file Napájení

Více
06. zář 2009 21:08 #47 od Boris Menšík
Napájení vytvořil uživatel Boris Menšík
Dobrý den.
Potřeboval bych poradit s napájením u 3m elektrovětroně, váha cca 1700g :
- Pohon RAY C 3542/06 (40A), později bude změna na AXI 2814/12 (40A)
- Serva 2x HS 82 MG (Kř), 2x HS 311 (S,V), 2x HS 81 (Klapky přes V kabel)
- Ovládání Optic 6 FM, přijímač -zatím Electron 6FM

Chtěl bych mít samostatné napájení motoru přes regulátor JETI Advance 45 opto plus a samostatné napájení přijímače a serv.
Lze toto přes 6-ti kanálový přijímač, nebo musím mít přijímač alespoň 7-mi kanálový? Ovládání motoru bude na 3 kanále a napájení přijímače se servy bude pak na volném vstupu, tj. na 7-mém kanále?
Napájení serv a přijímače bych uvažoval přes RAY Li-Pol 850mAh/7.4V 2S1P 25C, nebo RAY Li-Pol 1600mAh/11.1V 3S1P 25C. Pro to se musí zřejmě využít MAX BEC od JETI.
Motor bych napájel druhou sadou RAY Li-Pol 1600mAh/11.1V 3S1P 25C, nebo koupím něco silnějšího.

Zatím u všech modelů používám pouze jednu baterii. U výše popsaného modelu bych napájení rozdělil, ale nemám s tím zkušenosti.
Předem děkuji a přeji pěkný den.
S pozdravem Boris Menšík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
07. zář 2009 07:06 #48 od Karol Chyba
Odpověděl Karol Chyba pro téma Napájení
Napájanie môžeš spraviť V-kabelom na ktorom koľvek kanále aj keď máš len 6kanálový príjimač. Ja som to riešil tak že mám regulátor s BEC a záložný zdroj mám ešte 4x Nimh mikrotužky /800mAh/ ktoré znesú špičky aspoň 6A napr. Enelop. Riešené to mám tak isto cez V kábel akurát na záložnom zdroji mám ešte pridanú Shoty diódu /dúfam že sa to tak píše/ na 5 A.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2009 10:03 #49 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Napájení
K tomuto tématu bude mít asi každý jiný názor.

Já jsem létal se 6-servovým modelem jen na BEC (JETI Advance 40). U větroně ty odběry serv nejsou tak kritické, protože se moc často nehýbou (na akrobata bych to nedal). Navíc je toto řešení z mého pohledu nejvýhodnější vzhledem k mé vrozené lenosti - kdybych měl samostatné baterky pro přijímač a serva, určitě bych jí zapomněl nabít :-)

To co navrhuje Karol se používá (ta dioda je Shottky ?, taky nevím), ale mně to přijde jako zbytečná komplikace. To už raději úplně rozdělit napájení pro pohon a rádio.

Pokud už máte toho Advance 45 Opto, tak je asi nejjednodušší koupit ty 4 tužkové Eneloopy. Tuto baterii připojíte V-kabelem ke kterémukoliv kanálu přijímače. Druhou možností je použít 2-článek Lipol, potom ale budete muset mít ještě tu "krabičku" (Max BEC), co udělá z vyššího napětí těch potřebných 5 V.

Jinak, řečeno, možné je úplně všechno, všechna řešení mají výhody a nevýhody.

Pokud ještě regulátor nemáte, kupte si jej s BECem a je to nejjednodušší. Pokud již máte Opto verzi doma, kupte si 4 tužkové baterie (Eneloopy jsou nejlepší).

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2009 10:13 #50 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma Napájení
Ja mam 6ti servovyho 3m vetrone napajenyho ze 4xNiCd Sanyo KR-1200AUL. Precejen NiCd technologii verim podstatne vic nez NiMh nebo Lipol.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2009 16:20 #52 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma Napájení
Můj názor je, že u takhle " velkého " letadla je nezávislé ( oddělené ) napájení přijímače a serv prakticky nezbytné. Finančně je to položka v celkových nákladech zanedbatelná a pocit " jistoty " je k nezaplacení. V pondělí sem byl bohužel svědkem pádu modelu viz. http://www.mkchlumec.cz/Modely/Grob_G_103_C.htm Po krásném startu z vozíku následoval krásný a majestátní let. Po zapnutí motoru pro další nastoupání se stal model neovladatelný a po křídle se zřítil k zemi. Při následném ohledání byl nalezený totálně spálený JeTi SPIN.Důvod a příčina se nyní bude hledat jen těžko ( problém s motorem a následně smrt regulátoru????? ) Model měl odlétáno více než 80 startů bez sebemenších problémů ). Mít přijímačové baterie ( ať už NiCd, NiMh, Li.. a MaxBEC popř. uvedenou kombinaci BEC z regul. + Dioda ) , mohl alespoň řízeně přistát. A co si budeme nalhávat - 1,5kg těžký model dokáže udělat velké škody a potom už zbývá jen doufat, že jen sobě samému popř. " JEN " na majetku.

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. zář 2009 19:58 #53 od Boris Menšík
Odpověděl Boris Menšík pro téma Napájení
Děkuji všem, kteří se zapojili do diskuse a přispěli pro mne cennými radami. Myslím si, že oddělení pohonných zdrojů a přijímačových zdrojů bude pro bezpečnost letu určitě přínosem.
Na stránkách pelikánů: http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=list&storage=71 jsem našel pomůcku:
„Velmi zhruba lze potřebnou kapacitu při použití standardních serv pro běžný motorový model určit následovně: kapacita (mAh) = 200 x počet serv“
Vše by mělo být co nejjednodušší, proto budu přes V kabel řešit napájení přijímače a serv napřímo 4 články SANYO 2000mAh, odpadne krabička Max Bec, jedny konektory…, 850mAh Lipol dvoučlánek by byl asi slabý.
S pozdravem Boris Menšík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. zář 2009 09:31 #66 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Napájení
Nejvic jsem mel na eroplanu 6 serv GWS Pico, povesene na BEC reglu Phoenix 35. Krmeno ovsem ze 2S. Fungovalo.
Tenhle regl se ale pri pretizeni neresetuje, jen klesne napeti.
Hodlam ted zapojit dalsi ctyrservove kridlo, digitaly. Neodvazim se pouzit BEC ze ss reglu, pouziji Castle BEC, ktery bude povesen na servisaku.
200 mAh na servo ... na hazedlech jsou ctyri serva a baterky 250.
Zalezi ovsem hodne na servech. Jejich spotreba se malo udava a jeste min respektuje.
Viz take muj clanek o mereni na servech v RCR 06.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2009 13:41 #170 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Napájení
Takze ctyri serva GWS PICO BB v kridle, dve NARO na ocas. Napajeni ze servisniho konektoru pres 3A externi spinany BEC od Dualsky. Bez problemu, hmotnost navic cca 10 gramu. Jako bonus to krasne zelene sviti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2009 17:58 #182 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Napájení
Ivane, nedělá se to oddělení napájení zejména kvůli baterce? To potom to oddělené napájení přes UBEC ze stejné baterky trochu postrádá smysl. Alespoň takto mi to někdo vysvětloval, nevím...

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. zář 2009 18:21 #193 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Napájení

Jan Kubica napsal: Ivane, nedělá se to oddělení napájení zejména kvůli baterce? To potom to oddělené napájení přes UBEC ze stejné baterky trochu postrádá smysl. Alespoň takto mi to někdo vysvětloval, nevím...

H.


Třeba u RCEJ/K typu Ambrosie je dělení baterky celkem blbost, tam je limitem BEC v reglu v kombinaci se šesti servy, naopak pohonný pack má obrovskou rezervu. Tam pak necháš jen pohonnou baterku a dáš externí UBEC.
Samostatné přijímačovky mají smysl tam, kde tečou nějaké šílené proudy nebo hrozí poškození/vybití pohonného akupacku z jiného důvodu - u mě třeba v S15.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.351 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám