file XANTIPA

Více
18. led 2016 10:18 - 18. led 2016 10:20 #16017 od Rudolf Rada
XANTIPA vytvořil uživatel Rudolf Rada
Tak jsem si pořídil něco na rozhánění lehoušů ve stoupáku :whistle:
Původně F3J Xantipa první generace od Jiřího Tůmy (jitom.com).
rozpětí 3260 mm, hmotnost strašlivých 2350 g, motor Turnigy GliderDrive SK3 3850 - 960 Kv + vrtule 13x8", regl HK 50A opto + SBEC, aku 3S 2200 mAh, serva - motýl Turnigy TGY-2216MG, klapky Turnigy TGY-777 DSMG, křidélka nějaká 17g. co se válela v šuplíku.
Lítá pěkně a rychle B)




"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Přílohy:
Poslední změna: 18. led 2016 10:20 uživatelem Rudolf Rada.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
18. led 2016 15:03 #16019 od Jan Mžik
Odpověděl Jan Mžik pro téma XANTIPA
,, rozhánění lehoušů...HIHI. :woohoo: Tak to máme stejný záměr já poslal objednávku na maximálně vyztuženého VEKTORA XXL s prodlouženým trupem o 3cm panu Svobodovi. Letos má být větrno se silnými větrnými poryvy , tak proto.
lsmodel.cz/index.php?page=model&model=vektor-xxl

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. led 2016 15:37 #16020 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma XANTIPA
Dělejte si prdel, ale ono to rozhánění funguje... Dokud mladej létal se Shockem, tak to byla tvrdá realita - pár kroužků ve stoupáku a hned měl prostoru víc než dost :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2016 17:48 - 13. úno 2016 18:12 #16115 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma XANTIPA
Dnes půl dne na letišti. Zataženo, zima, větrno 3 - 5 m/s. Zmrzlej sem ještě teď. Ale to éro lítá úžasně, navzdory hmotnosti, nebo díky ní. Mám zhruba 50% úspěšnost, buď spadnu v pátý minutě, nebo to v desátý sundavám na klapkách. A umí přemety! jen ta přistání mi zatím moc nejdou, na tak velký a těžký éro nejsem zvyklej.
Ale já to do jara vypiluju.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Přílohy:
Poslední změna: 13. úno 2016 18:12 uživatelem Rudolf Rada.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. úno 2016 14:37 #16118 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma XANTIPA
Zdravím.

Nechápu, jak někdo může mrznout. Návod na teplo: hodím model, vlezu do auta a hodinu létám ve vyhřátem autě, sposlechem kvalitní hudby. Jenom jednou jsem nechal přemrznout balsu a při lopingu, prasklo křídlo. Praktikuji už 20 let bez problémů. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. úno 2016 08:00 #16119 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma XANTIPA

Jiří Veselý napsal: hodím model, vlezu do auta a hodinu létám ve vyhřátem autě

No fuj :blush:

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. úno 2016 07:10 #16122 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma XANTIPA
Zdravím.

Dohledal jsem od Tůmy jen X-21. Možná, že uvedená Xantipa je podobná. X-21 má rozpětí 3200mm, váhu v odlehčené variantě pro F3J 2100g a plochu 60,4dm2. Model je stavěn pro kat. F3F, F3J a F3B. Je použit profil MH 32.

Z toho je patrné, že i když neuvádíš u váhy bruto, nebo neto, můžeme usuzovat, že přidáš ještě cca 500g a pak bude váha 2600g. Z toho získáme plošné zatížení křídla 43g/dm2. S tím se dá dobře létat na svahu, kde kdyby se zvedla váha na 3,5kg, tak by to bylo konkurence schopné. Létat přízemní vzdušné proudy, bude asi obtížné. Pokud začne fičet a vytáhneš model do 200m, bude se proti ostatním, na co koukat. Předností, by měl být dolet proti větru.
Při uvedené váze, to v soubojích nebude mít konkurenci. Model je asi pevnostně dalek od současných F5J, nebo na příklad K 3000. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. úno 2016 08:58 #16125 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma XANTIPA
Ahoj Jiří,
Xantipa je už hodně fousatý model. Zvláště v I. generaci je to už dost veterán, tuším že je z konce 90-tých let. Mám dokonce pocit že je to první Jirkovo celokompozit, před ní byla Xantia a ta měla ještě konstrukční křídlo - minimálně konstrukční uši.
Pro zajímavost jsem dohledal i dobovou cenovku - 1.299,- DM

Na nových stránkách ji už nenajdeš, Jirka Tůma se už víceméně specializuje na modely F3B. Ale na starých stránkách, které stále fungují je ještě k vidění její nástupkyně Xantipa II. Ta už ale měla větší rozpětí - 3440 mm. www.jitom.com/en/Airplanes/Xantipa_II/xantipa_II.html
Každopádně to všechno byly špičkové F3J modely své doby.

Mnou udaná hmotnost 2350g. je kompletní letovka, takže plošné zatížení je cca. 36,5 g/dm2. Profil je SD7037.
Konkurovat současným speciálům F5J ani nemám v úmyslu. Dal jsem ji dohromady abych se naučil lítat s větším a těžším modelem, ale pár soutěží si určitě pro srandu dám. Je to taková příprava na budoucnost.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. úno 2016 12:02 - 16. úno 2016 12:07 #16128 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma XANTIPA
Clovek vydrzi vic nez baterka.
Zkousel jsem kdysi "hrejitka" a od te doby vim, ze snaha naskocit do auta co couva je blbost (vybil jsem baterku).
Konecne jsem dostal vnuknuti - obrazek. Nabiji lip nez doma. Pod dekou musí byt i ten nabijec, protože je v nem teplomer.
Teplo vydrzi tak hodinu po prijezdu (vic nez clovek).

[img]http://www.horejsi.cz/tepla baterka.JPG
Poslední změna: 16. úno 2016 12:07 uživatelem Ivan Horejsi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. úno 2016 15:30 #16132 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma XANTIPA
Zdravím.

Xantipa: OK. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.439 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám