Reportáž z Eurocupu
Takže já tedy asi budu ten,co to celé popíše a poví jak to celé bylo :) Inu ... Předem by se dalo říci, že to celé vystihují tři slova : "Přijeli, zalítali , vyhráli ":-D a teď vážně. Eurocup je seriál 3 závodů, jehož jednotlivé kola se konají pokaždé v jiné zemi. Letos to bylo Slovensko, Slovinsko a Maďarsko (příštií rok snad Česká republika, Itálie a snad i Francie). Pokud dobře počítám, tak na Eurocup do Maďarska, ve kterém se pořádala i odložená slovinská část Eurocupu (přes nepřízeň počasí byla část přesunuta právě do Maďarska) jelo osm českých soutěžících (Novotný Luděk, Novotný Radek, Krátký Aleš, Malčík Radek - junior, Malčík Zdeněk, Lubomír Vaňura - junior, Ivan Havlík a Libor Kristián). Celkem čtyři auta vyrazila ve čtvrtek směr Maďarsko. Cesta byla dlouhá, ale přivítalo nás opravdu pěkné letiště, pěkné počasí a ubytování. Ještě jsme stihli udělat zkušební "skoky" a šlo se po chvíli povídání do hajan.
Bohužel už v noci se někteří probudili kvůli toho, že dost pršelo ... a pršelo, pršelo a ... pršelo celý pátek, kdy se mělo odlítat šest základních kol slovinského kola. Místo toho probíhala celodenní kinematografie ( filmománie byla narušena a to v době, kdy se na hodinku okolo 6-7 udělalo okno, takže všichni závodníci naběhli i se svými stroji na letiště a trénovali, protože tréninku neni nikdy dost, žeano ? Se strachem v očích jsme se v sobotu ráno probouzeli, ale počasí se umoudřilo .. nepršelo ! Sice na obloze mraky byly od nevidím do nevidím, ale létalo se a to bylo hlavní .... Hned první kolo jasně ukázalo potencionální sílu české výpravy :-D Na potencionálních finálových místech /bylo 10 startovišť/ bylo 6 Čechů. Po čtvrtém kole se docela rozpršelo a vypadalo to špatně ... Obavy, že se nebude škrtat byly naprosto děsivé, ale naštěstí se to po hodině uklidnilo a létalo se i páté škrtací kolo. Po seškrtání se do finále (10 míst) dostalo 6 českých borců, což je v konkurenci čtyř států super! Létaly se dvě finálová kola, ale protože už bylo špatně vidět, tak se finále ukončilo s tím, že se přesune na neděli ráno od 7 hodin. Abych se vrátil ještě k sobotnímu dni: Celý den byl pod mrakem a závodníci se drželi motta: "motoruj a padej" a motorovalo se v klidu okolo 40ti a mnohdy i více :-D Neděle vypadala o poznáni lépe, mraky sice byly, ale vypadaly, že se rychle rozpadnou,a také jsme se nakonec rozpadnutí dočkali. V sedm ráno se dolétávalo finále ze slovinské sobotní soutěže, a nakonec se podařilo napadat v následujícím pořadí : 1. Novotný Luděk , 2. Malčík Radek, 3. Novotný Radek, 5. Krátký Aleš, 6. Zdeněk Malčík, 7. Libor Kristián. Mimořádný úspěch a "český" stan se stal nenavíděným :-DDDD Po malé pauze se začalo znova... Počasí se umoudřilo a začala taktická bitva motor-kluz která byla teda opravdu nervy drásající. I když určitě zbytek soutěžících doufal, že to včera byla náhoda, tak po prvním kole, kdy se na prvních sedmi místech umístili opět Češi (Novotný Radek, Krátký Aleš, Novotný Luděk, Malčík Zdeněk, Vaňura Lubomír, Malčík Radek a Libor Kristián) muselo být všem jasné, že nejsme žádné béčka a jsme asi kvalitní oddíl :-D Maďarské kolo bylo opravdu, ale opravdu mnooohem těžší, zajímavější a napínavější. Motorovalo se opravdu málo (někdy pod dvacet vteřin) a spouštěla se řetězová reakce typu když jeden " Motor stop" tak kolega ostatní taky stop , docela sranda :D Díky tomu se lítalo opravdu na rukách, poznalo se, kdo je pilot, vyčichá termiku a nebo ma opravdu kvalitního pomocníka, neboť se v Maďarsku asi přemnožili ptáci, a lítali v hejnech o 10ti+ kusech a když jste chytli "vlnu ptáků" tak stačilo mít trošku nervy a vypínat dříve a frk za nima ... V drtivé většině kol to vycházelo. Celkově se v průměru motorovalo o 15 vteřin méně než v sobotu. Po pěti napínavých kolech to dopadlo takto : 2 . Novotný Radek, 3. Novotný Luděk, 4. Krátký Aleš, 5.Malčík Radek, 7. Malčík Zdeněk a šlo se na finále. Nervy maximální a na 15 minut se v prvním kole motorovalo 20 vteřin! Nicméně z mého pohledu bylo druhé finále hodně o nervech. Do druhého finále jsme nastupovali z těchto pozic : 2 . Krátký, 3. Novotný L., 4. Malčík R., 6. Novotný R., 7. Malčík Z.) Bylo to už docela pozdě večer, a termika kde nic tu nic ... postupně odpadával jeden pilot za druhým, i když se motorovalo o 10-15 vteřin více, a nakonec zůstali ve vzduchu pouze bratři Novotní a Kratký .. (mmj všichni kromě Radka Malčíka spadli okolo 10-11té minuty , Radek až před 14tou) Poslední tři minuty vypadaly jako nekonečné ... Tři éra ve výšce zhruba 15-20 metrů hezky vedle sebe bezmocně stály v mírném vánku a piloti je drželi doslova očima a pomocníci zase urychlovali čas na stopkách. No bylo to hodně tvrdý boj ... a nakonec dva přistáli v 15:00 (Luděk vypadl asi 20 vteřin před). Radek natahoval a nedolétl na bod, Olé... je to doma :-D (nezaujatý komentář) Celkově tedy : 1. Krátký Aleš, 2. Novotný Radek, 3. Novotný Luděk, 4. Radek Malčík, 7. Zdeněk Malčík. Po ukončení následovala uzavírací ceremonie za jednotlivé eurocupy (sovinský a maďarský + celkové vyhodnocení seriálu Eurocup) Pro medaile a poháry si chodili Češi až hamba! Je třeba podotknout, že jsme se umístili i v celkovém součtu dvou nejlepších soutěží ( a teď doufám, že nekecám 1. Novotný Luďěk, 2. Malčík, Radek 3. Novotný Radek ?? nejsem si jist, a na netu to není :-D) Češi jsou prostě v malé F5J extra klasa. Technická informace : Luděk lítal i velké, kde byl na maďarské soutěži druhý. I když někdy nestíhal běhat tam a zpět pro letadlo. Daidalos od Ypsi je opravdu klasa, Maďaři, Slováci i Slovinci okukovali s čím lítáme a jak je možné, že nám to tak jde ... stejně víme, že to je rukama no ne ? HAHAHA ( ne vážně, díky Martinovi za jeho éra... když se spojí dobré éro a obstojný pilot, je to koncert) Organizace závodů byla vynikající a co se týče jídla, naše žaludky byly vždy zaplněny výborným maďarským jídlem. Co se týče ubytování tak chatky splňovaly všechny požadavky a letecká plocha byla bezkonkurenční. Co se týká našich juniorů, tak Lubomír Vaňura si tak odvezl dvě medaile v kategorie Junior (bohužel jinak zůstal vždy těsně před branami finále). Ivan Havlík bohužel do finále nepostoupil ani v jednom závodu, ale na to, že více než rok nelítal se umístil velmi pěkně. V sobotu večer organizátoři udělovali speciální cenu pro nejlepšího juniora v outrunner a cena byla více než luxusní ... Zbrusu nový F5J stroj a ten si odnesl Radek Malčík za perfektní výkon, když odlítal 4 tisícovky a právem si to letadlo zasloužil! Opravdu nádherná cena, kterou museli obdivovat všichni. Náš odjezd domů se blížil, věci a letadla sbalena, poslední zamávání organizátorům a letišti a před sebou minimálně šestihodinová cesta domů. Někteří nešli vůbec spát a vydali se následně do práce, jiné únava zmohla ale i po 3 hodinách spánku museli vstávat , jelikož práce volala... Myslím si, že stejně jako já tak mí kolegové si odnášejí krásné vzpomínky na jeden z nezapomenutelných Eurocupů a doufám, že příští Eurocup se nám vydaří stejně popř. lépe jako ten letošní.
Fotky jsou tedy zde : http://picasaweb.google.com/lmkpaskov/Eurocup2010#
Zobrazeno: 15927Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.