file Otázky ohledně F5J stroje a jeho výbavy

Více
15. srp 2012 07:23 #7981 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: kdyztak to maximalne shori no :-D


No tak pokud připouštíš shoření, tak tam určitě dej externí BEC!!! Tohle myslím vážně - spínaný BEC v reglu jde, ale musí jít o kombinaci, které se dá plně věřit...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2012 07:43 #7982 od Petr Dušek
Regl YEP je opravdu stejný jako Himodel Fly ICE, kamarád používá YEP 80A bez problému, ale jestli s ním měl Tomáš problémy, tak je to s otazníkem.
Pak můžeš ještě sáhnout po "drahých" HK regulátorech ze série Super Brain , to by asi byla větší jistota... ale cena už leze přes polovinu CC.

Já tedy používám všechny regulátory jen SPIN a CC. Myslím že ta investice se vyplatí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2012 08:06 #7983 od Tomas Hruby
Já mám ten 45A, takže klidně může být verze 80A méně ošizená atd... Každopádně ale i kdyby ta verze 45A chodila, tak na ní přímo tluče do očí, jak je proti CC ICE Lite 50 děsně velká a navíc mi přišlo dost odfláklé provedení (třeba Plush je udělaný solidněji).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2012 08:09 #7984 od Aleš Krátký
ne,s ohnem jsem delal srandu.
testnu tento psany setup a uvidime. zase to neni tolik penez za vsechny ty veci.

diky tedy.jdu objednat

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. lis 2012 18:27 #8485 od Petr Jeremiáš
Poradil by někdo, jak omotorovat F5J-100?
Přes zimu bych rád něco postavil, hmotnost předpokládám cca 1000 gr. Inspiraci jsem hledal třeba u modelů od Art Hobby, ale tam u modelů této velikosti a hmotnosti uvádějí motor (oběžku) o hmotnosti 150 gr.(ekv. AXI 2820), což mi přijde skoro dost :o Já myslím, že by měla v pohodě stačit řada 2814 (100 gr.)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. lis 2012 18:35 #8486 od Tomas Hruby
Jasně že 2814 stačí, ona ti podobná 100g oběžka stačí i na velké F5J o rozpětí dost nad 3m...
Na F5J-100 by úplně stačila i 2217 (průměr jak RCEK, ale delší), doporučuji volit spíš podle toho, jak ti vyjde těžiště.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. lis 2012 19:51 #8487 od Jan Kubica
Petře, v Castorovi mám Axi 2814/10 s vrtulí 9.5x5 a 2S, stoupavost přes 8 m/s. Jak píše Tomáš, podle mě by motor o 70 g měl stačit, třeba http://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdu ... cislo=1750 . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. lis 2012 19:55 #8488 od Petr Jeremiáš
Dík, nemáš nějaký ověřený setup :) motor, vrtule, accu??? Bude to vlastní stavba, takže potřebuji dopředu hmotnost jednotlivých komponent a tomu přizpůsobím trup, aby těžiště v pohodě vyšlo. Taky by pohon měl mít nějakou slušnost účinnost, ne jako v RCEK :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. lis 2012 20:05 #8489 od Tomas Hruby
S "malými F5J" zkušenost nemám. Cirruse v pohodě tahá tato oběžka - http://hyperion-eu.com/products/product/HP-GS3014-16 , parametry jsou v tady http://media.hyperion.hk/dn/gs/ .
Slováci běžně létají 360cm Storky s POWER HD 3536 – 06 - 110g motor, pro tebe by tedy tento motor určitě stačil s nemalou rezervou...
Sám ale mám kromě Cirrusu všude převodovky, takže víc postřehů nemám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. lis 2012 17:32 #8490 od Jan Kubica
Petře,

v "kilových" modelech jsem vyzkoušel následující pohony:

1) MVVS 3.5/960, 12x6, 3S1600, asi 280 W
2) Phasor 15-4, 10x6, 2S2200, asi 220 W
3) Axi 2814/10, 9.5x5, 2S1800, asi 230 W
4) Mega Ac1615/5 + 3.1:1, 14x10, 3S1500, asi 200 W
5) Mega RC400/7, 11x8, 3S1500, asi 180 W

Největší účinnost měla jednoznačně zpřevodovaná Mega, jinak však platí to samé, co u aut - objem ničím nenahradíš. Větší motor mi přijde takový příjemnější, netrápí se, nehřeje se, i když objektivní měření příkonu moc velké rozdíly neukáže, ve výkonu a účinnosti asi budou.

Nicméně Ti předložím ještě následující (možná kontroverzní) úvahy.

1) Jak jsem už psal, pro F5J mi více vyhovuje rychlejší pohon, přitom však menší stoupavost. To vede spíše na menší vrtuli a větší otáčky. Menší vrtule by měla i méně brzdit v kluzu (teoreticky :-) ), určitě je však odolnější proti zlomení při přistávání.

2) Podle mě nemá cenu se honit za minimální hmotností, plus minus kilo bude na 100" optimální. Jak Tě znám, nebudeš mít při domácí vlastní stavbě problém s ani hodně těžkým motorem :-) . Při stejné hmotnosti modelu je potom výhodnější mít krátký čumák s těžším motorem než dlouhý s lehkým, protože model má menší momenty setrvačnosti a chová se lépe.

Tedy, kdybych byl na Tvém místě (a neměl plný šuplík motorů), díval bych se po motoru 2814 (3536), který by s vrtulí 10x6 nebo 10x7 dával okolo 200-230 W.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.918 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám