× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/kalendar-akci/prihlasky

exclamation-circle MČR F5J 2018 Modelpark Suché

Více
03. čec 2018 12:29 #20568 od Ivan Horejsi
Martine, muzes prosim popsat nejak podrobneji okolnosti? Moc mne tohle vsechno zajima.
Vsichni se treba strasne boji nafouknutych baterek, ale ja dosud nevim o jedinem pripadu, kdy by samotne nafouknuti melo za nasledek pozar. Opravte mne.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 12:56 #20569 od Martin Beseda
Není to moje baterka a nemám souhlas o tom přímo psát, ale doufám, že mu to vadit nebude. Baterka byla Tondy Nahodila. Nebyla nafouklá, nezapojil ji špatně a ani si neškrtnul konektorami. Byl jsem u toho a koukal jsem mu v ten okamžik na ruce. Prostě a jednoduše ji vložil a zapojil do modelu. Téměř okamžitě začala syčet a kouřit. Nehořela. Povedlo se mu, s popálením prstů ji vyrvat ven a hodit na zem. Tam kouření pokračovalo, až do stavu na fotce. Víc důkazů není. Bylo to celé opravdu rychlé a nejdůležitější pro Tondu bylo zachránit model. Po vyhození ven odběhl pro novou stejnou. Já jsem mu mezitím prolezl kablíky a elektroniku v místě kde baterka byla. Až na drobné zčernání, vypadalo všechno v pořádku. Zapojil druhou a vše normálně fungovalo. Nic nestandartního se nedělo. Takže vzápětí odstartoval a celý let dále proběhl taky normálně. Chybu určitě neudělal. Proč se vznítila, netuší ani on. Ale stalo se to. Vnitřních důvodů bude nejspíš několik a jelikož moc těmto baterkám nerozumím, nemám tušení co se muselo stát, aby baterka "bouchla". Od této zkušenosti se zase chovám k baterkám s větší opatrnosti. I když myslím, že předejít podobné situaci moc nejde.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 12:57 #20570 od Martin Beseda
Jo a nafouklá nebyla.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 13:20 #20571 od Ivan Horejsi
Diky Martine.

Nejaka pricina tam byt musela. Horeni zjevne souviselo se "zmenou stavu", tj. se zapojenim. Domnivam se, ze doslo ke zkratu. Snad v propojeni jednotlivych clanku (?). Nebo by (teoreticky) mohla byt pricina probodnuti baterie. Zkousel (umyslne) jeden znamy.
Ale nic se uz poznat neda.

Kdyz jde o vnitrni zkrat, baterie se pomerne dlouho ohriva a pak teprve vzplane. Videl jsem, ale o to jiste neslo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 13:38 #20572 od Tomas Hruby
Podle popisu dění to byl naprosto bez diskuse zkrat - něco se drblo při předchozím letu, že se poškodila izolace a pak zkrat o uhlíkový trup či něco takového. Chyba v nabíjení určitě ne, to by nečekalo na startoviště, chyba v zapojení asi taky, ne to by pak neletělo na jinou sadu.

Podle mne prostě totální smůla, která se zkrátka občas stane, bohužel :-(
Jsem si s tou diagnózou dost jistý, bohužel ale požár zničí "forenzní důkazy"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 14:34 #20573 od Petr Dušek
Drobná nesouvisející informace ohledně baterek. Abych trochu zvedl výkon pohonu, tak jsem celou soutěž nabíjel baterii HV Bolt na 4,4V na článek. Vše bez problému, baterie se při nabíjení (2C) ani neohřála.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 16:14 - 03. čec 2018 20:04 #20574 od Jiří Kotrba
Nesouvisející dotaz : dnes mi za letu explodovalo koncové žebro křídla v nasazení spojky ( ocel 4mm kulatina ) - praskot překližky ve výšce 70m. Dopad trupu se zbývajícím levým křídlem do řepky vývrtkou - měkký dosed - poškození nula. K3000
dosedl na řepku na plocho, včetně ocasek O.K. Minulý týden se mi zase u této K3000 vytrhla za letu přepážka, která v centroplánu drží zadní šroub centroplánu křídla - opět přistání O.K. Přistávání na dozrávající řepku - éro se vůbec do řepky nezasune a zůstane na ní ležet.
Neznáte někoho kdo dělá 3dílné křídlo cca 3 až 3,5m rozpětí - laminát, třeba starší. ?
Přílohy:
Poslední změna: 03. čec 2018 20:04 uživatelem Jiří Kotrba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 20:21 #20575 od Rudolf Rada

Petr Dušek napsal: Abych trochu zvedl výkon pohonu, tak jsem celou soutěž nabíjel baterii HV Bolt na 4,4V na článek.

A pozoroval jsi nějaký znatelný rozdíl?

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 20:25 #20576 od Rudolf Rada
Krátká reportáž a prvních pár fotek od Karla Jeřábka:
www.mkchlumec.cz/index.php/1065-reportaz...cr-v-kategorii-f-5-j

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čec 2018 21:19 #20577 od Martin Veleba
Jednalo se o LiPo Thunder Power RC MAGMA 70C 850 mAh používaná jednu sezonu
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.490 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám