file RCEK - nová pravidla

Více
20. pro 2009 14:09 #970 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Já koukám do pravidel z tohoto odkazu: http://forum.modelarji.com//datoteke/f5 ... 10_504.pdf


No to já právě taky a asi jsem nějaký nevyvinutý, ale nadšení mě z toho nebere. Stále dokola se tady omílá, že definice musí být jasná (a dokonce už platí, že může být jakkoli dlouhá), srozumitelná a jednoznačná. Jestli vás slovinský výklad pravidel (obrázek a dva metrické údaje) uvádí v úžas, tak je někde chybka, protože pokud ano, tak na co jsou ty nekonečné příspěvky o délce statoru, délce magnetů a pod. A pokud tomu tak není, tak proč se tady vůbec ta slovinská pravidla zmiňovala?

Petr Dušek napsal: Motor jasně nevyhovuje


O tomhle provedení se to ví už celou sezónu (dokonce tuším, že není jediný) a pokud vím, tak u nás to nic neohrozilo a venku se to tiše trpí (konzultováno se slovenskými kolegy). Na inovovaných seznamech vhodných motorů doufám nebude.

Petr Dušek napsal: A to nejen u nás, ale ideálně i ve slovinských pravidlech.


Tak tohle ti určitě neslíbím, leda že by mě někdo z venku kontaktoval s dotazem, což nepředpokládám.

Petr Dušek napsal: Obrázek sem kopírovat nebudu


To fakt není třeba, protože jsem to udělal o pár příspěvků výš.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2009 14:41 #973 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma RCEK - nová pravidla
Tak jsem se odhodlal vzít do ruky šupleru a proměřit TGY 2826- 1650kV. Rozměry odpovídají Petrem proměřenému TGY 2826- 1900kV. 1350 bude pravděpodobně stejná, bohužel teď doma žádnou nemám , je to pouze doměnka. Tyto motory používá spousta modelářů, DF čtou málokteří, nechtěl bych jim v květnu vysvětlovat, že nejsou v toleranci...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2009 16:06 #978 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEK - nová pravidla

Radim Barč napsal: Tak jsem se odhodlal vzít do ruky šupleru a proměřit TGY 2826- 1650kV. Rozměry odpovídají Petrem proměřenému TGY 2826- 1900kV. 1350 bude pravděpodobně stejná, bohužel teď doma žádnou nemám , je to pouze doměnka. Tyto motory používá spousta modelářů, DF čtou málokteří, nechtěl bych jim v květnu vysvětlovat, že nejsou v toleranci...


Asi bych to neřešil - podle pravidel platných v ČR na rok 2010 je tento odpovídá značení z pravidel, délka hlavního těla je u mého kusu 24,92mm. Podle hypotetického výkladu "včetně výstupků" má 26,8mm, což je těsně nad, ovšem jelikož v pravidlech není toto detailně rozebráno, tak by to asi na vyprotestování nestačilo, nehledě k tomu, že by se asi dal motor do těch 26mm dostat pouze "těsnějším" smontováním (ne tedy nějakou jednoznačnou úpravou). Rozměry statoru jsou pro jakoukoli diskusi na soutěži bezpředmětné - z pravidel vypadly. Je ale možná na místě upozornit, že motor sice bude legální pro rok 2010, ale při jistém směru upřesnění pravidel by mohl pro rok 2011 vypadnout.
Naproti tomu Turnigy SK by byl dost rizikový i v roce 2010 - jeden tady mám a už jeho "hlavní tělo" má 26mm - na jednom kusu, který tu mám, jsem naměřil 25,98mm, takže je defakto jisté, že některé budou nad 26mm, při měření včetně výstupků je pak délka cca 28mm, což už je hodně nad...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2009 16:43 #981 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla

Jiří Veselovský napsal: O tomhle provedení se to ví už celou sezónu (dokonce tuším, že není jediný) a pokud vím, tak u nás to nic neohrozilo a venku se to tiše trpí (konzultováno se slovenskými kolegy). Na inovovaných seznamech vhodných motorů doufám nebude.

Jirko opravdu píšeš o motoru TGY TR 2826/1900 ?? Pokud ano, tak tohle opravdu potěší spoustu modelářů, kteří si ho teď koupili, neboť i na těchto stránkách jim byl doporučován jako ideální pro RCEK...

Nebylo by snad opravdu lepší upravit definici tak aby se do ní tento motor vešel ??

Pokud skutečně nechcete omezovat rozměr statoru, stačí upřesnit (nejlépe pomocí obrázku) že délka motoru se měří bez hřídele a výstupků pro ložiska či hřídel. Pokud by snad přeci jen byla vůle pro vrácení definice včetně statoru, bylo by možné délku statoru/magnetů posunout na 10mm.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2009 18:17 #989 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Jirko opravdu píšeš o motoru TGY TR 2826/1900 ??

Pro jistotu to ověřím. Tu informaci mám z několika míst.

Petr Dušek napsal: jim byl doporučován jako ideální pro RCEK...

Zkus to prosím najít, nepamatuji se, že bych někomu, pokud nebyla pravidla, doporučoval nějaký motor. Děkuji.

Petr Dušek napsal: Nebylo by snad opravdu lepší upravit definici tak aby se do ní tento motor vešel ??

Já bych byl klidně pro, ale musím počkat, jak se dohodnou ostatní (SK, HU, SLO).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2009 18:53 #990 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla

Jiří Veselovský napsal: Zkus to prosím najít, nepamatuji se, že bych někomu, pokud nebyla pravidla, doporučoval nějaký motor. Děkuji.

Nenapsal jsem, že jsi ho doporučoval Ty osobně! Píše se o něm na více místech tohoto fóra, na svých stránkách ho uvádí Tomáš i Radim atd. Ale když už k tomu chceš něco najít, podívej se na svůj úvodní příspěvek vlákna "RCEK - doporučený setup", k tomu třeba na tento odkaz http://f5jfun.com/e107/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1657.post , který jsi nedávno uvedl přímo v tomto vlákně. Kdo si toto přečetl, asi neměl důvod pochybovat o oprávněnosti nákupu tohoto motoru.

Myslím, že mezi RCEK komunitou je možná stovka těchto motorů, ale skutečně bych v tom neviděl takový problém. Zopakuji to ještě jednou: Stačí a) doplnit do definice motoru, že délka se měří bez výstupku, nebo b) zrušit zákaz úprav a my si ten výstupek o milimetr zkrátíme, nebo c) pokud by se znovu definoval i rozměr statoru, povolit délku statoru/magnetů do 10mm.

Ještě doplněk - nevím jak to bude podle nových pravidel na Slovensku, ale v letošních mají obrázek motoru, kde délka se měří bez výstupku - na obrázku je vidět, že to tak původně nebylo, ale někdo to upravil (vynášecí čára kóty je trochu jinou barvou, stačí se podívat na stejný obrázek v katalogu AXI).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2009 21:48 #995 od Jiří Veselovský
- motor samozřejmě ve třídě 2208 (třeba AXI - cca 1300,-Kč) nebo 2826 (třeba Turnigy - cca 15 dolarů)
Máš pravdu, skutečně jsem napsal motor Turnigy. Byla to obecná informace a motor Turnigy byl jako zástupce označení 2826. Jinak tam žádné typové označení nebylo, ale to je pro tuto chvíli jedno. Dík za upozornění.

Takže pro tuto chvíli bych moje příspěvky v tomto threadu ukončíl, protože se naskládalo pár věcí, které budu muset prokonzultovat hlavně s kolegy z SK a jakmile budu vědět nějaký výsledek, tak vám to oznámím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 17:42 #1434 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla
Dopustím se jednoho dotazu k pravidlům.
V pravidlech RCEK máme měření prvních dvou metrů pro přistání po 20cm, ostatní spřátelené země (SK, SLO, EuroCup) zůstaly u původního měření po 1m. Jelikož mě v brzké době čeká příprava nových pásek na soutěž, zajímá mě váš názor na tohle téma, třeba s výhledem na příští rok. Mám obavu, že budu ty pásky za rok zase předělávat...

Mám záložní řešení, může to být i návod pro ostatní pořadatele. Ponechám původní pásku dělenou po 1m a ke středu dám ještě jednu dvoumetrovou po 20cm. Snad se v tom časoměřiči nezamotají...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 18:00 #1436 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma RCEK - nová pravidla
Osobně bych upřednostnil měření po jednom metru jako doposud. Je to jen můj soukromý názor podložený zkušeností ze soutěží. Ne všude je golfový trávník a bystrozraký rozhodčí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 18:51 #1440 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEK - nová pravidla

Petr Dušek napsal: Dopustím se jednoho dotazu k pravidlům.
V pravidlech RCEK máme měření prvních dvou metrů pro přistání po 20cm, ostatní spřátelené země (SK, SLO, EuroCup) zůstaly u původního měření po 1m. Jelikož mě v brzké době čeká příprava nových pásek na soutěž, zajímá mě váš názor na tohle téma, třeba s výhledem na příští rok. Mám obavu, že budu ty pásky za rok zase předělávat...

Mám záložní řešení, může to být i návod pro ostatní pořadatele. Ponechám původní pásku dělenou po 1m a ke středu dám ještě jednu dvoumetrovou po 20cm. Snad se v tom časoměřiči nezamotají...


Můj názor je, že těch 20cm je jednoznačná volba - je to prostě F3J standard (což mimochodem taky znamená, že leckterý klub ty pásky už má hotové) a pro zvětšení rozdílů to bude dobré.
Navíc jak jsem už psal v jiné diskusi, tak těch 20cm přistání spíš zjemňuje, do kruhu 2m se dá s letadlem s odpuštěním "jebnout" a ono to minimálně 95b dá a většinou padne i 100b, ovšem pro zisk maxima bodů do 40cm kruhu už to letadlo prostě musím srovnat a zpomalit, bez toho je stovka čistá náhoda.
Tohle prosím berte vážně, je pochopitelné, že je intuitivní předpoklad "menší kruh-větší rána", jenže to zkrátka neplatí, pravdou je spíš opak.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.466 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám