file Castor-EV 2.5M

Více
27. říj 2009 17:28 #607 od Jan Kubica
Castor-EV 2.5M vytvořil uživatel Jan Kubica
Dneska dorazil! První dojem je jako u Optimy - tak krásnou stavebnici přeci nemohu zkazit tím, že z ní něco postavím :)
Všechno krásně zabalené, trup i ocasní nosník v potravinářské fólii, části křídla v PP výřezech, OP v pytlíčku. I příslušenství se zdá být kompletní (skelná tkanina, bowdeny, páčky, táhla, ...). A hlavně je přiložen i katalog, budu si moci vybírat další modely... Mám radost :D .
[attachment=2:2hwe2ldq]<!-- ia2 -->castor1.jpg<!-- ia2 -->[/attachment:2hwe2ldq]
[attachment=1:2hwe2ldq]<!-- ia1 -->castor2.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:2hwe2ldq]
[attachment=0:2hwe2ldq]<!-- ia0 -->castor3.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:2hwe2ldq]

Dle prvního pohledu se axík nevejde, musel bych špičku uříznout skoro bezprostředně před kabinou. A taky zraju, že udělám klasické OP ala Allegro.

Zítra zvážím, proměřím a budu se ptát.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
28. říj 2009 13:03 #610 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma Castor-EV 2.5M
Nadhera. Kridlo je 2 nebo 3 dilne? Jak jsou udelane spojky?
Jen skoda ze tam nedas V-ocas. :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. říj 2009 19:34 #614 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Castor-EV 2.5M
Tomáši, křídlo je v krabici 4-dílné. Oba středy se mají slepit k sobě a uši jsou potom nasouvací na dvě uhlíkové spojky. Evidentně je vyrobená každá půlka křídla zvlášť a poté rozříznutá, včetně sklolaminátových pouzder pro spojky.

A tady začínají problémy (tedy já o nich věděl, akorát jsme říkal, že je nebudu řešit předem, protože bych si potom nikdy nic nepořídil :) ) - serva křidélek a jejich napájení. Evidentně se předpokládá, že bude jeden drát skrz celé křídlo bez konektoru (kanálek pro drát je tak průměr 4-5 mm). V recenzích na RCG to tak i mají, ale mě to "plandací" ucho nějak nepřesvědčilo a taky nechci nikde nic pájet (protože to neumím). Takže jsem "vymyslel", že od začátku ucha (není to lomení, křídlo je rovné) až k servu to zvětším na nějakých 8-10 mm (nebo ovál), abych mohl protáhnout konektor od serva a do této díry taky zastrčit konektor po nasazení ucha. U středu chci stejně MPX konektor, tam to pájení nějak přežiju.

Další věc jsou serva. Nějak je nesnesu přilepená, chci tam šroubky, takže to bude asi první věc, se kterou začnu - udělat "krabičky" na serva. Jo, a jaká serva. Návod doporučuje HS-65MG, která jsou moc pěkná, ale pěkně drahá. Původně jsem počítal s HS-56HB (která mám v šuplíku a další pár v Havranovi), ale nevím zda budou stačit. Takže prozatímním favoritem jsou HS-81MG/HS-82.

Ještě ty hmotnosti - AH slibuje 520 g, já navážil na takové "chudince" váze následující:
křídlo středy - 240
křídlo uši - 150
OP - 14
trup gondola - 80
trup nosník - 40
Celkem tedy 524 g.

Axík se zdá vejde, akorát ten trup je hodně oválný, ale prý se to poddá. Ještě to budu zkoumat.

Taky jsem "vyřešil" to lakování. Na RCG "Lesní Letec" píše, že měl model 5 týdnů na stromě (prý vylétal přijímačovky), protože musel čekat až opadá listí. Povrch prý vybledl, ale dýha se nikde nezkroutila, stačilo prý přelakovat, i elektronika to přežila bez úhony. Takže budu jen lakovat.

A ocas budu dělat až na konec, ještě nejsem rozhodnutý (lobuj!).

Tedy, toto byla moje jediná modelařina za dnešní den (pro mě bohužel pracovní), ale alespoň se mám na co těšit :)
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. říj 2009 20:58 #620 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Castor-EV 2.5M
Honzo, zkusím přidat nějaká moudra...

Serva - serv v kategorii HS65-MG je celá řada, já jsem si teď například koupil digitální HD-2216MG, zatím jsem je ale zkoušel jen na stole. Na různých fórech na ně čtu jen chválu.
Zajímavé "krabičky" na serva jsem našel tady:
http://www.aer-o-tec.de/de/index.php/zubehoer/2009/03/23/servorahmen-1
Určitě by se daly napodobit i v domácích podmínkách.

Oválný trup - po uříznutí špičky doporučuji nahřát předek trupu horkovzdušnou pistolí (opatrně) nebo silnějším fénem, narazit na vhodný kulatý trn a nechat vychladnout.

Povrchovka - v dobách před uhlíkem někteří borci na ádvojkách používali balzový potah olaminovaný 30g tkaninou. Myslím, že by takhle šel (v pytli) olaminovat i Castor, zvlášť když k němu jsou PS výřezy. Zvýšení váhy minimální, přírůstek tuhosti značný (a také odolnosti povrchu).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. říj 2009 20:57 #621 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Castor-EV 2.5M
Petře, díky za tipy.

Vyzkoušel jsem už kdejaká serva, ale jiná než Hitecy nechci (rozhodnutí šetřící mě rozhodování - jako si dávám vždy jahodovou zmrzlinu :D ). Těch pár korun navíc už mě nepoloží. U Optimy mám serva připevněná neskutečně pracně - patkami serva prochází hliníkové válečky, ty jsou provrtané, na obou koncích jsou potom vybroušené plošky a servo je přišroubované k překližkovým blokům. Ale přemýšlím, že to udělám zase stejně, funguje to a uspokojuje mě to.
[attachment=0:15l7o9dk]<!-- ia0 -->servo.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:15l7o9dk]

S tím nahřátím trupu je dobrý nápad, i když nejdřív to zkusím "zastudena" násilím, ale jako nápad se mi to líbí.

A tím potahem sklem nevím, v návodu se píše, že se má takto potáhnout "ocas", ale já se bojím, že to zkazím. Stejně se přikláním ke klasické výškovce a směrovce, dal bych serva dozadu, ještě uvidím podle těžiště.

Stejně jsem si řekl, že nebudu spěchat a sundal z půdy jiný model, Castor musí "uzrát", objednám serva, prodlužováky, motorový kužel - zima bude dlouhá :( .
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 11:20 #625 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Castor-EV 2.5M
HS65 jsou dobrá serva, nicméně jsem se ochoten vsadit, že HS56 postačí taky. Minimálně bych je klidně dal na křidélka, u klapek je možná příplatek za kovové převody na místě, až budeš na soutěži "brzdit klapkami".
Ad potah - s lakovanou dýhou mám zkušenosti dobré, je to přijatelná volba. Nicméně možná bych přece jen zvážil to přilakování papíru - ono to povrch tak nějak "zkultivuje" a póry spíš uzavře. Při použití oříškářského Kashmir japanu 11g/m2 je dost pravděpodobné, že tě to s ním vyjde dokonce lehčí, než když budeš pouze lakovat. A pozor - je to docela levné, koupíš ho kousek od mého pracoviště: http://www.ceiba.cz/new/produkt.php?id=289 .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 11:22 #626 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Castor-EV 2.5M
A ještě dotaz - jak ti to připadá pevnostně?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 16:02 #628 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Castor-EV 2.5M
Tomáši, dík za tip na ten papír, s největší pravděpodobností to tak udělám.

Jinak Castor nemá klapky, jen křidélka. Pokud chceš klapkovou verzi, tak to je Evolution s MH32/30 (stejný trup). Určitě univerzálnější model, ale méně na termiku (dle recenzí). A na svah mají Serenity, asi o 250 g těžší drak.

A k té pevnosti - Optima to není :) , ale má to pod dýhou také uhlíkové pásnice asi 30 mm široké (na webu AH je i plánek, kde je to vidět) - jen na středech, v uších už je jen dýha. Pocit nějakého strukturálního problému s křídlem nemám, to spíše s tím motýlem (na upadnutí motýla mi tenkrát "umřela" Adriana, ale tam to bylo fakt blbě udělané). Uvidíme za letu, ale tento víkend jsem měl náladu "na balzu a Kanagom", ne na "plasty a epoxid", takže jsem na Castora nesáhl. Ale zato mám půlku křídla na "elektroházedlo". H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2009 16:12 #629 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Castor-EV 2.5M
Aha, no pokud to má jen křidélka, tak bych se HS56 vůbec nebál, to bude OK. Mimochodem na Optimě jsem to svého času měl právě takto: HS56 na křidélka, HS65 na klapky - fungovalo perfektně. Optima je sice menší, ale dovolím si říct, že rychlosti, které ta moje dosahovala, u tvého Castora nehrozí ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2009 19:42 #734 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Castor-EV 2.5M
Tak jsem dneska "zkazil stavebnici" a uřízl čumák trupu. Chci objednat kužel a abych věděl jaký, potřeboval jsem vlepit motorovou přepážku.

Na 3. pokus (tj. mám 2 volné přepážky :) ) jsem tam tu oběžku dostal, přepážka má tedy průměr 36 mm, jen dole je o 2 mm delší (viz obrázek), trup není symetrický podél vodorovné osy a navíc je motor vyosený 3° dolů (a 2° doprava). Udělal jsem si díry na rozteči 19 mm (pro Axi2814) i 25 mm, to kdybych měl někdy toho výkonu málo :D .

Přepážka je jen "přibodovaná", zalepím ji až "někdy jindy", v těchto dnech mám chuť "vymýšlet a tvořit", tak stavím raději Majnu ( http://www.rcex.cz/?page_id=1019 ).

Jo, a kužel objednám o průměru 36 mm. H.

[attachment=1:2zwgduth]<!-- ia1 -->castor1.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:2zwgduth][attachment=0:2zwgduth]<!-- ia0 -->castor2.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:2zwgduth]

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.416 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám