file Inside F5J

Více
03. dub 2017 10:20 #18398 od Tomas Hruby
Inside F5J vytvořil uživatel Tomas Hruby
Z úplně jiného konce cenového spektra než je nedávno debatovaný Plus - z Německa se šíří a ve světě budí velký zájem stavebnice ekonomického F5J, prodávaného jako Inside. Viz třeba shop Holleina - www.hoelleinshop.com/Planes-Helicopters-...9301&c=12327&p=12327 , je tam dost fotek a v sekci download je také obrázkový PDF návod, který dává o modelu dobrou představu. Létá to fakt dobře, viděli jsme loni ve Weilheimu, kde s tím mimo jiné blbnul i jeden z Feiglů.
A docela překvapivá je cena - sice se to tváří jako made in Germany (nejspíš pravdivě), ale cena se skoro vejde do 5000 korun (nutno připočíst fólii).
Přijde mi to jako hodně zajímavý "vstupní či žákovský" model pro F5J, se kterým vůbec nemusí být soutěžící zdaleka jen na chvostu, v případě "spínačových" kategorií by to dokonce mohlo být konkurenceschopné vysloveně hodně. Model je sice proti dnešním "top F5J" menší, ale s ohledem na menší štíhlost se plocha liší o něco méně, než by se zdálo podle rozpětí, při reálné vzletové hmotnosti od 1100g je plošné zatížení dokonce spíše v nižším průměru i ve srovnání se speciály.
Možná by to mohlo oslovit pár pilotů, kteří se dosud F5J bojí s ohledem na výdaje. Tvořit samostatnou kategorii pro podobné modely se mi jeví jako nesmysl, ale na druhé straně by to možná šlo povzbudit z jiného konce, třeba na některých akcích vyhlásit zvláštní cenu pro piloty, kteří budou létat s konstrukčním modelem vlastní výroby (stavba z CNC/laser rozsypu by samozřejmě platila)...

Jinak model je následníkem původního Introduction, který nemá křidélka, mám silný pocit, že Vážka, která nedávno vyšla v pláncích RCR ( eshop.rcrevue.cz/index.php?page=shop.pro..._virtuemart&Itemid=1 ) je do značné míry kopií právě Introduction, i v jejím popisu píší doslova "Takto řešené modely se často vyskytují v německých modelářských časopisech a jako stavebnice „v rozsypu“; s díly řezanými laserem je vyrábí i jedna německá firma.".
Poděkovali: Robert Jicha, Bohumil Hejl

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
04. dub 2017 16:30 #18416 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Inside F5J

Tomas Hruby napsal: ... ale na druhé straně by to možná šlo povzbudit z jiného konce, třeba na některých akcích vyhlásit zvláštní cenu pro piloty, kteří budou létat s konstrukčním modelem vlastní výroby (stavba z CNC/laser rozsypu by samozřejmě platila)...


Jsem pro :lol: :evil: :whistle: :lol: Teda za předpokladu, že tomu dřevěnému kritériu nepodléhá i trup :lol:

Jinak fakt zajímavý tip pro ty, co nemají přebytek financí, ale chtějí se do F5J taky zapojit ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. dub 2017 05:55 #18417 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Inside F5J
No třeba RES 2M kategorie, která je v DE, UK a dalších zemích hodně populární vyžaduje i dřevěný trup, povolena je jen laminátová trubka vzadu :-) Mimochodem pravidla RES2M jsou docela hezkou ukázkou, jak se podobná věc dá nadefinovat jasně a bez šance na dvojí výklad...

Ale to, co jsem psal v mém příspěvku, nemá samozřejmě nic společného s tvorbou nové kategorie, jde o námět na zcela nezávazný bonus na normální akci. Něco ve stylu loňských placek Gagarina, jen tentokrát možná trochu vážněji míněno jako podpora domácí stavby. Asi bych uznal jen konstrukční modely, u vakuovek je dost těžké rozlišit, co je opravdu domácí kutění a co je "klubová malosériovka", naproti tomu ale detaily typu laminátového trupu bych neřešil. Možná něco vymyslím, pro začátek asi jediné pravidlo konstrukční křídlo a podmínka, že s takto řešeným modelem musí mít na akci alespoň jedno započtené kolo (opravdu započtené, pokud by snad někdo s top speciálem udělal pět tisícovek a pak v šestém kole pro legraci vytáhl "žbrďlinku" na škrtačku, tak to neplatí :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. kvě 2017 08:55 #18802 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Inside F5J
Tak stavebnice je doma - rozhodl jsem se samokřídlo odložit na neurčito a raději věnovat úsilí ověření této zajímavé alternativy.
Stavbu budu dokumentovat, nejspíš z toho udělám i ucelený článek pro RCR, ale nějaké fotky se určitě objeví i na webu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2017 19:40 #18864 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Inside F5J
Když už to dělám jako ověření "náborové alternativy", tak průběžně fotím build log. Viz adobe.ly/2rQGJ6o , prvních 50 fotek je tam...
Poděkovali: Bohumil Hejl

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. lis 2017 13:10 - 04. lis 2017 13:11 #19623 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Inside F5J
Tak model po různých prodlevách zalétán... Připojuji dvě fotky do příspěvku, jinak samozřejmě doplněna i galérie odkazovaná v předchozím příspěvku.
Vzletová hmotnost 970g, letové vlastnosti nesporně už na první pokusy nesporně zajímavé. Dovolím si tvrdit, že při termickém počasí a slabším větru by možná Inside "plnohodnotná F5J" dokonce i překonal, obratnost a schopnost točení "na fleku je opravdu velká. Za jiných podmínek už by to samozřejmě bylo složitější, ale schopnost plnohodnotného soutěžního létání tu je. Za pouhých cca 6000 kolun za holý model (stavebnice 185EUR, k tomu nějaká fólie) dostatnete opravdu hodně...

Přílohy:
Poslední změna: 04. lis 2017 13:11 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. lis 2017 15:11 #19624 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma Inside F5J
Zdravím.

Já bych s tou fólii nebyl tak nadšen. Fólie, asi zvětšuje mezní vrstvu a tak brzdí a model nedosahuje otimálních výsledků.Statická el. Dá se to zjistit přiložením papíru k folii. Radši létám s nalakovanou balsou i když to má své necnosti. Nic netvrdím, ale zkoušel jsem to. Takže, folie až to poslední. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. lis 2017 15:56 #19625 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Inside F5J
Tohle je překonaná představa - já na to taky v době RCEK věřil a měl modely potahované papírem a podobnými věcmi a v té době bych na to přísahal, ale realita je trochu jiná.
Model s potahem papírem (obecně drsnějším materiálem) je hodnější a létá dobře s větším seřízením, na pohled je pomalejší a zdá se, že méně opadá, ale je to jen dojem. Při použití fólie se model zrychlí, ubere se seřízení, posune těžiště dozadu a najednou výkonnost proti papíru naroste, včetně důležitého nárůstu pronikavosti atd. Důležitá je právě ta změna seřízení, pokud někdo u fólie dá těžiště tak, jak byl zvyklý u papíru, tak se mu opravdu bude jevit jako horší.

K tomuto postřehu se došlo až postupem času, jak výše poctivě přiznávám, tak bych před řekněme 10ti lety tvrdil přesvědčeně to samé, ale nemám problém přiznat, že jsem v tomto pravdu neměl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. lis 2017 05:54 #19627 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma Inside F5J
Zdravím.

Taky bych rád tomu věřil. Jak by to bylo pohodlné, jednou prací mít povrch i barvu a to ještě bez velkého zatížení. Bohužel moje zkušenost je opačná a tak stále nemám povrch pro své modely.
Něco jiného je dýha. Ta se nalakuje a je pokoj. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. lis 2017 06:59 #19628 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma Inside F5J
Když už jsem tady:

tak se zmíním, snad pro zajímavost, že létám s gondolou zhotovenou na tiskárně od mého kolegy.
Viděl jsem zde vytvořené základny pro serva a tak si dovoluji upozornit, že s jistým zpevněním to funguje. Poslední soutěž v Suché jsem s tím odlétal a stále takto zhotovený trup používám. Pokud přicházím s křížkem po fůnuse, omlouvám se. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.431 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám