file Gliderkeeper - "výškoměr" s měřením i doby letu

Více
21. dub 2020 15:41 #22902 od Aleš Krátký
teď jsem narazil na FB na řešení, o kterém se již před nějakým časem diskutovalo v souvislosti z Altisem, a to o měření doby letu až po přistání.

gliderkeeper.com/

Tady to vypadá, že to dotáhli docela daleko... zná někdo ? Co si o tom myslíte ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
29. dub 2020 07:46 #22915 od Ivan Horejsi
Zatim u ledu.
Reseni narazilo na pravidlo o zpusobu ukonceni letu. Dnes je mereni casu ukonceno pri doteku se zemi, nebo s prekazkou, spojenou se zemi. Treba vetvicka kere. Ale to by se pri mereni akcelerometrem neprojevilo.
Ke zmene pravidla neni chut.

Konecne se dokoncuje schvalovani noveho FW Altise.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2020 10:44 #22916 od Pavel Hloušek
Taky sem nad tím přemýšlel. Ono nastavit tu správnou citlivost akcelerometru nebude jen tak. Kromě té větvičky, jaký rozdíl je asi mezi decelerací při prudším zbrždění na sestupu a případem, kdy se někdo snaží doplazit co nejblíž k bodu na minimální rychlosti a v podstatě z visu to usadí do přilehlého obilí nebo vyšší trávy? Nevím

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2020 11:01 #22917 od Aleš Krátký
tak ona by stacila jina definice konce letu a to "až po uplnem zastaveni modelu"
a je to :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2020 12:30 - 29. dub 2020 12:48 #22918 od Pavel Hloušek
Obávám se, že tomu senzoru je celkem jedno, jestli je úplně zastavenej, nebo se pohybuje konstantní rychlostí. Předpokládám, že měří změnu rychlosti pohybu v ose trupu, takže ten Ivanův příklad s větvičkou, ale dost možná i ten můj příklad, kdy to třeba posadíš díky větru s nulovou ground speed na obilí, může být problém. Muselo by to být hodně citlivý, ale pak by to zase mohlo reagovat i na zbrždění při otevření brzd. Ale fakt nevím, ber to jen jako moji úvahu.
P.S. Asi by bylo spolehlivější nějaký mechanický tykadlo, u brouků to funguje celkem spolehlivě :)
Poslední změna: 29. dub 2020 12:48 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2020 14:02 #22919 od Aleš Krátký
Nikdy se ti nepodaří, aby letadlo bylo ve všech osách třeba vteřinu bez sebemenší změny. Narozdíl od situace, kdy leží na zemi...

ano, jsou případy, kdy přistaneš na trávu, nebo větve, a letadlo se hýbe pořád.

Zkrátka, nemá to řešení :-D a budeme měřit ručně dále :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2020 14:29 #22920 od Pavel Hloušek
Jo takhle si to myslel, změna pravidel + měřit ve třech osách. A teprve až sou nějaký čas všechny v nule, tak je konec letu. No ale jak píšeš, tudy asi cesta nepovede

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2020 19:23 #22921 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: tak ona by stacila jina definice konce letu a to "až po uplnem zastaveni modelu"
a je to :)


Tohle už Němci navrhovali, jenže to řeší jen normální přistání. Neohlídá to srážky, neřeší to škrtance o korunu stromu. Složité jsou i penalizace za safety zónu - dnes se ozve startér, časoměřič zapíše a ohlídá, ale jak bez časoměřiče? Při 10ti podobných modelech prostě soutěžící bude dělat, že nic neslyšel a identifikace po letu mnohdy skoro nemožná ("Co, já? To byl ten druhý Stork, můžeš mi snad dokázat opak?") .
Ale ani to normální přistání není tak jednoduché - v podstatě nevyřešíš třeba pracovní čas, při prvním dotyku je to jasné, ale trvání dojezdu může být velmi různé a výsledkem bude děsná loterie.
Prostě to celé vypadá jak skvělý nápad, ale když nad tím začneš přemýšlet, tak zjistíš, že z pravidel nezůstane kámen na kameni :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. zář 2020 19:07 - 27. zář 2020 19:13 #23472 od Pavel Svoboda
Tomas Hruby "... ("Co, já? To byl ten druhý Stork, můžeš mi snad dokázat opak?") ...
Prostě to celé vypadá jak skvělý nápad, ale když nad tím začneš přemýšlet, tak zjistíš, že z pravidel nezůstane kámen na kameni :-( "

Tak je schváleno : - ) ... a teď ml uf




Cena 95 €urogroše a váha 12,8 gramů


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 27. zář 2020 19:13 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2020 08:18 - 28. zář 2020 08:19 #23473 od Tomas Hruby

Pavel Svoboda napsal: Tomas Hruby "... ("Co, já? To byl ten druhý Stork, můžeš mi snad dokázat opak?") ...
Prostě to celé vypadá jak skvělý nápad, ale když nad tím začneš přemýšlet, tak zjistíš, že z pravidel nezůstane kámen na kameni :-( "

Tak je schváleno : - ) ... a teď ml uf


A jaká je souvislost s předchozí diskusí?
Tohle je schválení v režimu klasického F5J výškoměru, což je fajn, nyní lze nesporně legálně použít na soutěži, ale nejde o využití toho akcelerometru a modulu měření času.
V tom schválení to je mimochodem dost jasně uvedeno:
The hardware has a built in WLAN interface and onboard Accelerometer adding additional functions
like measuring the flight time from model release to full stop.
Most functions are not applicable to, nor do they have any influence on the F5J application. However it
is possible to connect to a Browser in order to replicate the F5J information on an external PC or mobile
phone.
The browser interface on a personal computer or mobile phone is for the purpose of upgrading
firmware or viewing logged data. This additional feature does not form part of this Approval.
Poslední změna: 28. zář 2020 08:19 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.456 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám