file Tři, dva nebo jeden

Více
09. zář 2009 08:21 #54 od Jan Kubica
Tři, dva nebo jeden vytvořil uživatel Jan Kubica
Dilema - jak rozdělit křídlo malého elektroletu.

Pevnostně, hmotnostně i provozně vychází nejlépe jednodílné křídlo, ale bojím se, že ho zničím už při manipulaci, nakládání do auta, apod. U dvoudílného se bojím, že prodělám moc na hmotnosti spojky a pouzder, a u tří dílů mi vadí neustálé spojování konektorů a taky izolepa na přelepování spojů.

Jak to řešíte vy ostatní? Má smysl u 3 dílů nechat uši při dopravě "plandat" na drátech (ušetření konektorů)? Má smysl použít pevně zalepené konektory (servo se zapojí nasazením ucha nebo celého křídla k trupu)?

Předem díky za rady a náměty.
Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
09. zář 2009 09:20 #55 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma Tři, dva nebo jeden
Jednodilny mam vyzkouseny do 2m, tam uz zacinaj problemy s prepravou (dvere, schody, zabradli, auto,...), u 1.8m je to vyrazne lepsi, v mych podminkach je to zrejme nejaka hranice rozumne velikosti.
U vetsiho modelu je mym favoritem tridilne, precejen ten stred vcelku se mi libi. Usi bych urcite nenechal plandat na dratech, to se zcela jiste casem pretrhne. Zatim mam konektory zalepene do korenovych zeber (jako silentblok je pouzito tavne lepidlo, aby to nebylo uplne natvrdo).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. zář 2009 09:18 #64 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Tři, dva nebo jeden
Podle mne se to odviji od nejvetsi rozumne transportovatelne delky, a to je cca 1,5 metru. S delsim dilem jsou uz potize i kdyz mam kombika. Takze nejcasteji dvojdilne. Lehka spojka se da udelat uhlikova. Pote, co jsem po letani rozebiral vyskovku F3J a jedna spojka byla zlomena (!!!) pouzivam uhlikovou trubku, ale doprostred davam pro jistotu ocelovou vlozku o delce jen asi 5 cm. Do trubky 5/3 ocel 3,2 a do 6/4 ocel 4. Kdyz se nevejde, par stovek se da kupodivu snadno obrousit pomoci vrtacky a skelneho platna. Zadne problemy, testovano i bourackami.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2009 17:48 #74 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Tři, dva nebo jeden
Jednoznačně jednodílné - pro Fabii Combi není 222cm (S15) naprosto žádný problém, 234cm (scorpion) je asi hranice. Pokud nemáš vyloženě malé auto, tak bych do této velikosti křídlo nedělil, spojky bych řešil teprve tak od 240cm výše.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2009 19:29 #80 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Tři, dva nebo jeden
Děkuji všem za nápady i rady (zejména to s tou "železnou" vycpávkou uhlíkové trubky se mi líbí).

Přesto jsem se nakonec rozhodl pro křídlo dělené (kvůli přepravě) a bez mechanizace (kvůli jednoduchosti), i když to bude mít rozpětí jen 1500 mm. Víc napíšu jinam.

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2009 12:00 #154 od Jiří Zedník
Odpověděl Jiří Zedník pro téma Tři, dva nebo jeden
Toto dylema jsem nedávno řešil před nákupem svižnějšího celokompozitového éra. Nakonec jsem skončil u miniCorada s křídlem vcelku. Modelařím teprve třetí rok, takže nemám tolik zkušeností s pevností "spojek" křídel. Jsem si však dobře vědom, že s miniCoradem s jednodílným křídlem neuspokojím svoji původní touhu rychlého většího éra (nedávno jsem viděl kamarádovo Surprise, velmi se mně líbila, ale chtěl jsem něco kolem 3,5m a víc), takže se časem stejně nevyhnu většímu modelu a tam už bude spojka křídel nezbytná... Jaké máte zkušenosti s pevností spojek u větších celokompozitových ér kde dochází k velkému přetížení? Mám subjektivní pocit, že dělené křídlo ten tlak nemůže vydržet...?
EDIT: Doufám že to není dotaz moc "mimo mísu" (stoupák.cz termické elektrovětroně... 8-) ) Pokud ano, tak se omlouvám...

KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2009 12:16 #157 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma Tři, dva nebo jeden
Pokud si nekdy videl (aspon na videu) jak vypada uloha "rychlost" s F3B (sice to neni elektro, ale vevnitr byva olova vic nez tam "my" vozime baterek) a jake pretizeni asi pusobi na tu 3m obludu v zatacce (20g je hodne opatrny odhad, dost mozna i 2x vic). No a ty era mivaji jak dvoj tak i tridilna kridla. Takze urcite se da vyrobit dostatecne pevna spojka. Je otazka jestli je lepsi jedna spojka o prurezu jako moje zapesti, nebo dve mensi na usich, o prurezu jako muj palec, vse uhlik samozrejme. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2009 12:31 #159 od Jiří Zedník
Odpověděl Jiří Zedník pro téma Tři, dva nebo jeden

Tomas Suk napsal: Pokud si nekdy videl (aspon na videu) jak vypada uloha "rychlost" s F3B (sice to neni elektro, ale vevnitr byva olova vic nez tam "my" vozime baterek) a jake pretizeni asi pusobi na tu 3m obludu v zatacce (20g je hodne opatrny odhad, dost mozna i 2x vic). No a ty era mivaji jak dvoj tak i tridilna kridla. Takze urcite se da vyrobit dostatecne pevna spojka. Je otazka jestli je lepsi jedna spojka o prurezu jako moje zapesti, nebo dve mensi na usich, o prurezu jako muj palec, vse uhlik samozrejme. ;)


Ano, na videu jsem to párkrát viděl, teď o víkendu jedu na Mistrovství ČR F3F na Ranou, tak to tam chci omrknout, jak to mají řešené F3Fka. A ty spoje se všude přelepují páskou? Také k tomu nemám nějak důvěru... A i když to ta páska možná vydrží (je mi jasné, že na boční tah té pásky je vynaložena malá síla) u potahovaného křídla mně to ztrhávalo potah. V případě kompozitu jsem zase viděl, že páska někomu i loupala barvu, nebo zanechávala ošklivé fleky, které se museli umýt benzínem. Jak se ta dělená křídla k sobě jinak dají připevnit? Ještě znám takové ty plastové "cvaky", ale nevím, jestli jsou vhodné k použití u celokompozitových brusů...

KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2009 12:58 #160 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma Tři, dva nebo jeden
Tohle uz jsme prece jednou (mozna dvakrat) probirali, na RCmanii, pokud si vzpominam.
Ja lepim na Trinity usi k centroplanu paskou. Barva drzi. Donedavna jsem mel nejakou Scotchku, ktera ani nezanechavala lepidlo na modelu. Ted dosla, koupil jsem neco trochu jineho a ta bohuzel spisni :( Ohledne pevnosti bych se vubec nebal, prezilo to flutter, ktery vylamal MG prevody na HS-5125 a omlatil kompozit kolem celych kridylek i klapek. Izolepa vpohode. Navic to je i aerodynamicky ciste reseni (zakryje sparu mezi dily). Jen jednou jsem pasku utrhnul, a to pri padu do hromady sutru, takze ne ve vzduchu. Vzhledem k tomu, jak vypadala nabezka kridla - http://www.poletuchy.ic.cz/crash/ , mela paska plne pravo na to se pretrhnout.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2009 15:15 #164 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma Tři, dva nebo jeden
Omlouvám se, ale nedá mi to se nezeptat. Jak se to opravuje ?

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.343 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám