file TX Časovač 10 min

Více
12. čen 2014 11:35 #12651 od Peter Maňka
TX Časovač 10 min vytvořil uživatel Peter Maňka
Pre F5J a príbuzné kategórie, kde sa leta 10 resp. 15min letový čas ako riešite timer na vysielači? Nepoužíval som doteraz stopky a zatiaľ som neobjavil ako spustiť stopky (časovač na 10 min.) s motorom a potom nevypnúť zároveň s vypnutím motora.... Čo hovorí prax? Ja mám MC19 a MC32. Ako tréningovo, ako súťažne?

Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

hawk

Více
12. čen 2014 17:37 #12654 od Petr Kurjan
Odpověděl Petr Kurjan pro téma TX Časovač 10 min
Na Auroře mám motor a stopky na dvou přepínačích, které jsou umístěné těsně vedle sebe na levé straně vysílače (pravou řídím křidélka - mód1). Při startu jednoduše palcem zapínám oba současně a potom vypínám pouze motor (vnější přepínač, snadněji přístupný a pro jistotu ještě označený červenou smršťovačkou) a stopky nechám zapnuté až do přistání. Myslím, že to samé půjde nastavit i na Tvém vysílači.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čen 2014 17:50 #12655 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma TX Časovač 10 min
já to mám stejně. ukazovákem levé ruky zapnu motor a zároveň i obě stopky. vše při jednom pohybu

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. čen 2014 07:24 - 16. čen 2014 12:28 #12674 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma TX Časovač 10 min
... musí se to dát udělat v programu... a stejně tak tam jdou naprogramovat ROZDÍLNÉ funkce kniplu plynu pro režimy start, let, a přistání (u režimu let a přistání jsou ještě navíc aktivní režimy termika a rychlost).

Takže knipl má v režimu start funkci ovladače motoru, hezky plynule, a po přepnutí do ostatních režimů se funkce kniplu změní na ovládání brzd - rovněž hezky plynulé.
Z pěti režimů mám vyhrazený jen jeden, který má na kniplu brzdy vypnuté, to je "let". Ten si dám před startem, nastavím si knipl plynu tam kam potřebuji (max. plyn, nebo jen půlplynu...) a to celé spustím přepínačem letových režimů, který cvaknu z polohy LET do polohy START. Tím se mi opět přepne funkce kniplu na motor a zapne motor s otáčkami jak potřebuju, a během startu nebo krizovky si je můžu celou dobu ovládat. To je dost důležité, když model ztratíš z dohledu a objevíš ho někde v dááááli, tak citlivé ovládání plynu jako když najdeš ;) Monohem lepší, než to mít jen na 3-polohové páčce. Zvláště u F5J a RCEV je dobré otáčky ovládat plynule...
Motor vypínám stažením kniplu a hned s tím přepínám režim ze START do landing, na který lítám. Z toho během letu ještě dle potřeby přepínám do termika a nebo rychlost...
A u MC-32 si připneš stopky v programu na ten vypínač, kde je chceš mít (přepínač režimu, konkrétní poloha). Odečtové, a i přičítací. Tohle zrovna moje JR neumí, ale MC-32 to v popisu práce má.
Poslední změna: 16. čen 2014 12:28 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. čen 2014 06:29 - 16. čen 2014 06:37 #12691 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma TX Časovač 10 min
Bohužel neporadím s nastavením stopek u jmenovaných vysílačů, ale přidám poznatek - dávám přednost před stopkami reálným "soutěžním" sekvencím. U staré vysílačky jsem používal mobil, ve kterém jsem měl staženou MP3 ze SORGu (dvacet vteřin do startu.......pět, čtyři...... atd. atd. .....až po .....58, 59, GONG).

Teď to na Taranisu mám vyřešeno tak, že je sekvence nahraná přímo ve vysílači a je na spínači. S motorem to nemá žádnou spojitost (i když by nebyl problém ji tam dát, když by se sekvence ořezala o předstartovní část 20 vteřin a její spuštění se svázalo s vypínačem motoru). To proto, aby se dalo trénovat i s více účastníky - on totiž vzlet u F5J a RCEV není vždycky nutně začátek odpočtu pracovního času :) ;) a odpočítávání 5, 4, 3, 2, 1 se taky pro více lidí docela hodí. Stopky které se spustí s motorem tam mám nastaveny taky, aby šel vidět přesný čas letu, ale jednak u tréninku to není až tak důležité (stačí vědět kolik asi minut to bylo a případně, když nalítám, přesně na čas přistávat) a jednak by ti můj popis byl pro tvé vysílače stejně k ničemu.

Pokud chceš trénovat na soutěže, je ten telefon (pokud neumožňuje vysílač přehrávání vlastních audiostop) nebo třeba MP3 přehrávač s nahranou soutěžní stopou lepší řešení - zvykneš si opravdu na to, co uslyšíš na soutěži.
Poslední změna: 16. čen 2014 06:37 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.683 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám