file F5J Hořice, 12.7.2014

Více
29. čen 2014 22:14 #12759 od Petr Dušek
F5J Hořice, 12.7.2014 vytvořil uživatel Petr Dušek
Zveme všechny příznivce přízemní termiky na prázdninové F5J do Hořic.
Propozice v příloze (Aleše prosím o otevření registrace).

Soubor přílohy:

Název souboru: F5J_12-07-...rice.pdf
Velikost souboru:75 kB
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
30. čen 2014 06:02 #12761 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J Hořice, 12.7.2014
Přihlášky zde

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čec 2014 10:29 #12844 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J Hořice, 12.7.2014
Předpověď počasí na sobotu, po několika divokých dnech, zdá se být docela příznivá. Guláš je objednaný, přistávací plochu posekám odpoledne, snad se můžeme těšit na příjemnou soutěž :) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čec 2014 17:11 #12846 od Tomas Hruby

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čec 2014 18:24 #12847 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J Hořice, 12.7.2014
Díky -.... a napíše někdo něco ? snad se někdo hecne a vznikne počteníčko...

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. čec 2014 07:26 #12850 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J Hořice, 12.7.2014

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2014 05:34 #12854 od Roman Vojtěch
Odpověděl Roman Vojtěch pro téma F5J Hořice, 12.7.2014
V týdnu už moc času nebude, tak jen pouze můj pohled z rychlíku na soutěž v Hořicích.
  • Naposledy jsem s Pikem letěl v květnu na soutěži v Hořicích; můj problém, ale jinak to nešlo
  • Opět jsem zvolil taktiku „nějak se dostat do finále a potom se uvidí“. Se štěstím to vyšlo.
  • Západní vítr postupně zesiloval (až na 6-8m/s) a já následně přikládal do Pikouše až 400g. Možná to chtělo ještě víc.
  • Pořád mě trochu udivuje převažující taktika možná skoro poloviny startovního pole; přišpendlím se na oblohu a stojím jak ovce, nějak to dopadne...chyba lávky
  • Kdo v těchto podmínkách volil nějaké „obdivuhodně“ malé výšky, rovněž pohořel. Bylo mi jasné, že toto není cesta.
  • Se zkušenými Pampeliškáři jsem měl rozhovor na téma nevhodnosti použitých profilů do těchto podmínek. Letadlo nikam nedoletí a pokud ano tak za cenu brutálního opadání. Bylo mi vysvětleno, že tak to má být a vše je OK. 30% pilotů chodila pro svého miláčka někam do neskutečných dálek a možná 40% jich nedoletělo ani na 75m k přistávacímu bodu? Asi to budou tedy vhodné profily...
  • Musím se opět obloukem vrátit k prvnímu bodu. Nemám dobrý pocit, jak (ne)mám éro zalítané, ale tuším co je špatně. Správná diferenciace celého křídla (nebo jenom křidýlek Bobane?) je můj zatím prohrávaný boj u těchto profilů a rozpětí. K tomu patří i mix/nemix křidýlko->směrovka. Velký otazník je určitě i těžiště; za každých podmínek naprosto klíčová záležitost a že je třeba ho měnit o tom není pochyb.
Pořadatel
Petrovi Duškovi a Pavlu Školníkovi patří velké díky.

Příště bych pouze po definici zakázaných prostor striktně trval na jejich dodržení. Jedno upozornění a pokud pilot nereaguje, tak penalta, bez milosti (tak to funguje v F3B). Jedni lítali ve šprajcu nad zakázanou plochou (runway) a smáli se těm co dodržovali pravidla a letěli v beznadějných sračkách.

Rovněž bych asi příště (především při očekávání silnějšího větru) nějak vytyčil pomocné linie 75m od přistávacích bodů. Nebo bych měl připravené pásmo? Rozhoduje se o tom, zda pilot (ne)bude mít nulu za celý let.

Mějte se
Roman Vojtěch

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2014 06:43 #12855 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J Hořice, 12.7.2014
Romane díky za info.
ad profil. Nj, ale na kolika soutěžích v roce fučí 8+ m/s ? na 10% ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2014 08:35 - 14. čec 2014 09:02 #12856 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J Hořice, 12.7.2014
Pro mě to byla s velkým érem první soutěž v životě, a tak jsem to pojal spíš jako sbírání zkušeností, trénink, a hlavně vytrimování úplně novýho éra. První půlka soutěže počasí super, termiky habakuk, druhá ůlka už pak hlavně boj s větrem...

Muj první Velkostroj:


Příjemný překvapení bylo to, že i CIRRUS úplně v pohodě může válcovat i mnohem dražší kompoziťáky :evil: Škoda jen, že se nehraje na "KDYBY" :) První let byl 1000, druhý let byl 1000, třetí let byl 940 a pak už ani prd... Ve třetím letu jsem to pustil s termikou a větrem pěkně daleko a při návratu jsem ho ztratil z očí. Ještě že jsem měl vedle sebe Matúša Dudáša, ten mi ho v pádu našel a po tvrdym vybrání více než 100m pádu naštěstí křídla přežily, ale zlomila se plná uhlíková tyčka na spojce výškovky! Provizorní oprava byla moc provizorní a éro pak stejně skákalo při letu buď nahoru a nebo dolu. To bylo jak řízení MARSem a špagomatem. Čtvrtý nebo pátý let mi pak ještě do toho vypadnul hned na startu čípek z koncovky na klapce, tak to byla další sranda při řízení...
Nicméně na finále mi to nakonec i dalo, a tak jsem si přidal ve vichérku ještě dva bonusové poskakovací lety navíc. Doma bych v takovym větru na letiště ai nevylez B)

Teď už můžu i machrovat a popichovat Petra Duška, aby si taky pořídil na F5J full-size éro. Pilotuje velice dobře, ale s tím 2,5m Bobíkem je to zvlášť ve větru marný boj... Jsem naprosto nadšenej, jak to velký éro chodí. Oproti návyku z káček mi to připadá, že vůbec neklesá, a jen stoupá :silly:

Soutěž byla fajná, gulášek taky, a co se mi líbilo nejvíc je poznání, že máme konečně kategorii RC elektro spojenou se zdravou turistikou :)

Pro mne osobně první poučení:
- nepadat s letadlem, může se poškodit
- vozit sebou náhradní spojky všeho
- vyrobit si ocelovou spojku do křídla kvůli dovážení do větru
- malinko přemýšlet o dvou letadlech na vožení na soutěž...

Pro organizaci to co píše Roman je dobrý nápad. Po větru 75 m od startovišť můžeme dát orientační praporek, a na první pohled bude jasné, kdo má nulu za celý let, a kdy má smysl ještě krokovat...

A midajlisti: 1. Vojtěch Roman, 2. Vojkůvka Zdeňek, 3. Malčík Radek



A na závěr taky díky organizátorům za fajn soutěž!
Přílohy:
Poslední změna: 14. čec 2014 09:02 uživatelem Radek Novotny.
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čec 2014 13:57 #12857 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J Hořice, 12.7.2014

Roman Vojtěch napsal: ...Rovněž bych asi příště (především při očekávání silnějšího větru) nějak vytyčil pomocné linie 75m od přistávacích bodů. Nebo bych měl připravené pásmo? Rozhoduje se o tom, zda pilot (ne)bude mít nulu za celý let.

To je dobrá myšlenka, zkusíme něco příště vymyslet, ale upřímně mne překvapilo, jaký problém s návratem u řady pilotů byl... to je ta honba za superlehkými eroplány. Já když ráno viděl na Medardovi předpověď max. 2m/s, tak jsem blbec nechal 2,5kg NYXe doma :( :( :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.472 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám