file Nechtěné nulování výškoměru

Více
20. čen 2013 07:20 #9932 od Aleš Krátký
Berte to jako poučení na co si dát pozor :)

mám Altis V3 i V4. aktuálně létám s V4 a nemohu si stěžovat, je to dozajista (nebojím se toho) nejlepší výškoměr na trhu. Poslední dobou se mi ale stávalo, že když jsem přistál, tak ukazoval FAI výšku 0. na PC sice výška byla, nicméně se po podrobném zkoumání záznamu ukazovalo, že někdy v polovině letu se prostě na 1ms pustil do poloviny signál motoru a tim pádem byla nula výšky.

Přešel jsem na nové letadlo, udělal novou elektroinstalaci a opět se problém v nahodilých intervalech opakoval. Vypl jsem různé zbytečné mixy na Auroře, vypl jsem zpomalovače přechodů atd .. a problém stále trval :(

Psal jsem na podporu Altisu a kluci tvrdili, že altis určite error nemá, že to bude někde u mne a přinesli spásnou myšlenku : ten ťuk do motoru byl pokaždé stejně vysoký v záznamu (zkrátka vždy byl stejně velký ten "schod" v grafu) a pronesli " máš nastaveny Fail-Safe?"

no samozřejmně, že jsem ho nikdy nenastavoval a měl jsem za to,že při výpadku prostě podrží poslední známou pozici. Inu můj příjmač Optima7 byl z druhé ruky (jako celá souprava) a předchozí majitel zřejmně F-S nastavoval (a tím zrušil defaultní volbu ?? nicnedělání).

Co z toho plyne za ponaučení ? I za běžného letu, kdy proste okem žádny výpadek nezaznamenáte tam může být opravdu velice krátkodobý nástup F-S a pak taková chytrá věc jako výškoměr prostě hází nuly.

Dávejte si proto pozor na takové situace, aby jsme v F5J nebo RCE100 nedostávali nuly za lety. V nových pravidlech RCE100 již je toto striktně hodnoceno NULOU !

Jinak toto platí pro všechny výškoměry, ne jen Altis pochopitelně

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
20. čen 2013 12:35 #9935 od Tomas Hruby
Já bych tě ještě doplnil - stejný problém můžete zažít, pokud má vysílač nějaký bug - setkal jsem se s tím, že třeba při přepínaní letových režimů některé "vypečené kousky" brnkly do motoru a je to... U striktně FAI FW to nevadí, ale pokud chcete restart u stopalcovek, tak s tím musíte počítat.
A jsme zase u toho co jsem psal u pravidel - restart je skutečno nutno chápat jako "výsadu", ne povinnost či automatické právo. Pokud to pilot chce použít, tak může, ale následky ať si přičte sám a ohlídání si bugů s failsafe atd je jen a pouze jeho věc - pokud to vyřešit má problém, tak ať zvolí FAI bez restartu a nenaříká.
Samozřejmě asi lze debatovat, zda by neměl fw počítat start motoru až když trvá třeba víc než 200ms (pan Rodina by jistě upravit zvládl levou rukou), ale zrovna s tím bych počkal až na nová pravidla F5J 2014 - pokud se v nich povolí restart, tak bude i nějak upravena specifikace výškoměru a od ní by se to lišit nemělo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čen 2013 12:49 #9936 od Aleš Krátký
pokud to výškoměr ignoruje není problém, ale pokud sází nuly,tak to hold hloupé :)

jinak to s tou delkou impulsu je opravdu moudré a ničemu by to asi nevadilo.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čen 2013 18:34 - 20. čen 2013 18:35 #9937 od Palo Lišhák

Aleš Krátký napsal: Jinak toto platí pro všechny výškoměry, ne jen Altis pochopitelně


Aleši, pre všetky výškomery to neplatí... možno len pre všetky tie, ktoré si skúšal ;)
Sú výškomery, ktoré majú tento "problém" dávno ošetrený ...Napríklad rad slovinských RC-ALTI aj novšie RC-MULTI od RC-electronics aj ruský MultiLog krátkodobé "úlety" motorového kanálu v zázname registrujú, ale FAI-výšku menia za nulu až po skutočnom spustení motora :-) Pre lacný americký SkyLimit tiež stačí stiahnuť trim motorového kanála na nejakých -5 "beepov" pod hodnotu zodpovedajúcu nulovému plynu... :-)

Palo
Poslední změna: 20. čen 2013 18:35 uživatelem Palo Lišhák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čen 2013 19:12 #9938 od Aleš Krátký
aha vidis to,hned jsem chytrejsi.
v tom pripade by to chtelo asi maly update firmwaru u altisu ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čen 2013 19:26 #9939 od Petr Dušek

Palo Lišhák napsal: Sú výškomery, ktoré majú tento "problém" dávno ošetrený ...Napríklad rad slovinských RC-ALTI aj novšie RC-MULTI od RC-electronics aj ruský MultiLog krátkodobé "úlety" motorového kanálu v zázname registrujú, ale FAI-výšku menia za nulu až po skutočnom spustení motora :-)

Podle jakého parametru výškoměr tedy pozná, že jde o "úlet" a ne o spuštění motoru?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čen 2013 06:00 - 21. čen 2013 06:15 #9940 od Petr Koláska
Tipnul bych, že podle délky impulsu, resp. podle doby, po kterou hodnota impulsů na plynovém kanále přesahuje určitou hranici...

Představa, že si někdo pomůže spuštěním motoru impulsem trvajícím 0,1 vteřiny je hodně úsměvná - maximálně se tak stihne zabrzdit, protože vrtule se nestačí roztočit natolik, aby zabrala, ale zato stihne slušně přibrzdit letadlo (pokud se vůbec zvedne z trupu ;) )... Tyhle kopance obvykle trvají setiny vteřiny, takže pokud bude mít výškoměr definováno, že FAI výška se nuluje až při impulsu delším než xxx ms, nevidím v tom problém. Tato hodnota, resp. její maximum ale musí být samozřejmě pevně dané ve FW, aby nějakého chytráka nenapadlo ji natáhnout na dva miliony ms :D

Ale jinak plně souhlasím s Tomášem - restart povolit, nicméně pokud mám někde šotka v elektrice a kope mi signály do motoru, je to můj problém a buď si to ošetřím, a nebo nebudu restart používat.... když bude výškoměr inertní vůči těmhle nechtěným krátkodobým kopnutím, tím lépe, ale asi bych to nějak nerozpitvával - prostě natvrdo nastavit, že v toleranci je ještě signál dejme tomu po dobu max. 200ms za předpokladu, že před a za signálem je dalších 500ms klid a fertig... jestli to někomu bude dělat i pak, hold má smůlu a restart musí vypnout.
Poslední změna: 21. čen 2013 06:15 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.350 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám