file váš setup na Turnigy 2826 1900kV

Více
22. říj 2010 17:51 #2941 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: ... Kv1900 a vrtule 10x6 vychází lépe. Navíc je teď skoro za poloviční cenu, nechápu... asi výprodej před tajfunem :o


Je to tajný, ale číňana napadlo, že když tam nedá všechny magnety, bude se motor točit rychleji a hlavně se ušetří :lol: Blbý vtipy.

Tedy, mě by opravdu zajímalo, zda jsou ty TG legální nebo ne. Nebo bude záležet na jury a aktuálním umístění dotyčného? Trochu mě ta neschopnost se dohodnout zaráží, i když se zdá, že to zatím nevadí. Ale o to horší to bude, až to jednou praskne. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2010 18:00 #2942 od Tomas Hruby
Zkusím vysvětlit, jak vznikl celý tento rozpor kolem délky a zároveň napíšu, proč si myslím, že to je celé blbost a Turnigy lze klidně použít...

Kdysi jsem napsal pravidla,kde byl rozměr motoru 28x26mm a stator 22x9 mm, k tomu vrtule 10x6. Vedle toho jsem udělal první verzi seznamu odpovídajících motorů, mimochodem je v něm jedna chyba, o které se nikde nemluví, ale jelikož jde o motor, který asi nikdy nikdo nepoužije, tak si ji nechám pro sebe :-) . Ano, skutečně celou tu specifikaci jsem napsal já, to už mi nikdo nevezme ;)

Slováci přebrali tento návrh doslova do pravidel včetně mého seznamu motorů, pak to šlo do našich RCEK. Došlo postupně k některým drobným změnám, třeba upřesnění průměru vrtule na 250mm (to je dobrá změna, já v mém návrhu opomněl různé trámce) nebo třeba formulace o pouze továrních motorech (to už tak kladně nehodnotím) - každopádně ale celkově pořád v pohodě.

Celý problém či spíše "problém" nastal úplně jinde - kdesi na wiki točícím se kolem EuroCupu kdosi publikoval podle mě úplně zcestný obrázek, kde je naznačeno měření VČETNĚ nálitků - pak přirozeně dost motorů neprojde - při mém původním návrhu jsem automaticky předpokládal měření základního motoru bez různých osazení. Jenže pozor - tento obrázek není v žádných pravidlech, ani CZ, ani SK ani Eurocupu!!! V pravidlech SK mají jako ilustraci obrázek AXI 2208, kde je kóta BEZ NÁLITKU !!!! Mimochodem kóta v SK pravidlech je jiná, než na webu Modelmotors, takže to beru jako záměr...
Podstatné ale je, že náznak k metodě měření je jen v pravidlech SK, kde ovšem nelze dojít k jinému závěru než že se měří bez nálitku, jinde to není specifikováno a proto si myslím, že případný protest musí být smeten ze stolu, protože kde není definice, tam to lze těžko vynucovat.
Když to tak shrnu, tak opravdu beru názory o tom, že TGY je "nejistý motor" jako nesmysl - ten motor je prostě legální! Bylo by ale na místě to v pravidlech upřesnit, aby se vyloučily nějaké spory do budoucna...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2010 18:18 #2943 od Jan Kubica
Tomáši,

ono už okolo toho bylo hodně řečí a já mám pocit, že když si to přečte nějaký zájemce o RCEK, tak mu z toho musí hučet v hlavě. Když si se tak veřejně přihlásil k autorství toho návrhu, myslím, že by nebylo od věci, abys stvořil přesnou a jednoznačnou definici motoru, která by se dala do pravidel. Pokud si dobře pamatuji, tak teď jsou možné asi 3 výklady pravidel, od toho, že to musí být motor ze seznamu, přes rozměry "vnitřku" až po vnější průměr a délku. A jestli je v pravidlech napsáno, že stator má být 9 (nebo 8?) mm, tak 9.1 (8.1) je určitě mimo. Nebo je to problém? H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2010 19:19 #2944 od Jaroslav Nezhyba
Pánové diskutéři,
když ještě vydržíte několik dnů-budete mít možnost podrobně prostudovat nové znění pravidel RCEK platných na r.2011.
Zítra 23.10.se uskuteční jednání předsednictva KLeMČR,kde by se měla změna pravidel schválit.
Nové znění pravidel naleznete na stránkách SMČR.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2010 21:23 #2945 od Zbyněk Smola
Aha takže návrh už je, jen je potřeba schválit. A že tu nebyl ani náznak. Takže buď sem ti kteří pravidla tvořily nechodí a nebo jsou zdejší názory jedno. Tak jsem zvědav co nám bude od vrchnosti dáno.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2010 22:11 #2946 od Jiří Kotrba
Ta pravidla / prozatímní /,diskuze je pouze o přesných rozměrech 28x26mm! Ale nevím jak to je s hmotností,? R.Novotný mi začátkem srpna sdělil ,že by měla být kolem 45g. Na př.Hnízdil a Emotors mají
u TG28-26B / 1350Kv weight 45g, ale Hoby City udává 75g a u TG28-26 16A / 1900Kv (už jsem ho našel ) udává hmotnost 133gr.
Je to jedno jakou hmotnost z hlediska soutěže má outrunner nebo to není jedno?Zdravím, J.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2010 22:22 #2947 od Petr Dušek
Hmotnost motoru není v pravidlech určena.
Ovšem co se týká údajů na HobbyCity - 133g je "poštovní hmotnost" motoru včetně krabičky, příslušenství a přirážky na zabalení... Vlastní hmotnost motoru se uvádí 45g.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2010 13:45 #2948 od Jiří Veselovský

Zbyněk Smola napsal: Tak jsem zvědav co nám bude od vrchnosti dáno.

Opravdu chceš vědět, co ti bude od vrchnosti dáno? Sdělím ti sladké tajemství. Budeš platit daně jako kráva, budeš splácet dluh, který jsi pravděpodobně vůbec neudělal atd. Nic moc, co? ;)

To all: Opakuji stále dokola, že přesná definice motoru se objeví, až se dohodnou všichni zúčastnění ze SK, SLO, HU a popř. další noví účastníci Eurocupu. Máme proti nim nevýhodu v tom, že naše "schvalovací" schůze KLeM ČR je většinou v říjnu, zatímco ostatní v tomto čase teprve začínají rozjímat, co v pravidlech změnit. A opakuji, že žádnou "českou" variantu podporovat nechci. Mimochodem, veškeré změny v pravidlech jsou jen kosmetického rázu a proto jsem si dovolil to nedat sem, mezi cca 3 diskutéry. Za minulou sezónu se pravidla osvědčila a není důvod dělat nějaké radikální změny.
V této souvislosti bych jen připomněl, že loni touto dobou jsem dával moji funkci k dispozici. Zajímavé, nikdo se nepřihlásil, ale stálí diskutéři přesně vědí, že je téměř vše špatně.

To mě přivádí k tomu, abych se svěřil se svým soukromým problémem, který se týká mých kolegů u nás na louce (J.V., J.M., J.B., J.M., R.V., ...). Představte si, že oni nemají ani jeden příspěvek zde na diskusi a místo toho jezdí po soutěžích a vyhrávají. Já už jich mám plné zuby, protože takhle to fakt nejde. :oops: Vezměte si třeba J.B. On si přijede do Holíče a vyhraje Eurocup :D a tady o něm nikdo neví. Nehoráznost. To samé platí o dalších. Uznejte, že fakt nejde jen jezdit po závodech a vyhrávat.
Jo, a co oni taky dělají. Jak se objeví nějaký nový a lepší motor, tak si ho hned koupí, to samé s baterkama. Staré jim zůstanou v šuplíku nebo je prodají. A ještě tvrdí, že jim je fuck jaká budou pravidla, že to odlítají tak jako tak. To mě dostává do kolen. Já tady přispívám jak divej a letos jsem byl na bedně jednou a to ještě nejníž. Kruci, čím to asi bude?

A poslední poznámka. Pouhým nahlédnutím do pravidel se dá zjistit, že se jedná o Seznam přezkoušených a ověřených motorů a ne o přikázané typy. Navíc, jak praxe ukazuje, tak by stačily asi 2 značky.
Také nechápu, proč se stále řeší téměř ombudsmansky TGY, když jich lítá minimum a kdoví jestli? To by musel být blázen, aby šel vědomě do handicapu, když má k dispozici výkonnější variantu v podobě AXI. Sociální hledisko je jen zástupný problém, protože v době "vícjaktisícieurových" modelů řešit rozdíl pár stovek ...
Já mám taky doma skoro zadarmo standardní serva a neuvažuju o změně pravidel.

Zdravím vás a těším se na příští půlrok.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2010 16:14 #2949 od Jiří Veselovský
Ještě bych doplnil, že diskuse ohledně definice motoru pro malou kategorii průběžně probíhá a moje výměna mejlů s Jurou Bačiakem je nekonečný příběh.
Teď naposledy jsem mu doporučoval návrh Tomáše H., který navrhuje měřit motor bez výstupků. Chtělo by to trochu učesat a ta definice se mi líbí, protože je jednoduchá a zřejmá.
Zrovna tak ve hře by mohl být i návrh Petra D., ale jaký vzít stěžejní rozměr (průměr), to fakt nevím. Stačí, aby se nějaký výrobce zbláznil a udělal nesmyslně velký (nebo to řešil nějak netradičně) kroužek (nálitek - domeček) a lítáme v tom znovu.
Časový horizont pro definici je z mého pohledu hodně daleko, protože kolegové na Slovensku teď řeší opravdu závažné problémy a toto bude zatím na okraji zájmu.
Stále si ale myslím, že pokud bude nějaké nebezpečí vyautování soupeře, tak tady ne. To by musel někdo hodně vyčnívat z řady, aby se to začalo šetřit. Naprosto hravě se dá vyprotestovat přes kužel, protože i přes mnohé upozornění stále létáte se šroubkem vpředu a na to není potřeba ani nic měřit. Stačí vložit kilo a úspěch je zaručen.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2010 16:48 #2952 od Tomas Hruby

Jiří Veselovský napsal: Také nechápu, proč se stále řeší téměř ombudsmansky TGY, když jich lítá minimum a kdoví jestli? To by musel být blázen, aby šel vědomě do handicapu, když má k dispozici výkonnější variantu v podobě AXI. Sociální hledisko je jen zástupný problém, protože v době "vícjaktisícieurových" modelů řešit rozdíl pár stovek ...


Jirko já bych to tak nepodceňoval, podle mých měření je rozdíl mezi AXI2208/20 a TGY2826/1900 v podstatě zanedbatelný. Sám létám s AXI proto, že jsem svého času obdržel tři kusy s opravdu velkou slevou (za nějaké protislužby) a proto není o čem přemýšlet a prostě je užívám, kdybych ale nic neměl, tak bych možná dokonce preferoval TGY. Ona je to s AXI malinko davová psychóza - prostě si je pořídilo pár lidí, kteří létají dobře, k tomu se objevily některé (hodně nafouklé) story že někdo nekde Turnigy odpálil a už to jede. Koneckonců proč ne, AXI je dobrý motor, tak tahle "psychóza" ničemu neškodí :D

Jinak máš ale samozřejmě pravdu, mě tady sice nějaké komentáře už vyprovokovaly k reakci, ale jinak mám na práci rozumnější věci. Třeba Ambrosie už má nové konektory (kdo byl v Poříčí, tak ví proč) a v trupu místo bowdenů už jen lanka a pružiny - ještě trochu doladím kužel a připojení serv v křídle a bude na 100% připravena na příští rok.
No a hlavně jsem dnes zalétal novou hračku - RC raketový kluzák. Stručně řečeno BOMBA - už na tréningový motor létá skvěle!! Více viz http://modelweb.fotozona.cz/2010/10/rc- ... -cuda.html
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.551 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám