XANTIPA
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-

Původně F3J Xantipa první generace od Jiřího Tůmy (jitom.com).
rozpětí 3260 mm, hmotnost strašlivých 2350 g, motor Turnigy GliderDrive SK3 3850 - 960 Kv + vrtule 13x8", regl HK 50A opto + SBEC, aku 3S 2200 mAh, serva - motýl Turnigy TGY-2216MG, klapky Turnigy TGY-777 DSMG, křidélka nějaká 17g. co se válela v šuplíku.
Lítá pěkně a rychle

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

lsmodel.cz/index.php?page=model&model=vektor-xxl
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
Ale já to do jara vypiluju.
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Nechápu, jak někdo může mrznout. Návod na teplo: hodím model, vlezu do auta a hodinu létám ve vyhřátem autě, sposlechem kvalitní hudby. Jenom jednou jsem nechal přemrznout balsu a při lopingu, prasklo křídlo. Praktikuji už 20 let bez problémů. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
No fujJiří Veselý napsal: hodím model, vlezu do auta a hodinu létám ve vyhřátem autě

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Dohledal jsem od Tůmy jen X-21. Možná, že uvedená Xantipa je podobná. X-21 má rozpětí 3200mm, váhu v odlehčené variantě pro F3J 2100g a plochu 60,4dm2. Model je stavěn pro kat. F3F, F3J a F3B. Je použit profil MH 32.
Z toho je patrné, že i když neuvádíš u váhy bruto, nebo neto, můžeme usuzovat, že přidáš ještě cca 500g a pak bude váha 2600g. Z toho získáme plošné zatížení křídla 43g/dm2. S tím se dá dobře létat na svahu, kde kdyby se zvedla váha na 3,5kg, tak by to bylo konkurence schopné. Létat přízemní vzdušné proudy, bude asi obtížné. Pokud začne fičet a vytáhneš model do 200m, bude se proti ostatním, na co koukat. Předností, by měl být dolet proti větru.
Při uvedené váze, to v soubojích nebude mít konkurenci. Model je asi pevnostně dalek od současných F5J, nebo na příklad K 3000. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
Xantipa je už hodně fousatý model. Zvláště v I. generaci je to už dost veterán, tuším že je z konce 90-tých let. Mám dokonce pocit že je to první Jirkovo celokompozit, před ní byla Xantia a ta měla ještě konstrukční křídlo - minimálně konstrukční uši.
Pro zajímavost jsem dohledal i dobovou cenovku - 1.299,- DM
Na nových stránkách ji už nenajdeš, Jirka Tůma se už víceméně specializuje na modely F3B. Ale na starých stránkách, které stále fungují je ještě k vidění její nástupkyně Xantipa II. Ta už ale měla větší rozpětí - 3440 mm. www.jitom.com/en/Airplanes/Xantipa_II/xantipa_II.html
Každopádně to všechno byly špičkové F3J modely své doby.
Mnou udaná hmotnost 2350g. je kompletní letovka, takže plošné zatížení je cca. 36,5 g/dm2. Profil je SD7037.
Konkurovat současným speciálům F5J ani nemám v úmyslu. Dal jsem ji dohromady abych se naučil lítat s větším a těžším modelem, ale pár soutěží si určitě pro srandu dám. Je to taková příprava na budoucnost.
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Zkousel jsem kdysi "hrejitka" a od te doby vim, ze snaha naskocit do auta co couva je blbost (vybil jsem baterku).
Konecne jsem dostal vnuknuti - obrazek. Nabiji lip nez doma. Pod dekou musí byt i ten nabijec, protože je v nem teplomer.
Teplo vydrzi tak hodinu po prijezdu (vic nez clovek).
[img]http://www.horejsi.cz/tepla baterka.JPG
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Xantipa: OK. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.