file Teorie vs praxe s nastavením výškoměru

Více
17. srp 2015 13:43 #15395 od Ivan Horejsi
Ted je nas nejblizsi úkol dostat RCEV do seznamu ofiko kategorii. Budu o to zadat.
K tomu je (zhruba) zapotřebí, aby se kategorie alespoň 3 roky (splnuje) a aby se nemenily hlavni zasady pravidel (kategorie musí byt "stabilni").
Tak bych upravy radeji momentalne nechal na pokoji, aby to při schvalovani predsednictvu nevadilo.
Mam zato, ze v pristim roce uprava komisi snadno projde a nasledne ji schvali i predsednictvo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. srp 2015 16:18 #15397 od Karel Mrázek

Radek Novotny napsal: Hmm, tak to je podle mně Karle pěkně blbá a zbytečná funkce v nastavení výškoměru... Sám jsem tu funkci ještě nezkoušel, nevím na co to je... Reset výškoměru by měl proběhnout odpojením, a vymýšlet nějaký SW obezličky, který jak se zdá ani správně nefungujou, je zbytečnost... B)


Tato funkce je určena pouze pro trénink, aby nebylo nutné po každém přistání resetovat výškoměr odpojením baterie. Při soutěži musí být vypnutá.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. srp 2015 06:08 #15402 od Petr Koláska

Karel Mrázek napsal: Při soutěži musí být vypnutá.


Přesně tak.

Ovšem stejně je to divné, to co se ti stalo, a 100% je to nějaká anomálie. Několikrát jsem totiž díky své skleróze* udělal totéž (nechal zapnutý spínač motoru i po časovém vypnutí a při aktivovaném restartu soutěží, při tréninku ho taky používám) a tebou popisované chování jsem nezaznamenal. Čímž samozřejmě nechci tvrdit, že se to nemůže přihodit, jen že je to docela zajímavá chyba. Zkus ji schválně nasimulovat znovu, třeba budeme chytřejší, co to způsobuje (schválně to někdy zkusím taky)... Ani při vyklesání pod 8m by se motor neměl sám znovu zapnout, dokud necvaknu tím přepínačem na 0 a zase zpět :dry:

* právě kvůli téhle skleróze jsem si u všech letadel nastavil, že pokud mám zapnutý spínač motoru, vysílačka pípá. Obvykle mě tak dojde, že jsem na něco zapoměl, když to po mě řve dvě minuty v kuse :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. srp 2015 07:38 #15403 od Petr Dušek

Karel Mrázek napsal: Tato funkce je určena pouze pro trénink, aby nebylo nutné po každém přistání resetovat výškoměr odpojením baterie. Při soutěži musí být vypnutá.

Současná pravidla takovou funkci nezakazují, dovolují téměř libovolné nastavení výškoměru, kromě automatického vypnutí motoru podle přednastavené výšky... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. srp 2015 11:47 - 18. srp 2015 11:48 #15404 od Petr Koláska
Nezakazují, to je fakt... Špatně jsem se vyjádřil.... Zapnutou ji mít můžeš, ale bude ti stejně nahouby, protože dle odstavce 9.6.8.4.3. Inicializace výškoměru musí být Před každým vypuštěním modelu všechny výškoměry vynulovány na úroveň terénu v místě startovacího a přistávacího bodu soutěžícího. Což ti zajistí jen rozpojení kablíku ....
Poslední změna: 18. srp 2015 11:48 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2015 14:27 #15420 od Karel Mrázek
Tak jsem se to dnes pokusil zopakovat, udělal jsem tři pokusy a pak mě opustilo servo na křidélku. Všechny pokusy skončily "nezdarem", chyba se již neopakovala. Asi to byl nějaký šotek. Pro jistotu ale změním firmware z 2.0 na 8.1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2015 08:36 - 21. srp 2015 08:41 #15422 od Radek Novotny
Včera jsem udělal několik pokusů s Altisem 4 na stole i v modelu ve vzduchu s následujícími výsledky:
FW 5.5 ... naprosto v pohodě
FW 8.1 ... ve vzduchu bez problémů s povoleným restartem motoru i soutěží
FW 2.0 ... bez restartu motoru a soutěží ... vše OK
... s kombinacemi restartu motoru a soutěží ... zaznamenal jsem taky problémy s vypnutím/zapnutím motoru a dokonce po opakovaném spuštění zůstala hodnota výšky zobrazena na displeji, což je v rozporu s pravidly.
Při testu na zemi se čtvrtinovým plynem motor dokonce ani nevypnul ani po 30s a jel pořád dál.

Kdo lítáte RCEV, dejte si tam na soutěže určitě FW 8.1 !!! ten se jeví co se týče pravidel bezproblémový. A nebo samozřejmě FW 5.5 pro F5J, akorát tam chybí možnost bezpečnostního restartu motoru při současném vymazání výšky.

S testy FW2.0 budu pokračovat, abych dal případně dohromady smysluplné podklady pro výrobce.
Poslední změna: 21. srp 2015 08:41 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2015 14:48 #15423 od Petr Dušek

Radek Novotny napsal: ...akorát tam chybí možnost bezpečnostního restartu motoru...

Asi tam máš překlep, správně má být "... možnost nebezpečného restartu motoru..." :dry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2015 18:57 #15425 od Radek Novotny
:) začínám těm vtipům pomalu rozumět... No uvidíme, kdy se ta 'nebezpečná' funkce v RCEV odbrousí...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. srp 2015 19:12 #15427 od Petr Koláska
Já jim teda moc nerozumím... U RCEK to nikdo neřešil (protože to řešit ani nešlo, že...), u RCEV je to najednou "nebezpečné", protože to řešit jde... :huh: Absurdita, což? :) Přitom letadla i technika letu plus mínus stejná... Takže tudy bych asi neargumentoval. Když už, tak si udělejte statistiku, kolikrát za sezónu jste viděli někoho tuhle funkci využít.... Přiznám se, že já za dva roky ani jednou (u tréninku je to jinak, tam se využití párkrát našlo). Takže když už, tak bych to zrušil pro jistou nadbytečnost. Praxe ukázala, že soutěžní nutnost tohoto bodu v pravidlech je nadbytečná.

P.S. - Začíná se diskutovat o pravidlech, neomylný to příznak končící sezóny :lol: :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.508 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám