Tři, dva nebo jeden
- Jan Kubica
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Pevnostně, hmotnostně i provozně vychází nejlépe jednodílné křídlo, ale bojím se, že ho zničím už při manipulaci, nakládání do auta, apod. U dvoudílného se bojím, že prodělám moc na hmotnosti spojky a pouzder, a u tří dílů mi vadí neustálé spojování konektorů a taky izolepa na přelepování spojů.
Jak to řešíte vy ostatní? Má smysl u 3 dílů nechat uši při dopravě "plandat" na drátech (ušetření konektorů)? Má smysl použít pevně zalepené konektory (servo se zapojí nasazením ucha nebo celého křídla k trupu)?
Předem díky za rady a náměty.
Honza
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
U vetsiho modelu je mym favoritem tridilne, precejen ten stred vcelku se mi libi. Usi bych urcite nenechal plandat na dratech, to se zcela jiste casem pretrhne. Zatim mam konektory zalepene do korenovych zeber (jako silentblok je pouzito tavne lepidlo, aby to nebylo uplne natvrdo).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Přesto jsem se nakonec rozhodl pro křídlo dělené (kvůli přepravě) a bez mechanizace (kvůli jednoduchosti), i když to bude mít rozpětí jen 1500 mm. Víc napíšu jinam.
Honza
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Zedník
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
EDIT: Doufám že to není dotaz moc "mimo mísu" (stoupák.cz termické elektrovětroně... ) Pokud ano, tak se omlouvám...
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Zedník
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
Tomas Suk napsal: Pokud si nekdy videl (aspon na videu) jak vypada uloha "rychlost" s F3B (sice to neni elektro, ale vevnitr byva olova vic nez tam "my" vozime baterek) a jake pretizeni asi pusobi na tu 3m obludu v zatacce (20g je hodne opatrny odhad, dost mozna i 2x vic). No a ty era mivaji jak dvoj tak i tridilna kridla. Takze urcite se da vyrobit dostatecne pevna spojka. Je otazka jestli je lepsi jedna spojka o prurezu jako moje zapesti, nebo dve mensi na usich, o prurezu jako muj palec, vse uhlik samozrejme.
Ano, na videu jsem to párkrát viděl, teď o víkendu jedu na Mistrovství ČR F3F na Ranou, tak to tam chci omrknout, jak to mají řešené F3Fka. A ty spoje se všude přelepují páskou? Také k tomu nemám nějak důvěru... A i když to ta páska možná vydrží (je mi jasné, že na boční tah té pásky je vynaložena malá síla) u potahovaného křídla mně to ztrhávalo potah. V případě kompozitu jsem zase viděl, že páska někomu i loupala barvu, nebo zanechávala ošklivé fleky, které se museli umýt benzínem. Jak se ta dělená křídla k sobě jinak dají připevnit? Ještě znám takové ty plastové "cvaky", ale nevím, jestli jsou vhodné k použití u celokompozitových brusů...
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Ja lepim na Trinity usi k centroplanu paskou. Barva drzi. Donedavna jsem mel nejakou Scotchku, ktera ani nezanechavala lepidlo na modelu. Ted dosla, koupil jsem neco trochu jineho a ta bohuzel spisni Ohledne pevnosti bych se vubec nebal, prezilo to flutter, ktery vylamal MG prevody na HS-5125 a omlatil kompozit kolem celych kridylek i klapek. Izolepa vpohode. Navic to je i aerodynamicky ciste reseni (zakryje sparu mezi dily). Jen jednou jsem pasku utrhnul, a to pri padu do hromady sutru, takze ne ve vzduchu. Vzhledem k tomu, jak vypadala nabezka kridla - http://www.poletuchy.ic.cz/crash/ , mela paska plne pravo na to se pretrhnout.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.