file Přístávání v soutěžích

Více
01. zář 2009 19:01 #12 od Jan Kubica
Na Slovensku diskutují, zda v F5J nezavést hodnocení přistávání po menších úsecích než je jeden metr (jako v F3J).

Viz http://f5jfun.com/e107/e107_plugins/for ... #post_1630

Já tedy souhlasím s Palem Lišhákem: Problém nie je v tom, že všetci dokážu pristávať do jedného metra ! Problém je v tom, že všetci dokážu zaletieť 9:55 ! Podle mě by přistání mělo být takovou třešinkou na dortu a ne rozhodovat soutěž (na to máme ENka, že?).

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
02. zář 2009 11:42 #14 od Jaroslav Nezhyba
No,nic nového pod sluncem.....stačí si přečíst pravidla RCEO.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2009 19:58 #33 od Karol Chyba
Neviem kde Palo došiel k takýmto scifi že: "že všetci dokážu zaletieť 9:55" jediný kto to zalietal bol špičkový reprezentant v F3J Primož Rižner na Eurocup v Holíči a Palo asi zabudol že v Eurocup pravidlá sa troška líšia v použitej batériíí. Alebo by ste mi to mali ukázať, lebo najlepší čas v F5J na Slovensku je
9:47, ale Palo to určite nie je a ani zatial v slovenskom F5J v rámci súťaži nezaletel nikto.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2009 07:51 #36 od Palo Lišhák
Karol, akosi Ti uniklo (ako zvyčajne), čoho sa môj výrok dotýka...
Ja sa - samozrejme - nechystám lietať v F5J časy 9:55, ale podobné časy sa už lietajú v F3J.
A v tom je problém ! Výkonnosť súťažiacich pri dnešnom zadaní letovej úlohy sa ťažko rozlišuje podľa letového času. Sprísnenie v hodnotení pristátia na nejaký čas tento problém odsúva, ale nerieši jeho podstatu. A to je to, čo Ti uniklo - pri pre Teba typickom povrchnom hodnotení.
Problém vyrieši len sprísnenie v zadaní letovej úlohy ! Lebo zaletieť 9:55 z vlečnej šnúry 150 m pre svetovú špičku v F3J už nie je nič nezvyčajné.
Takže Ti odporúčam - skôr než do niečoho rýpneš, prečítaj si poriadne, o čom je vlastne reč ;)

Názorným príkladom riešenia, ktoré predvída podobný stav aj v našej F5J je tzv. *Bohušova iniciatíva... Aj v F5J sú už výkony špičkových pilotov navzájom veľmi blízke. Keďže letová úloha je formulovaná ako "doba letu s bonusom za presné pristátie", navrhol Bohuš "pritvrdiť" pravidlá práve v tej časti, ktorá ovplyvňuje DOBU LETU. Lebo nakĺzať čas cez 9:30 z dnes bežne dosahovaných výšok 300-400 m nie je problém. Nakĺzať rovnaký čas z polovičnej výšky už pre menej zdatných pilotov problém bude. A keď budú slabší piloti lietať časy 7-8 minút, nebude potrebné sprísňovať podmienky pre prideľovanie bonusov za pristávanie.

*Bohuš - hoci patrí k popredným pilotom súčasnej slovenskej F5J špičky - navrhuje zaviesť výškové obmedzenie pre motorový let (pre začiatok na 200 m). V praxi sa tento návrh testuje pod hlavičkou FXJ-SVK. Momentálne je odlietaná jedna a organizačne sa pripravujú ešte dve ďalšie súťaže na "babie leto". Hoci má tento návrh aj u nás v SVK rad oponentov, mohol by predznačiť jednu z možných ciest pre skutočne termické lietanie v nie príliš vzdialenej budúcnosti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2009 09:22 #37 od Karol Chyba
Neviem Palo prečo, ale ja som si myslel že sa tu bavíme o F5J a nie o F3J. A o tej povrchnosti tak sa mi zdá že keď niekto nezdiela tvoj názor tak ideš do útoku podobnými výrokmi "pri pre Teba typickom povrchnom hodnotení" Zamysli sa už konečne nad sebou aj nad svojimi návrhmi ktré mi pripomínajú pesničku od OLIMPICU já já já jenom já a v tom je tvoj problém. Nehovorím že si nespravil pre kat. elektro veľa dobrých vecí, ale rozdiel v nás dvoch je ten že ja to robím pre to aby sme mali dobré súťaže dobré pravidlá a nie preto aby sa o mne rozprávalo kto som. Toto je rozdiel medzi nami a vždy bude a aj keď sa na mňa budeš hnevať, nedám si servítku pred ústa a poviem čo si myslým. A "sprísnenie v zadaní letovej úloh" je aj pristávanie po 20cm .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2009 11:43 #38 od Jan Kubica
Dovolím si diskusní otázku přeformulovat:

Máme soutěžní úlohu letu v termice zakončenou přistáním na přesnost. Startovní pole se vyrovnalo, je potřeba úlohu ztížit. Jsou dvě možnosti - buď ztížit let nebo přistání.

Můj názor je, že jelikož jde o létání v termice, je logičtější ztížit let, zřejmě tedy zmenšením vstupní výšky. Na přesnost přistání máme jiné kategorie :-) .

S tím ještě souvisí otázka, kolik bodů by mělo být za přistání. Ani ne tak absolutně, spíše ve vztahu k ohodnocení letu. Určitě to souvisí s koncepcí pravidel, ale podle mě by za přistání nemělo být víc než 5-10% bodů za let, tedy pokud je kategorie deklarovaná jako termická.

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2009 15:35 #39 od Karol Chyba
Do F5J sa pravidlá pristávania prebrali s F3J . Je podĺa teba F3J súťaž o pristávaní?
A aj keď neprejde do pravidiel výškový spínač tak aj tak budú vynikať niektrorý jednotlivci, ktorý tú termiku trénujú a budú posúvať letové časy.
Ale spoliehať sa že s tých 300m tých 9:40 alebo vyšie nalietaš, no neviem, prax na súťažiach ukazuje niečo iné a nie je to vždy také jednoduché ani keď máš veĺkú výšku. Keby sa radšej diskusia zvrtla ako tú termiku nájsť, ako sa vnej udržať a niečo z meteorológie to by bolo asi prospešnejšie .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2009 19:42 #42 od Jan Kubica
Karol,

to, že o tom diskutujete, naznačuje, že to asi problém je. Já to jen převzal z http://www.f5j.sk , protože mne to zaujalo.

Ale, z toho, co se píše různě po fórech, je stoupavost F5J nejméně 30 m/s. Pokud je nejkratší zaznamenaný chod motoru 13 sekund, je to nějakých 400 metrů výšky. To by ale opravdu naznačovalo, že jde o "padací" kategorii a někdo cítí potřebu rozlišovat výsledky podle přistání. A to už nemluvím o tom, že se asi průměrně létá ještě výše. Nevím, budu rád, když to upřesníte, zvláště když se na jiném místě bavíme o tom, zda velké elektrolety v Česku nezkusit také.

A k té meteorologii - založ téma, nahoď pár otázek a třeba se to rozjede.

Zdraví,
Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2009 20:00 #44 od Karol Chyba
Zas zlé informácie z tými "nejméne 30m" ,lebo modely ktorá lietajú teraz majú min. cez 3 metre a najlepšie stúpajú tak okolo 25m , bežne väčšina tak od 15m do 22m. Bolo zopár čo skúšali lietať z menšími modelmi ktoré stúpali aj cez 30m, ale velmi zistili že tade cesta nevedie. Alebo si to mýliš s Eurocupom, ale tam sú dovolené silnejšie články buď 12V alebo pack nesmie vážiť viac ako 425g v našich pravidlách sú 10xNixx alebo 4Life alebo 3x Lipol .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2009 20:15 #45 od Jan Kubica
Jo, to jsem si tedy spletl s EuroCupem. Dík za upřesnění.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.348 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám