- Příspěvky: 200
- Obdržená poděkování 4
Limiter výšky
- Karol Chyba
-
- Offline
- Pokročilý
-
Alebo že by vznikla zas nová kat. FXJ jednoduché spínače?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
-
Pořadatel by měl mít oficiální autonomně pracující výškoměr se záznamem, který by se namátkově nebo v případě pochyb vložil těsně před startem do kontrolovaného eroplánu. Tak by se řídící a kontrolní činnost zcela oddělily a tak to má být.
Ani by se nemusely vyhlašovat "povolené" a "nepovolené" značky limiterů. To je pro korektní pravidla také dost problematická záležitost.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-

Osobne nevidím problém uveriť výrobcovi CAM. Problém vidím v britských limitoch pre povolené prekročenie vypínacej výšky. CAM vypne v 150 m, HLS vypne v 150 m, aj A2 a A3 vypnú v 150 m... Ale v prípade CAM bude chýbať ten záznam, ktorý by preukázal že sa model "nevystrelil" nad povolenú hranicu (podľa britských pravidiel nad 4% vypínacej výšky). RC-V2 aj RCV3 majú zaznamenaný a značkovaný priebeh celého letu. HLS má záznam výška versus čas do 40 sekundy od spustenia pohonu, značku v mieste automatického vypnutia a značku v mieste, kde bol vypnutý aj pohon na vysielači... A to všetko pre šesť letov (teda zvyčajne pre celú kvalifikáciu). Pretože britský návh je už zaslaný na CIAM-FAI ako podklad pre nové pravidlá, bude potrebné buď uvedenú podmienku z návrhu vylúčiť alebo rešpektovať. V prvom prípade sa potom budeme musieť zmieriť s "vystreľovaním". Antizoom software sa z RC-V2 a RC-V3 vymaže bez problémov. Ale výhoda silnejších pohonov bude ovplyvňovať výsledky podobne ako silnejší vlekári ovplyvňujú výsledky v F3J. V druhom prípade bude zase spínač bez záznamu kľúčových charakteristík motorového letu vylúčený z hry...

Karolova poznámka o dvoch cenových kategóriách je bezpredmetná. CAM,ktorý je považovaný za "lacný" má prakticky rovnakú cenu ako HLS (ten však na rozdiel od CAM záznam z priebehu motorového letu má).Takže nie cena, ale filozofia očakávaných oficiálnych pravidiel rozhodne ktorý "svišť" áno a ktorý nie.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-



[attachment=0:2zz8b1ay]<!-- ia0 -->CAM.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:2zz8b1ay]
Poznatky:
- Programování neskutečně jednoduché, jediné, co je třeba si zapamatovat, je to, že jedno pípnutí je 50 m, 2 - 100 m a 3 - 200 m - zbytek intuitivní. Ze všech programovatelných zařízení, co mi kdy prošla rukama, je toto nejlepší, jednodušeji a intuitivněji už to asi nejde (návod jsem nečetl, až potom).
- Spínač má vlastní pípák, nepípá motorem jako regulátory.
- Sekvence se opakují, netřeba se "trefovat" do správného okamžiku.
- Po nastavení (tj. z programování) lze hned letět, bez resetu.
- Spínač vypne motor v nastavené výšce, přepínač motoru může zůstat v zapnuté poloze. Po přepnutí na vyp. a hned zap. se motor dá zase spustit, přitom ale model musí být níže než nastavená výška.
Létal jsem s Majnou (1500 mm), model mi vždy přišel výše, než bych hádal. Na 200 m jsem to zkusil jednou, bylo to hrozně vysoko, navíc nebe bez mráčku. Nastavil jsem 100 m, ještě to nebylo ono, tak 50 a úplně to stačilo. Odlétl jsem 2 desetiminutové lety na 5 s motoru (jak by se mi to hodilo pro RCEX

Pojďte vymyslet elektroházedla

Ještě poznámku trochu OT - v diskusi na RCG o F5J a FAI napsal belgický modelář, že normálně smí létat modeláři do 100 m, na soutěže elektrovětroňů mají povoleno 200 m. Naše elektrovětroně by tam byly ilegální. H
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Dnes mě ale při létání napadlo, že i s 1.5 m érem nalétám z 200 m 10 minut skoro vždy (po 18 hodině), z 10 startů 8x, i ty nejhorší jsou přes 8 minut (a to se při 2. a dalších stoupáních asi ani do 200m nedostanu). Kdyby bylo větší éro, 2.5-3 m, tak se to musí povést vždy, vždyť s tím malým jsem omezen vzdáleností, na kterou lze řídit. Ale určitě to závisí na počasí.
Druhým poznatkem je to, že je člověk ušetřen muk rozhodování, jak dlouho motorovat. Zkrácení motorového letu žádnou odměnu neznamená. Takové V-dvojky postaru. Pohoda, možná až nuda.
Výhodou oproti existujícím kategoriím, a to velikou, je to, že lze létat s čímkoliv. Netřeba speciálních modelů. Tak mě napadá, zda by právě HL nemohly být "vstupní branou" do světa soutěžení s elektrolety, případně "odkladiště" pro nás pány středního a staršího věku (třeba i namísto RCEN

Ale špatné polétání to není, určitě mnohem pohodovější než ostatní kategorie (což může být pro někoho přitažlivé, pro jiného naopak). Těším se do Hořic a doufám, že se tam sejdeme v hojném počtu. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Problém je v tom, jak stanovit tu vstupní výšku tak, aby nerozhodovalo přistání. Já to nevím a ani si to nedovedu moc představit. V F3J vlekají třeba jen do 50 m, aby měli delší čas. U HL to nejde (zatím - co kdyby si každý před startem zvolil výšku sám a podle toho dostával body. Mělo by to ještě smysl?).
Já jsem chtěl říci, že spínače jsou prima, ale je to opravdu jen a jen pouze náhrada LMR a proto jsou HL z "elekter" nejjednodušší (dá se létat s čímkoliv, nemusí se ladit pohon, nemusí se rozhodovat o době motorování, při závodech i řeknou, kdy se má či smí letět - trochu nuda). Na druhou stranu právě toto může být pro někoho přitažlivé (třeba pro mě ano). H
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Pokud se tento odhad naplní, tak se aspoň podle mě nedá mluvit o tom, že rozhodne přistání - přistání bude důležité, ale nejprve bude muset pilot něco ukázat v letu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Chce to pár soutěží a ono se uvidí. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (1 Příspěvky)
- Zveme příznivce GPS létání od 9 do 11 května na třetí ročník v kategorii SportClass ve...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Svoboda
- Včera 12:18
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.