F5J
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
"Jinak neskutečné dálky, na které se létalo, piloti chodí při letu i několik set metrů od bodu za modelem ... "
Ano styl F3J ... to bych také řešil jako GYRO ... zakázat.
Známe případ, že pilot se ztratí (a neví o nem ani časoměřič) a ostatní popadají ... turista přiběhne v 9-té minutě a má za 1000.
(Věř člověku který je schopen obětovat letadlo aby se opakovalo : - )
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak kolem dotyčného "nejmenovaného" sice opět jisté debaty byly, ale o tom, že to v dálce nalétal, moc diskuse není (i bylo celkem vidět, kde je), v daných podmínkách nebyl jediný, prostě to tak bylo, hodně daleko byl i Radek či třeba Marko Gala.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Casomeric pak muze merit spravny model i pri pochybach (jakych?) muze prekontrolovat cislo licence.
Od 1.1.2020
Jak by se urcilo kde ma pilot byt? U casomerice pri startu urcite, u bodu pri pristani? Tezko definovat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
ale jako jo, je to v podstatě blbost to řešit.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
To je právě škoda! Chtělo by to začít řešit.
_________________________________________________
Aleš - "Co třeba ne dál než 75 metrů od bodu přistání"
Souhlas a blbost to není.
_________________________________________________
Opravdu reálná soutěž (už neví zda to dokonce nebylo ME F3J) kde "nejmenovaný" odešel a nikdo ho neviděl ! Posekl všechny. Nikdo mu nedokázal, že znovu startoval. U F5J je ten opakovaný star ještě jednoduší !!!
V Szegedu je letiště hodně "velká placka" tam by asi restart někdo viděl, ale taková letiště nejsou všude.
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Teď uz jen napsat přesné znění návrhu, penalizaci za nedoržení atd.
Na první dobrou mne nenapadá jak to udělat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
Myšlenka byla přesně jak to napsal Aleš " ... ne dál než 75 metrů od bodu přistání." a s tím, že je to bezpečnostní opatření aby to prošlo ve "zrychleném čtení" .
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Pokud bude (jako že už od 2020 je) nově schválen "bezpečnostní" restart motoru, tak to aby byl pilot pod dohledem časoměřiče na startovní čáře nabývá ještě více na důležitosti.
Za druhé, těch navrhovaných 75m na pevno taky řadu situací neřeší, může tedy pilot odejít do 40m vzdáleného depa a tam se ztratit mezi stany nebo do karavanu?
Za třetí, podle mne je možné takové pravidlo, s konkrétní místně určenou vzdáleností, stanovit na konkrétní soutěži ředitelem soutěže, pokud například profil letiště umožňuje, aby se pilot po 50m ztratil z dohledu.
Když se mohlo na minulém ME stanovit, že protáčející se vrtule znamená automaticky nulu za let (ačkoliv to v pravidlech nemá nejmenší oporu), tak proč ne toto.
Za čtvrté, pokud by se stanovila např. povinnost pilota být v dohledu nebo v určité vzdálenosti od časoměřiče, jak to potom vyhodnotit v případě samoměření, když pomocník/časoměřič odejde spolu s pilotem. Toto se přímo netýká FAI pravidel a oficiálních mezinárodních soutěží, ale i tak bych na to přihlédnul.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.