Jednolistá vrtule
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Mnohý konštrukterý sa sanažia úpenlivo zmenšit prierez trupu v snahe o čo najmenší odpor.Potom je problém dostať do trupu aj minimálnu výbavu.Celú tuto chvalihodnú snahu ale zničí montaž sklopnej vrtuľe, ktorá ma niakoľko krát večší odpor ako samotný trup.Snaha eliminovať tento škodlivý odpor je na priložených obrázkoch.Zostavá doriešit zastavenie listu v presne definovanom bode. Kužel ala Bf-109G je v štádiu vývoja.
J3D
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2062
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jeden list se určitě nepovede vyvážit závažím v kuželu, třeba 10 g list, který má těžiště 10 cm od osy motoru, by v kuželu, tj. ve vzdálenosti 1 cm od osy motoru, potřeboval 100 g závaží.
Druhý problém je vyvážení aerodynamických sil - to se nepovede nikdy, takže je třeba počítat s vibracemi a namáháním motoru i jeho lože.
Dříve se používaly jednolisty u gumáků, podle mě to bylo hlavně obtížemi při zhotovování vrtule, navíc dvou stejných listů. Ale odrazovat nikoho nechci, jen upozorňuji, že ani teoretické předpoklady nemusí vždy fungovat zcela správně
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
www.airspace.cz/akademie_letectvi/media/...%8Dty%C5%99taktu.jpg
viz obr.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2062
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
Honzo, ono to nebude zas tak nereálné, třeba 11" list má 7g, těžiště asi 60mm, protizávaží na poloměru 12mm pak vychází "jenom" 35 g, to už není tak veliký kus olova, no a ze zlata by to bylo vůbec v pohodě... .Jan Kubica napsal: Jeden list se určitě nepovede vyvážit závažím v kuželu, třeba 10 g list, který má těžiště 10 cm od osy motoru, by v kuželu, tj. ve vzdálenosti 1 cm od osy motoru, potřeboval 100 g závaží.
Dynamické vyvážení může být složitější, ale k tomu je zase sklopka docela milosrdná, tím že se na čepu může trochu hýbat v průběhu otáčky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Podle mě má logiku přejít v F5J na menší vrtule ( www.rcex.cz/?p=3290 ), ale jednolist mi přijde jako "vyfukování tabákového kouře do vody". H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
u dvoulistych vznika pri vetsich rychlostech podtlak a i prez zvyseni otacek se uz nezvetsi tah.u jednoliste je to prece jen neni tak markantni.
kazdopadne jsem to na zivo nikdy nevidel no
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak si myslím, že realizace jednolistu problém není, kdysi jsem to viděl v reálu pro F1J (takové ty malé volné motoráky) a závažíčko stačilo na krátkém raménku a fungovalo to v pohodě. Jde spíš o to, zda má podobná aktivita smysl a je-li přínos úměrná námaze.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Určitě je technicky zajímavý oříšek k vyřešení, který může úspěšného konstruktéra pohladit na duší, ale vedle toho, že vypadá opravdu hnusně, jednolistá vrtule žádný přínos nemá. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2062
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
Přesně o tom to je, nehledejte v tom nějakou prakticky použitelnou věc... .Jan Kubica napsal: Určitě je technicky zajímavý oříšek k vyřešení, který může úspěšného konstruktéra pohladit na duší...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- F5J-Poříčí nad Sázavou 20.4.2024 (7 Příspěvky)
- Další lidi zase budou 27.4. na F5L v Havl. Brodu... Je jasné, že s termíny to je špatné...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Tomas Hruby
- Včera 15:05
-
- Django RCEV (1 Příspěvky)
- Zdravím všechny Po Taťkovi mám doma dva modely Django - celouhlik. SL 623g ST 798g Kompletně...
- v Ostatní / Inzerce
- od Martin Rajšner
- 13. dub 2024 20:30
-
- RCEV Hořice 13.4.2024 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Dušek
- 13. dub 2024 19:34
-
- 13. Samba Cup F5J (3 Příspěvky)
- Aktuální počet přihlášených je 145 pilotů ze 14 zemí. Limit je 140....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jaroslav
- 08. dub 2024 19:10
-
- Oznámení (1 Příspěvky)
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 08. dub 2024 12:08
-
- Pozvánka na První Packá Véčka 2024 do Nové Paky (1 Příspěvky)
- Pozvánka do Nové Paky na První Packá Véčka 2024. Buřtíky tentokráte nemá kdo připravit,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Vladimír Čermák
- 05. dub 2024 19:33
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.