatřený tímto chladičem pravidlům RCEK : http://www.modelmotors.cz/cz/index.php?page=105
Zatím ho používám, ale klidně ho můžu sundat, když vyhovovat nebude. Běžné je totiž používání chladících "klecí" : http://www.heinrich.sk/pages/scorpion.html
a já nevidím podstatný rozdíl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
16. říj 2009 16:50 #481 od Aleš Krátký
aaa, velmi dobra otazka radime :)
ja osobne si myslim,ze muze byt, nicmene pokud zni definice stejne jako u 400vek (zadne upravovani pohonu) tak asi ne,jelikoz vzpomente si,jake velke "NE" zpusobilo to,ze jsem chtel na 400vku nalepil hlinikovy chladic ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2009 17:50 #482 od Petr Dušek
Můj názor:
1) dle pravidel motor má být "bez dodatečných elektrických a mechanických úprav", chladič je mechanická úprava, navíc i kdyby tahle zbytečná věta v pravidlech nebyla, chladič prodlužuje délku pláště nad 26mm, takže je proti pravidlům.
2) vůbec by mě to nemrzelo, protože podle toho, co se tady probíralo ve vláknu o motorové přepážce, dost pochybuju o účinnosti chladiče v této aplikaci. Bude se snažit vysávat vzduch z motoru a naproti ho vysává trámec a vrtule "tou hnusnou mezerou". Takže výsledek je vakuum v motoru...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2009 19:05 #485 od Aleš Krátký

Petr Dušek napsal: Můj názor:
1) dle pravidel motor má být "bez dodatečných elektrických a mechanických úprav", chladič je mechanická úprava, navíc i kdyby tahle zbytečná věta v pravidlech nebyla, chladič prodlužuje délku pláště nad 26mm, takže je proti pravidlům.
2) vůbec by mě to nemrzelo, protože podle toho, co se tady probíralo ve vláknu o motorové přepážce, dost pochybuju o účinnosti chladiče v této aplikaci. Bude se snažit vysávat vzduch z motoru a naproti ho vysává trámec a vrtule "tou hnusnou mezerou". Takže výsledek je vakuum v motoru...


to je problem,protoze takove nejake klece ma 99% skorpiku :) nebo i jinych letadel.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2009 19:28 #488 od Jan Kubica
I když toto je dotaz spíše na "pravidlotvůrce", podle mě zrovna chladič není úpravou, která by byla proti duchu toho ustanovení v pravidlech. Podle mě je chladič součástí zástavby motoru do modelu, stejně jako součásti trupu a kužel s vrtulí a navíc výkon spotřebovává, nikoliv vyvíjí. Co když si ho někdo dá na hřídel dopředu - mezi vrtuli a motorovou přepážku? Tam evidentně být smí (a tam navíc i funguje :) ).

A protože je pátek, tak mě ještě napadá, jak by se řešil přídavný ventilátor v trupu - s vlastním motůrkem. Ventilátor na hřídeli motoru ne a samostatný ano?
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2009 20:40 #490 od Petr Dušek
Jenom pro upřesnění, mě nevadí chladič za motorem, před motorem, ani jinde. Jen jsem si zahrál na puntičkářského vykladače pravidel.

Ta scorpionská klec není úprava motoru, ale jen taková komplikovaná motorová přepážka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. říj 2009 10:18 #495 od Tomas Hruby
Když to vezmu do důsledku podle pravidel, tak asi spíš ne - tohle je přímá úprava motoru. Ta "klec" na Scorpionu je ve své podstatě spíš montážní prvek pro oběžku, aby se kabely nemotaly do motoru, chlazení bych si dovolil označit spíš za vedlejší efekt a to ještě poněkud sporný - do té klece se sice přenáší teplo z čela motoru, ale zas na druhé straně proudění kolem pláště motoru to spíš zhoršuje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. říj 2009 10:22 #496 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: tak asi ne,jelikoz vzpomente si,jake velke "NE" zpusobilo to,ze jsem chtel na 400vku nalepil hlinikovy chladic ?


Tady si myslím, že to nelze srovnávat - u "plechovek" totiž byly výslovně zakázány varianty motorů s kroužkem a vůbec cokoli, co mohlo ovlivnit magnetické pole. Chladič by se s tím mohl dostat do přímého rozporu a myslím si, že tohle bylo lépe jasně odmítnout, než po čase řešit protesty a dokazování, zda je daný chladič z nemagnetického materiálu atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.327 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám