Mohlo by zajímat. Je už v tom dost času a práce.
Když se pustíte do malých ektrovětroňů, okamžitě musíte řešit pohon. Konkrétně hmotnost jeho složek. Komplikovaná může být zejména konverze čistého házedla do elektry. Dlouhý předek trupu, nové díly, poloha těžiště, málo místa pro komponenty.
Některá získaná data jsem zrovna moc nečekal.
Konkrétně jsem (už po kolikáté) předělával Long Shot na Hot Shot. Tentokrát motor Dualsky 2212-28, KV2200. Na 3S.
Co jsem nečekal:
- Hmotnost složení kužele je blízko hmotnosti motoru
- Hmotnosti kužele a vrtule se liší (tady fakt záleží na gramech). Srovnání duralového kužele není fér, jako jediný má průměr 30. Ostatní 25. Nejlehčí ovšem GM, ale je tedy zaplacen.
- Použil jsem tedy kužel Dualsky, s roztečí pinů 22mm. Listy Aeronaut 7x4. Vrtule s tímto kuželem má rozměr cca 6,3 x 3,5. Pokud by někdo chtěl objasnit změnu stoupání, vysvětlím.
- Baterka DS ECO 400 25C - 3S
- Ecalc tvrdí, že proud je 13,5A. Wattmetr totéž. To je na baterku dost, ale i po půl roce funguje.
- Stoupavost 8m/s - řekl Altis
- Doba letu na plný plyn cca 1,5 minuty. To pro létání s házedlem stačí, po 12s a ve 100m už na to beztak není moc vidět.
-"lepší" baterka by byla ULTRA 480, ale bylo by to deko navíc a momentálně není.
- zkusím ULTRA 300, těžiště se posune dozadu (asi dobře) a doba chodu motoru se ovšem zkrátí.
Eroplánek má 340g, se servy X08. Dalo by se snížit ale jak říká jeden kolega "jedno po druhým chlapcí".
Pohon by mohl fungovat i pro ERES, tady by byla lepší krytá oběžka. Zatím tam mam motor o číslo delší, za 30 sekund dá 190 m.