× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/kalendar-akci/prihlasky

file F5J Tisza Cup invitation

Více
25. led 2016 11:46 #16039 od Aleš Krátký
Dear All,

Hope all you are well.

You can find the invitation for F5J Tisza Cup here:

www.f5j-hu.5mp.eu

See you in Szeged.

Best regards,

László Markó

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
17. bře 2016 21:54 #16391 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J Tisza Cup invitation
Tomáši, trenére, co říkáš na toto:

Because of the F5J FAI rules 5.5.11.1.1 use of Gyroscope is not allowed in the models....

Mají to v propozicích, tedy hezky česky - dle FAI pravidel nepovolují Gyroskopy, tedy stabilizace...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. bře 2016 23:27 #16393 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J Tisza Cup invitation
Poněkud "božský" přístup... řada smrtelníků v odstavci 5.5.11.1.1 zákaz použití stabilizace nevidí... ovšem podle jasného označení "Gyroscope" soudím, že použití stabilizace letu čistě na principu akcelerometrů bude povolena ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2016 06:01 #16394 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J Tisza Cup invitation
No, obávám se, že Lászlo trochu nechápe, že F5J spadají pod jinou subkomisi než F3J... A jelikož v F5 je výslovně povoleno vše z těchto technologií včetně telemetrie, tak je v elektrokategoriích možné vše, co následně není zakázáno v pravidlech dané kategorie.
V F5J je takto upravena telemetrie (vario atd.), což tedy je nesporně zakázáno, ale stabilizace nikoli, tak je legální.
Asi se donutím mu napsat, pořádek by měl být (i když se mě osobně tato úprava nijak netýká)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2016 06:19 #16395 od Luboslav Nagy
Len taka otazka. Pouziva niekto stabilizacne systemy na sutaziach? Pochvalil sa uz niekto, alebo sa v tomto len taktne mlci?

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2016 07:18 #16396 od Tomas Hruby
Vím o reálných testech, ale na soutěži se to moc neužívá (nebo se taktně mlčí) :-)
Za mě sice vidím v některých momentech přínos, ale problém je, že model pak žere jak malý tank a pro ultralight modely s BEC na úrovni Talon25 je to dost riziko.
Můžu říct, že při testech mimo F5J jsem krásně sešrotoval EPP "F3A styl" a na 90% to bylo právě o upečení BECu kvůli stabilizaci (neustálý pohyb serv) :-(
Řešit dost dimenzované napájení samozřejmě jde, jenže to už je docela cítit na hmotnosti (ono se to nasčítá).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2016 07:32 - 18. bře 2016 07:34 #16397 od Petr Koláska
Těžko říct, už se o tom vedla diskuze nějaký ten pátek zpátky, zda to má vůbec smysl, dokonce jsem o tom psal i článek .
Pro nějakého začínajícího pilota asi ano, ale představa, že mi stabilizace "žehlí" reakce letadla na vzdušné proudy (typické termické "kopance" do křídel) pro mě tedy není moc lákavá... Mám Guardiana v malém metrovém akrobatu, kde svou práci dělá výborně a prakticky z toho udělá letovým projevem o metr větší letadlo. Právě proto, že celkově ten let žehlí a projev tak vypadá mnohem lépe - o tom, že se taky mnohem snadněji řídí ani nemluvě.
V F5J ale netuším, k čemu je mi dobré, že letadlo letí stabilně a klidně skrz stoupáky i klesáky a já tak nemám šanci poznat, že tam nějaký je... To samé při použití v ustáleném kroužení - stabilizace nepozná, kdy už ze stoupáku vylétávám a stále se snaží držet klidný let.... pilot na zemi tedy nemá žádnou vizuální zpětnou vazbu.
Nabízí se možnost zapínat stabilizaci třeba jen při přistání za větru, kdy přízemní turbulence občas s letadly slušně cvičí... Tam jistý smysl vidím, je tu ovšem další ale... stabilizace taky potřebují nějaký čas na to, aby letadlo srovnaly a i když reagují mnohem rychleji než člověk, pohnout čtyřmetrovým letadlem chvíli trvá. Takže rovnání prudkých turbulencí stejně nezvládne ani elektronika, která sice zareaguje bleskově, nicméně letadlo na tenhle bleskový povel stejně reaguje dle svých možností. Proto má mnohem lepší výsledky v akrobatech, které udělají tři výkruty za vteřinu...
Poslední změna: 18. bře 2016 07:34 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 08:38 #16498 od Radek Novotny
Hmm, je vidět, že v F5J bude pěkně husto... Do Szegedu je přihlášeno 70 pajlotů! A v malých F5J-400 (naše RCEV) na neděli nás bude 23... Kašlu na práci, beru si dnes volno a jdu do dílny stavět...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 18:38 #16527 od Martin Horák
Taky bych rád stavěl ,ale nemám z čeho stále chyběj křídla

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. dub 2016 12:08 - 02. dub 2016 12:11 #16534 od Radek Novotny
Tyy jo, to ti Ruda ty reklamovany kridla jeste neudelal...? :dry: Na kdy to je planovany?
Poslední změna: 02. dub 2016 12:11 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.405 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám