Pevná výška v roce 2018
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Je věc soutěžícího, aby si v tom udělal pořádek a nula za točící se vrtuli s tím jen souvisí - motor se má zkrátka a dobře zastavit a není na pořadateli, aby zkoumal důvody. Opakuji, že v pravidlech nikdy nebylo nic o tom, že by snad protáčení vrtule bylo v pořádku, tohle se kdysi dostalo do nějakých našich národních pravidel, ale normální to nebylo a pokud to pravidla nepopisují, tak se vrtule nemá co točit.
Nicméně tato varianta skutečně obvykle podvod není, jde jen a pouze o chybu, některá rádia měla rozsah pulsů trochu menší než je obvyklý a když se na ně zcela standardně kalibroval regl, tak mohlo být vypnutí níže, než vypínací bod výškoměru.
Jenže Pavel tu popisuji situaci přesně opačnou, totiž že by se rozsah plynu naopak směrem dolů cíleně rozšířil a následně by se regulátor překalibroval tak, aby se létalo plnohodnotně již při hodnotách pod cca 1150us - a tohle už fakt omylem neuděláš.
Abych vysvětlil - normální rozsah šířky pulzů pro celý rozsah kanálu je cca 1000-1900us, maximum bývá někde u 950-2050us. Výškoměr musí podle požadavků EDIC sepnout při maximálně 1200us, typicky to bývá ještě o kousek níže, tedy kolem 1150us. Každopádně to je hluboko pod polovinou... Abys udělal to, co popisuje Pavel, tak musíš totálně ořezat rozsah plynu - prakticky vyhodit přes polovinu výchylky a k rozumné regulaci ještě nejlépe nakřivkovat a pak na takhle zmrvený rozsah překalibrovat regl - fakt někdo věříte, že se to stane omylem ????
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
V pravidlech je:
Za správnou funkci AMRT včetně jakéhokoli přídavného displeje a jeho kompatibilita s dalším ovládacím zařízením instalovaným
v modelu je zodpovědný soutěžící.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 562
- Obdržená poděkování 16
K tomu seřízení, je třeba to zkusit. Možná na to má vliv i to že se k ovládání mixují dva kanály a dochází k nějakému posunu ap, fakt nevím. Ale měl sem poměrně nedávno v ruce éro, koukali sme na displej Altise, přidávali pozvolna plyn a předchozí F5J výška zmizela z displeje až když sme se dostali někam okolo půl plynu, což jsem považoval za okamžik, kdy teprve došlo k inicializaci dalšího letu.
Kolega, čerstvý majitel Altise, před letošní sezónou volal, že mu to po 30 sec nevypíná motor. Zkoušel to doma, takže nedával plnej plyn. Když hrknul s plynem naplno tak to fungovalo. Doporučil sem mu nastavit základní hodnoty rozsahu a EPA, na tuším +100% a -100%, zkalibrovat a bylo po problému. Bohužel, těch cestiček je asi víc a moc se s tím nedá dělat. A jak sem psal, nic lepšího a jednoduššího než kontrolu točících vrtulí sem pro RCEP nevymyslel. Vot těchnika

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Vaculík
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 3
- Obdržená poděkování 0
Tohle byl myslím můj případ na RCEP soutěži a chyba byla nejspíš v reglu, který nebyl zkalibrovaný - den před soutěží mi odešel původní regl, tak jsem to v noci předělával a na kalibraci jsem už tak nějak zapomněl.Pavel Hloušek napsal: .... Ale měl sem poměrně nedávno v ruce éro, koukali sme na displej Altise, přidávali pozvolna plyn a předchozí F5J výška zmizela z displeje až když sme se dostali někam okolo půl plynu, což jsem považoval za okamžik, kdy teprve došlo k inicializaci dalšího letu. ...
Jinak plyn pro vymazání Altise při tom pokusu bych tipl spíš tak 30-40% - na 50% je aretace, kde jsem plyn používal na start a tam se Altis resetoval.
Každopádně jsem si mohl nastavit na přepínač úroveň plynu těsně pod hranici sepnutí Altise a opakovaným puštěním motoru si pomáhat ... podle výsledků ale bylo jasné, že se nic takového nedělo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Bohužel právě tohle je značný problém RCEP, aby fungovalo vypínání v dané výšce, tak je nutno vzít 2.1 a tam je cest k "oblbnutí" i neúmyslné chybě opravdu spousta. A ve výsledku jsi opravdu u toho sledování točící se vrtule

U F5J fw 5.x je to složitější a stojím si za tím, že tam už je to s "náhodnou chybou ve prospěch soutěžícího" daleko méně pravděpodobné - tam už musíš mít kalibraci totálně ujetou...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Martin Vaculík napsal: Každopádně jsem si mohl nastavit na spínač úroveň plynu těsně pod hranici sepnutí Altise a opakovaným puštěním motoru si pomáhat ... podle výsledků ale bylo jasné, že se nic takového nedělo
Mám takový pocit, že nejnovější F5J firmwary by ti to nesežraly - jde o to, že se ti inicializuje výška při připojení napájení, ne při zapnutí motoru a pokud je nějaký totální rozdíl, tak hodí také chybu. Problém je jak jsem napsal výše u fw 2.x

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Vaculík
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 3
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 562
- Obdržená poděkování 16
no výška jo, ale odpočet 30 s pro motor se přece musí spustit bez ohledu na fw až se zapnutím motoru, né?Tomas Hruby napsal: jde o to, že se ti inicializuje výška při připojení napájení, ne při zapnutí motoru
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (1 Příspěvky)
- Zveme příznivce GPS létání od 9 do 11 května na třetí ročník v kategorii SportClass ve...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Svoboda
- Včera 12:18
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.