Tři, dva nebo jeden
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Pevnostně, hmotnostně i provozně vychází nejlépe jednodílné křídlo, ale bojím se, že ho zničím už při manipulaci, nakládání do auta, apod. U dvoudílného se bojím, že prodělám moc na hmotnosti spojky a pouzder, a u tří dílů mi vadí neustálé spojování konektorů a taky izolepa na přelepování spojů.
Jak to řešíte vy ostatní? Má smysl u 3 dílů nechat uši při dopravě "plandat" na drátech (ušetření konektorů)? Má smysl použít pevně zalepené konektory (servo se zapojí nasazením ucha nebo celého křídla k trupu)?
Předem díky za rady a náměty.
Honza
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
U vetsiho modelu je mym favoritem tridilne, precejen ten stred vcelku se mi libi. Usi bych urcite nenechal plandat na dratech, to se zcela jiste casem pretrhne. Zatim mam konektory zalepene do korenovych zeber (jako silentblok je pouzito tavne lepidlo, aby to nebylo uplne natvrdo).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Přesto jsem se nakonec rozhodl pro křídlo dělené (kvůli přepravě) a bez mechanizace (kvůli jednoduchosti), i když to bude mít rozpětí jen 1500 mm. Víc napíšu jinam.
Honza
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Zedník
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
EDIT: Doufám že to není dotaz moc "mimo mísu" (stoupák.cz termické elektrovětroně...

KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Zedník
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
Tomas Suk napsal: Pokud si nekdy videl (aspon na videu) jak vypada uloha "rychlost" s F3B (sice to neni elektro, ale vevnitr byva olova vic nez tam "my" vozime baterek) a jake pretizeni asi pusobi na tu 3m obludu v zatacce (20g je hodne opatrny odhad, dost mozna i 2x vic). No a ty era mivaji jak dvoj tak i tridilna kridla. Takze urcite se da vyrobit dostatecne pevna spojka. Je otazka jestli je lepsi jedna spojka o prurezu jako moje zapesti, nebo dve mensi na usich, o prurezu jako muj palec, vse uhlik samozrejme.
Ano, na videu jsem to párkrát viděl, teď o víkendu jedu na Mistrovství ČR F3F na Ranou, tak to tam chci omrknout, jak to mají řešené F3Fka. A ty spoje se všude přelepují páskou? Také k tomu nemám nějak důvěru... A i když to ta páska možná vydrží (je mi jasné, že na boční tah té pásky je vynaložena malá síla) u potahovaného křídla mně to ztrhávalo potah. V případě kompozitu jsem zase viděl, že páska někomu i loupala barvu, nebo zanechávala ošklivé fleky, které se museli umýt benzínem. Jak se ta dělená křídla k sobě jinak dají připevnit? Ještě znám takové ty plastové "cvaky", ale nevím, jestli jsou vhodné k použití u celokompozitových brusů...
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Ja lepim na Trinity usi k centroplanu paskou. Barva drzi. Donedavna jsem mel nejakou Scotchku, ktera ani nezanechavala lepidlo na modelu. Ted dosla, koupil jsem neco trochu jineho a ta bohuzel spisni

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.