× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/kalendar-akci/prihlasky

file F5J

Více
11. dub 2019 09:34 #21637 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma F5J
Diky, Tome a Petre.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. dub 2019 19:48 #21639 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma F5J
Tomas Hruby napsal
"Jinak neskutečné dálky, na které se létalo, piloti chodí při letu i několik set metrů od bodu za modelem ... "

Ano styl F3J ... to bych také řešil jako GYRO ... zakázat.
Známe případ, že pilot se ztratí (a neví o nem ani časoměřič) a ostatní popadají ... turista přiběhne v 9-té minutě a má za 1000.

(Věř člověku který je schopen obětovat letadlo aby se opakovalo : - )

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. dub 2019 20:28 #21641 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
To souhlas s Pavlem. Soutěžící má stát v okolí startovacího / přistávacího místa. Jak pak má časoměřič vědět, že model letí, řídí, nepřistál atd?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2019 04:37 #21642 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Ono se o tom už párkrát mluvilo (zákaz odcházet mimo startoviště), ale zatím žádná úprava pravidel nebyla, takže se není o čem bavit.
Jinak kolem dotyčného "nejmenovaného" sice opět jisté debaty byly, ale o tom, že to v dálce nalétal, moc diskuse není (i bylo celkem vidět, kde je), v daných podmínkách nebyl jediný, prostě to tak bylo, hodně daleko byl i Radek či třeba Marko Gala.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2019 07:50 #21644 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma F5J
Ted se to nove resi neprimo: pomocnik musi pred pristanim vcas informovat casomerice o tom, ze pilot bude pristavat.
Casomeric pak muze merit spravny model i pri pochybach (jakych?) muze prekontrolovat cislo licence.
Od 1.1.2020

Jak by se urcilo kde ma pilot byt? U casomerice pri startu urcite, u bodu pri pristani? Tezko definovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2019 11:13 #21646 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
Co třeba ne dál než 75 metrů od bodu přistání :)
ale jako jo, je to v podstatě blbost to řešit.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2019 11:45 #21647 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma F5J
Tomáš - "Ono se o tom už párkrát mluvilo (zákaz odcházet mimo startoviště), ale zatím žádná úprava pravidel nebyla, takže se není o čem bavit."

To je právě škoda! Chtělo by to začít řešit.
_________________________________________________
Aleš - "Co třeba ne dál než 75 metrů od bodu přistání"

Souhlas a blbost to není.
_________________________________________________

Opravdu reálná soutěž (už neví zda to dokonce nebylo ME F3J) kde "nejmenovaný" odešel a nikdo ho neviděl ! Posekl všechny. Nikdo mu nedokázal, že znovu startoval. U F5J je ten opakovaný star ještě jednoduší !!!

V Szegedu je letiště hodně "velká placka" tam by asi restart někdo viděl, ale taková letiště nejsou všude.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2019 12:35 #21648 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma F5J
Myšlenka je jednoduchá.
Teď uz jen napsat přesné znění návrhu, penalizaci za nedoržení atd.

Na první dobrou mne nenapadá jak to udělat.
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2019 13:58 #21649 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma F5J
Když tento "nejmenovaný" v F3J udělal to co udělal tak se to začalo řešit (ale bohužel nedořešilo).
Myšlenka byla přesně jak to napsal Aleš " ... ne dál než 75 metrů od bodu přistání." a s tím, že je to bezpečnostní opatření aby to prošlo ve "zrychleném čtení" .

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2019 17:49 #21650 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
Situace myslím není tak jednoduchá.

Pokud bude (jako že už od 2020 je) nově schválen "bezpečnostní" restart motoru, tak to aby byl pilot pod dohledem časoměřiče na startovní čáře nabývá ještě více na důležitosti.

Za druhé, těch navrhovaných 75m na pevno taky řadu situací neřeší, může tedy pilot odejít do 40m vzdáleného depa a tam se ztratit mezi stany nebo do karavanu?

Za třetí, podle mne je možné takové pravidlo, s konkrétní místně určenou vzdáleností, stanovit na konkrétní soutěži ředitelem soutěže, pokud například profil letiště umožňuje, aby se pilot po 50m ztratil z dohledu.
Když se mohlo na minulém ME stanovit, že protáčející se vrtule znamená automaticky nulu za let (ačkoliv to v pravidlech nemá nejmenší oporu), tak proč ne toto.

Za čtvrté, pokud by se stanovila např. povinnost pilota být v dohledu nebo v určité vzdálenosti od časoměřiče, jak to potom vyhodnotit v případě samoměření, když pomocník/časoměřič odejde spolu s pilotem. Toto se přímo netýká FAI pravidel a oficiálních mezinárodních soutěží, ale i tak bych na to přihlédnul.
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.398 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám