Voda na křídle - vliv?
- Tomas Hruby
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Co podle vás udělá model, když se odstartuje s hodně mokrým křídlem (kapky rosy atd)? Bude spíš padat po čumáku anebo se vzpínat?
Já dneska ráno trénoval se Shockem, docela úspěšně, ale po přistání se muselo hodně otírat křídlo. No a když jsem se na to při jednom letu vykašlal, tak se model choval nějak divně, jako by byl těžký na ocas - může to být mokrým křídlem, co praví teorie? Váha navíc na ocase to nebyla, motýl byl skoro suchý (trčí do výšky, tak se to na něm tolik nechytá).
Popravdě mě to trochu udivilo,čekal bych totiž spíš opačné chování, ale kdoví...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Lnenicka
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 4
- Obdržená poděkování 0
jak se takhle zkušený provozovatel létajících strojů může ptát???
Jakmile křídlo zmokne, jedná se o jiný stroj s jinými vlastnostmi a pak je jedno jestli je těžký nebo lehký na ocas či čumák, vždycky je to stroj s horšími výkony.
Tak to před každým startem pořádně utři nebo v dešti nelétej.
Na to není potřeba žádná teorie!!!
J.Lněnička
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Když jsme létali volňásky a přidal se turbulátor, bylo nutné natahovat výškovku. Vysvětluji si to tím, že proudění zůstalo přilehlé po větší část profilu než předtím, tudíž ke vztlaku křídla více přispívala i zadní část křídla, takže se působiště vztlaku posunulo dozadu, což je stejné jako posunutí těžiště dopředu, což ve výsledku vede k modelu těžkému na hlavu.
U velkého radiáku se "správným obtékáním už z výroby" to ale může být obráceně, nečistoty na křídle obtékání naruší, takže vztlak se posune dopředu a je z toho model těžký na ocas.
Vyber si, H.
PS: Ono ale to křídlo za letu dost rychle uschne (pokud se nelétá v dešti nebo mlze), takže si nemyslím, že by to byl až takový problém.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Ta druhá půlka teorie od Honzy by mohla sedět.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- bohuslav majercik
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 69
- Obdržená poděkování 1
Račej by to chcelo prerátať toho proporčne malého motýla .Petr Dušek napsal: Tomáši, mně se teda zdálo i v Hořicích za sucha, že Shock lítá nějak natažený... Jak jsi na tom s těžištěm?
B.M.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (1 Příspěvky)
- LMK Týnec nad Sázavou tímto zve všechny zájemce k otevření termického nebe (v příloze):
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 18. bře 2025 07:28
-
-
-
- MISTROVSTVÍ SVĚTA F5J Argentina (7 Příspěvky)
- GRATULACE !
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Svoboda
- 07. bře 2025 15:29
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.