Něco ukazovali loni ve Weillheimu... Obecně to je dobrá věc pro měření času, tam opravdu stačí jen definovat, že měření končí zastavením a ne prvním dotykem. Navíc lze výsledky přenášet bezdrátově - výška i čas skočí pořadateli do počítače sama (i tento modul byl předváděn).
Problém je spíš v souvisejících věcech - jak hlídat srážky za letu, dotyky při přistání, ale třeba i škrtnutí o strom s pokračováním v letu? A v neposlední řadě pak i měření vzdálenost při přistání, to už někdo stejně musí obíhat...
Ona je myšlenka "automatické soutěže" super, pokud někdo občas jedete RC auta, tak si umíte představit - v modelech čipy AMB/Mylaps a pořadatel jen odmáčkne počítač a vše jede samo, rozhodčí pouze hlídá "prasečiny", za které by přidělil stop and go atd. Třeba u racecopterů už to dnes chodí dost podobně.
Blbé ale je, že u letadel a hlavně právě větroňů jsou situace k hlídání rozhozené na obrovské ploše a udržet si přehled z jediného místa skoro nejde a tím se půvab této techniky trochu ztrácí

Pokud by se to prosadilo, tak to asi vede k úvahám o zásadnějších změnách pravidel - třeba přistání prostě po metrech nebodovat a spokojit se jen s přistáním do přistávací zóny a takhle lze pokračovat.
Celkově vzato moc nevěřím v nasazení této techniky do F5J/F3J v současné podobě (tedy pravidla jako teď s drobnými úpravami typu zastavení místo dotyku), naopak si ale klidně umím představit, že by v budoucnu vzniklo něco jako "new F5J", kde by už změn v pravidlech bylo podstatně více...