file EVO XL - osazení

Více
13. srp 2014 13:43 #12979 od Jakub Cirkva
EVO XL - osazení vytvořil uživatel Jakub Cirkva
Zdravím všechny, rád bych se tady s vámi poradil nad mou ideou jak osadit výše zmíněného elektrovětroně. Doposud jsem rekreačně létal s 2m elektrovětroni a vždycky jsem pošilhával po větším rozpětí. Když se mi před nedávnem naskytla příležitost koupit EVO XL v Bčkové kvalitě za lukrativní cenu, nešlo odolat.

dotaz první - serva: můj plán je oddělit úplně napájení přijímače a serv od pohonu. Napájecí baterka LiPol 2S, možná klidně i dva kusy, jedna jako záložní, zapojená přes diodu, popř. třeba pomocí Jeti DSM10 (Dual switch mixer). Pro serva a přijímač udělat jednoduchou rozvodnou desku s pomocnými kondenzátory, jak je např. popsaná v RC Revue 08/13, napětí pro serva obejde přijímač.
Jako serva vzít HV verze KST DS215MG (do trupu - výškovka / směrovka) + 4x KST DS225MG. Trochu mě zaráží, že u DS215MG se uvádí max. napětí 7,4V, (tj. 2S lipolka na nominálním napětí), kdežto u DS225MG je to max. 8,4V (tj. 2S lipolka na max.napětí na které se nabíjí). Původně jsem se chtěl zeptat u p. Hořejšího který je prodává, ale vím že přispívá i sem, tak jsem to hodil do širšího fóra. Někde v UK eshopu jsem rovnou našel i údaj 8,4V u 215ky, ale radši bych v tom měl jasno. Já doufám, že HV je myšleno prostě na 2S lipolky napřímo a tudíž že DS215MG v klidu snese čerstvě nabitou 2S LipoLku. Bohužel výrobce to uvádí stejně jako většina prodejců, tj. DS215MG max. 7,4V a DS225MG max. 8,4V.

dotaz druhý - pohon: zatím jsem všude dával klasické čínské oběžky, u EVO XL bych si klidně i rád dopřál něco lepšího. Zase to nemusí být Neu, moje cíle jsou rekreační létání v termice, tudíž tak velká investice to být nemusí, ale už vzhledem k trupu to asi bude muset být inrunner průměr 28. Napadá mě HET 2W-20 nebo 2W-25, samozřejmě s převodovkou. Snaha není kolmé stoupání do nevidím, spíše klidné vytažení do výšky a poté klidně plachtit. V široké nabídce Megamotor.cz se ztrácím úplně, jediné co vidím je teď na webu hned v úvodu upozornění na nové F5J pohony - MEGA 16/30/3CE nebo jak tam zmiňují "lehčí varianta MEGA 16/25/5".

Budu rád za všechny vaše komentáře, postřehy a doporučení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

hawk

Více
14. srp 2014 04:39 #12981 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma EVO XL - osazení
Do tak složitého napájecího systému bych nešel. Ono aby pak možnost poruchy nebyla větší než u přímého napájení z kvalitního reglu. (Castle, Kontronik) V dobách kdy letovka 2,3kg bylo úplně normální hodnota) bylo moje první F5J právě EVO XL. Do trupu se vlezl outrunner Turnigy 3648 kv 850 (průměr 36) 4S 1800mAh a vrtule 13x7 (kužel 40). Chodilo to hezky. Dnes jsou však požadavky na F5J pohon úplně jiné. Uvažoval bych spíše o nějakém lehkém 3536 kv 1200-1400, 3S 850 - 1300mAh a 10x6-11x7
Prostě něco podobného jak se dává do Storka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. srp 2014 18:25 #12988 od Jakub Cirkva
Odpověděl Jakub Cirkva pro téma EVO XL - osazení
Díky za reakci. Kvalitní regl je možná opravdu lepší řešení, ještě to zvážím. Nějaká idea ohledně těch napětí u serv? Asi jdu napsat k Hořejšímu, chci začít osazovat právě servy.
Turnigy 35xx tu nějaké mám a zdá se mi to do trupu moc velké, na 40ku kužel bych musel řezat na můj vkus moc blízko výřezu kabinky. A stejně mi to přijde nějak moc na těsno, navíc nemám rád ty milimetry mezi vodiči a rotujícím pláštěm.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2014 04:42 #12992 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma EVO XL - osazení
U Castle Edge se dá nastavit napětí z BEC až na 8,4V tím je vše vyřešeno. Rotující plášť okolo kabelů?? tak pak motor Roton 300W (krytá oběžka) používal jsem ji v Perfectovi o hmotnosti 2250g. Nebo MVVS 2,5-3,5.
Převodovce bych se vyhnul, není potřebná v tak tlustém trupu, navíc další potenciální zdroj problémů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2014 07:14 #12994 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma EVO XL - osazení
Převodovka je čistě otázka ochoty za ni zaplatit... Pokud cena Kontronik převodovky nevadí, tak je to optimální řešení, o kterém vůbec nevíš a údžba se blíží nule, přitom lze udělat velmi efektivní pohon. Ale nutné to určitě není.
Pokud se má šetřit a model není míněn jako vyloženě soutěžní a tak není takový tlak na hmotnost, tak je asi optimální zapouzdřená oběžka - MVVS, Roton a dnes už i Turnigy ( www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4204...v_EU_Warehouse_.html ). Je to docela dobrý kompromis mezi inrunnerem (případně s převodovkou) a klasickou oběžkou, jediná vada je, že pro stejný výkon vyjde těžší, ale to nemusí vůbec vadit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.068 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám