- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
RCEK - doporučený setup
- Jiří Veselovský
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
Méně
Více
11. říj 2009 15:21 #362
od Jiří Veselovský
RCEK - doporučený setup vytvořil uživatel Jiří Veselovský
Nenechte se zmást názvem vlákna, o žádnou zázračnou sestavu nepůjde. K napsání příspěvku mne přivedly dotazy na poslední soutěži RCEJ včera v Horní Branné (skvělé výkony, skvělé počasí, drželo to tam samo a litovali jsme, že není přistání bodované po 20 cm, prosejtovalo by se to). Potěšilo mne, že dotazy už byly naprosto konkrétní, týkající se detailů a bylo vidět, že dotyční to mají "už na stole".
Předesílám, že nejsem žádný expert, který by měl obrovské zkušenosti, mám jen snahu pomoci v začátku těm, kteří i přes možnosti internetu tápou a aspoň zčásti "ochránit" jejich investice.
O modelu moc psát nebudu, protože to je velmi individuální věc a tam se nevyhnete určitému pokusničení. Jak už bylo řečeno mockrát, kompozity nejsou všelék, takže už z hlediska ceny upřete pozornost raději ke klasickým konstrukcím.
Nejvíce dotazů se týkalo pohonné jednotky, baterií a regulátorů. Takže v bodech:
- motor samozřejmě ve třídě 2208 (třeba AXI - cca 1300,-Kč) nebo 2826 (třeba Turnigy - cca 15 dolarů),
- a z mého pohledu to nejdůležitější - kv (otáčky/volt) motoru - tady je v poslední době snaha utočit danou vrtuli (10/6 a víc) motorem s co nejvyšším kv - dnes běžně kolem 1800 až 1900 (tento údaj bývá někdy napsaný i na plášti motoru),
- u tak vysokého kv se apriori předpokládá, že s tím motorem nebudete točit přes minutu (mohl by shořet), ale pro normální motorování do 30 až 40 sekund by měl vydržet,
- pokud budete chtít určitou rezervu v životnosti, tak nemusíte jít až na hranu a můžete si pořídit motor s kv kolem 1400, ale s vědomím, že možná bude chybět trochu výkonu na hřídeli,
- s tím souvisí otázka, které baterky vám dají potřebný proud a udrží napětí po těch cca 40 sekund - většina létá G3, někteří zkouší Rhino a nezapomeňte, že pod různými obchodními názvy se třeba skrývají stejné typy - musíte trochu pátrat,
- v této souvislosti ještě poznámka k "céčkům" - i když si o tom myslím své, tak samozřejmě vždy kupuji ty aku, které mají deklarované "C" nejvyšší, ale jestli je to dobře to nevím - tady bych požádal Ivana H., aby k tomu něco málo napsal,
- regulátor doporučuji raději 30A (anebo s rizikem přetížení 25A), protože dnes asi nikdo neodhadne, za kolik ampér se bude lítat na jaře - zatím se to rozumně létá kolem 23 až 25A, špičkově i ke 30A,
- regulátor nemusí mít bůhvíjaké programové vybavení, zatím jsem třeba neslyšel, že by někdo používal pro RCEK governor (třeba se pletu, nevím)
- pro vrtuli platí jediná zásada a to, že pořadatel vezme klacík dlouhý přesně 250 mm, vy rozložíte sklopku a včetně trámce nesmíte být pod tento rozměr (nad ano, pochopitelně). Tečka.
Doufám, že můj příspěvek doplní někdo, kdo odlétal nějaké soutěže RCEK (F5J/400/outrunner), protože jsem určitě na něco zapomněl, popř. uvedl špatně.
Původně jsem si myslel, že osvěta byla dostatečná, ale jak je vidět, tak jsou ještě mezery. Dobrá zpráva je, že teď už nemusíme spěchat, sezóna skončila.
Předesílám, že nejsem žádný expert, který by měl obrovské zkušenosti, mám jen snahu pomoci v začátku těm, kteří i přes možnosti internetu tápou a aspoň zčásti "ochránit" jejich investice.
O modelu moc psát nebudu, protože to je velmi individuální věc a tam se nevyhnete určitému pokusničení. Jak už bylo řečeno mockrát, kompozity nejsou všelék, takže už z hlediska ceny upřete pozornost raději ke klasickým konstrukcím.
Nejvíce dotazů se týkalo pohonné jednotky, baterií a regulátorů. Takže v bodech:
- motor samozřejmě ve třídě 2208 (třeba AXI - cca 1300,-Kč) nebo 2826 (třeba Turnigy - cca 15 dolarů),
- a z mého pohledu to nejdůležitější - kv (otáčky/volt) motoru - tady je v poslední době snaha utočit danou vrtuli (10/6 a víc) motorem s co nejvyšším kv - dnes běžně kolem 1800 až 1900 (tento údaj bývá někdy napsaný i na plášti motoru),
- u tak vysokého kv se apriori předpokládá, že s tím motorem nebudete točit přes minutu (mohl by shořet), ale pro normální motorování do 30 až 40 sekund by měl vydržet,
- pokud budete chtít určitou rezervu v životnosti, tak nemusíte jít až na hranu a můžete si pořídit motor s kv kolem 1400, ale s vědomím, že možná bude chybět trochu výkonu na hřídeli,
- s tím souvisí otázka, které baterky vám dají potřebný proud a udrží napětí po těch cca 40 sekund - většina létá G3, někteří zkouší Rhino a nezapomeňte, že pod různými obchodními názvy se třeba skrývají stejné typy - musíte trochu pátrat,
- v této souvislosti ještě poznámka k "céčkům" - i když si o tom myslím své, tak samozřejmě vždy kupuji ty aku, které mají deklarované "C" nejvyšší, ale jestli je to dobře to nevím - tady bych požádal Ivana H., aby k tomu něco málo napsal,
- regulátor doporučuji raději 30A (anebo s rizikem přetížení 25A), protože dnes asi nikdo neodhadne, za kolik ampér se bude lítat na jaře - zatím se to rozumně létá kolem 23 až 25A, špičkově i ke 30A,
- regulátor nemusí mít bůhvíjaké programové vybavení, zatím jsem třeba neslyšel, že by někdo používal pro RCEK governor (třeba se pletu, nevím)
- pro vrtuli platí jediná zásada a to, že pořadatel vezme klacík dlouhý přesně 250 mm, vy rozložíte sklopku a včetně trámce nesmíte být pod tento rozměr (nad ano, pochopitelně). Tečka.
Doufám, že můj příspěvek doplní někdo, kdo odlétal nějaké soutěže RCEK (F5J/400/outrunner), protože jsem určitě na něco zapomněl, popř. uvedl špatně.
Původně jsem si myslel, že osvěta byla dostatečná, ale jak je vidět, tak jsou ještě mezery. Dobrá zpráva je, že teď už nemusíme spěchat, sezóna skončila.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
11. říj 2009 18:25 #367
od Aleš Krátký
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK - doporučený setup
krasne shrnuti, sice zaklady,ale nekdo se na to muze ptat.
jeste co ja vim tak dotazy byly hodne okolo tramku (35 , 36 , 40 ?)
jeste co ja vim tak dotazy byly hodne okolo tramku (35 , 36 , 40 ?)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
Méně
Více
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
11. říj 2009 19:18 #369
od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma RCEK - doporučený setup
Kolem trámku bych potřeboval informace doplnit. Zatím vím, že trámek s roztečí 42 mm a vrtulí Aeronaut 10/6 by měl požadovaný rozměr (250 mm) splnit. Je možné, že možností je víc, ale nemám je odzkoušené a proto jsem chtěl, aby můj příspěvek někdo doplnil.
Aleši, právě že to doporučení bylo míněné jako "bezpečný" prvotní krok do RCEK. Na nějaké špičkové doporučení nemám vlastní zkušenosti a taky začínám trochu pochybovat, jestli informace z tohoto (špičkového) prostředí budou free.
Aleši, právě že to doporučení bylo míněné jako "bezpečný" prvotní krok do RCEK. Na nějaké špičkové doporučení nemám vlastní zkušenosti a taky začínám trochu pochybovat, jestli informace z tohoto (špičkového) prostředí budou free.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
11. říj 2009 20:30 #371
od Aleš Krátký
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK - doporučený setup
tak ono to neni tak tezke,zmerime tramek 36 a vrtule 10/6 aeronaut a graupner, mam pocit ze jedna z nich vychazi , druha uz ne
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.209 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- Dnes 07:22
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.