file Letová plocha RCEK

Více
15. srp 2011 11:12 #4861 od Radek Novotny
Letová plocha RCEK vytvořil uživatel Radek Novotny
Zde si dovolím analýzu, podle mne možná chybného, a lehce zavádějícího obrázku uspořádání letové plochy pro RCEK, který je uveden ve sportovním řádu KLMČR 2011.
Podle mne chybně zobrazuje průměr přistávacího kruhu 15m, namísto poloměru 15m, tak jak je dlouhé měřící pásmo, a stejná je i minimální vzdálenost mezi přistávacími body, tedy 15m.
[attachment=0:llkdvsyy]<!-- ia0 -->RCEK-ofikopravidla.JPG<!-- ia0 -->[/attachment:llkdvsyy]
Tento obrázek také idealizuje průniky mezi jednotlivými kruhy soutěžících. Prostě to zobrazuje, jako kdyby naše body byly cca. 24m od sebe... :ugeek:

Reálná situace na soutěžích, pokud se tedy dodržuje alespoň 15m vzdálenost bodů vypadá takto:
[attachment=2:llkdvsyy]<!-- ia2 -->body-15m.JPG<!-- ia2 -->[/attachment:llkdvsyy]
Tady už je vidět jasně co se může stát, pokud např. pomocník nebo časoměřič pochodují ve "svém" legálním prostoru. De-facto se může pohybovat až k bodu souseda. Může, nebo nemůže? Asi by sousední pilot mohl vznést i námitku, že ho přítomnost jeho souseda ovlivnila při letu, či přistání...

A zde je situace, pokud si pořadatel ulehčí organizaci a smrskne body na např 12m. Ať z časových (létá se méně skupin), a nebo z jiných důvodů (rozměr plochy, nevhodné ozvučení apod.).
[attachment=1:llkdvsyy]<!-- ia1 -->body-12m.JPG<!-- ia1 -->[/attachment:llkdvsyy]
Pokud vítr vane kolmo na linii bodů, a piloti, pomocníci, a časoměřiči se pohybují naprosto disciplinovaně, není problém si v pohodě odlétat, jak říká Radim, jakoukoliv malou soutěž bez zbytečných komplikací. A nebo je soutěž se samoměřením pomocníkem, a tak na ploše také není tak rušno.

Pokud ale vítr vane rovnoběžně s linií bodů, a na ploše se pohybují i piloti, pomocníci, a ještě časoměřiči, může nastat problém.
Při takovéto změně větru, na kterou pořadatel nestihne zareagovat, a při menší vzdálenosti bodů než je minimálních 15m v pravidlech, může nastat toto:
[attachment=3:llkdvsyy]<!-- ia3 -->body-vitr-hranice.JPG<!-- ia3 -->[/attachment:llkdvsyy]
Nutno si zde uvědomit, že modely mohou přistávat z obou stran...!

A tady jde už při silnějším větru o průser, a i o život. Velké F5J, když ho někdo nadojí před přistáním a předojí, tak se neovladatelně snese po větru v linii pilotů,... Malé RCEK taky jen nepohladí...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Vygenerováno za 0.215 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám