file Voda na křídle - vliv?

Více
23. čec 2012 09:53 #7649 od Tomas Hruby
Mám takové téma k úvaze pro teoretiky.
Co podle vás udělá model, když se odstartuje s hodně mokrým křídlem (kapky rosy atd)? Bude spíš padat po čumáku anebo se vzpínat?
Já dneska ráno trénoval se Shockem, docela úspěšně, ale po přistání se muselo hodně otírat křídlo. No a když jsem se na to při jednom letu vykašlal, tak se model choval nějak divně, jako by byl těžký na ocas - může to být mokrým křídlem, co praví teorie? Váha navíc na ocase to nebyla, motýl byl skoro suchý (trčí do výšky, tak se to na něm tolik nechytá).

Popravdě mě to trochu udivilo,čekal bych totiž spíš opačné chování, ale kdoví...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
25. čec 2012 18:02 #7701 od Jaroslav Lnenicka
Hrubý Tomáši,
jak se takhle zkušený provozovatel létajících strojů může ptát???
Jakmile křídlo zmokne, jedná se o jiný stroj s jinými vlastnostmi a pak je jedno jestli je těžký nebo lehký na ocas či čumák, vždycky je to stroj s horšími výkony.
Tak to před každým startem pořádně utři nebo v dešti nelétej.
Na to není potřeba žádná teorie!!!
J.Lněnička

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. čec 2012 18:11 #7702 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Voda na křídle - vliv?
Já ale neřeším ztrátu výkonů, ta je jasná (na soutěži by se ve stejné situaci otíralo velmi pečlivě). Mě skutečně pouze zaujalo to, že se model s mokrým křídlem jevil jako "natažený", zatíco bych logicky čekal spíš opak :?:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. čec 2012 18:42 #7704 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Voda na křídle - vliv?
Tomáši, mně se zdá, že umím vymyslet teorii i na natažení i na potlačení :) .

Když jsme létali volňásky a přidal se turbulátor, bylo nutné natahovat výškovku. Vysvětluji si to tím, že proudění zůstalo přilehlé po větší část profilu než předtím, tudíž ke vztlaku křídla více přispívala i zadní část křídla, takže se působiště vztlaku posunulo dozadu, což je stejné jako posunutí těžiště dopředu, což ve výsledku vede k modelu těžkému na hlavu.

U velkého radiáku se "správným obtékáním už z výroby" to ale může být obráceně, nečistoty na křídle obtékání naruší, takže vztlak se posune dopředu a je z toho model těžký na ocas.

Vyber si, H.

PS: Ono ale to křídlo za letu dost rychle uschne (pokud se nelétá v dešti nebo mlze), takže si nemyslím, že by to byl až takový problém.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. čec 2012 18:57 #7705 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Voda na křídle - vliv?
Tomáši, mně se teda zdálo i v Hořicích za sucha, že Shock lítá nějak natažený... Jak jsi na tom s těžištěm?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. čec 2012 19:23 #7706 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Voda na křídle - vliv?
Trochu jsem to poladil a řekl bych, že teď Shock létá a vyrovnaněji lépe než v Hořicích, podivně se choval jen mokrý... Celkem o nic nejde, je jasné, že na soutěži bych udělal vše pro "osušení" předem, jen mě to zaujalo :)

Ta druhá půlka teorie od Honzy by mohla sedět.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. čec 2012 19:25 #7707 od bohuslav majercik

Petr Dušek napsal: Tomáši, mně se teda zdálo i v Hořicích za sucha, že Shock lítá nějak natažený... Jak jsi na tom s těžištěm?

Račej by to chcelo prerátať toho proporčne malého motýla .


B.M.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.415 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám