Altis V4
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
jinak Altis V4 v kombinaci s GPS je opravdu velkym prinosem pro piloty, zvlaste pro prozkoumani letiste, nebo zjisteni skutecne vzdalenosti kam az doletim,
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Problémy jsem potkal v podstatě v třech oblastech.
První byla různá divná chování spojená s nemožností načíst data uživatelem. Tady si myslím, že za to nijak nemůže Aerobtec, ale spíš ne zcela korektní chování některých počítačů a Windows na nich (drivery USB atd.). Běžný uživatel si s tímto má problém poradit. Když jsem si to připojil k mému počítači, za jehož korektnost mohu ručit, tak se jich část chytla rovnou a části pomohlo přehrání firmwaru. Tohle se děje u V3 i V4, což mě trochu zamrzelo, myslel jsem si, že V4 s integrovaným USB bude proti tomuto odolnější, ale zdá se, že to tak docela neplatí. Sám s tímto problém nemám, nepochybuji, že třeba Aleš je taky v pohodě, ale v tomto ohledu je podstatná "masa uživatelů", ne pár jedinců, kteří jsou v IT profesionálové...
Druhý problém se týká opravdu jen V4 a to byly "zhaslé" displeje či různé výpadky, vypadající jako nějaký vakl. Třeba v Bořeticích jsem měl v ruce V4 rakouského pilota, kde prostě šel displej dopryč (černý), ale jinak vše šlapalo, po připojení k NB tam byl záznam letu naprosto mimo jakoukoli diskusi. Nikde jsem netvrdil, že to je nějak masový problém, docela věřím, že to nebude ani 10% chybovosti (myslím 10% kusů, ve vztahu k poštu letů jde o zlomek procenta), ale prostě se to reálně na soutěžích párkrát stalo

Třetí oblast jsou pak různé "záhady", ale k tomu nemám co říct, předpokládám, že pokud kus s nějak neobvyklým chováním skončí na reklamaci, tak to pan Rodina zkoumá víc do hloubky a případně zdokonaluje.
Možná řešení?
U té první oblasti by opravdu mohl pomoci externí displej s možností vymazat data, případně vyvolat hw reset. To by počítačově méně zdatné v podstatě zbavilo nutnosti to připojovat k PC a asi by to problémy omezilo. Až bude, tak se předem hlásím se zájmem o koupi, do výbavy se bude hodit.
Navíc pokud by vedlejší funkcí byla i "čtečka FAI", tak by to pomohlo i při situaci s odešlým displejem, ale jinak funkční elektronikou.
Obecně bych ale opravdu tu menší kompaktnost V4 nepodceňoval. Ono se to při soutěži občas někde stiskne či narazí, přitom s umístěním se zas tak moc vybírat nedá (v F5J musí být výškoměr přístupný a čitelný) a v některých našlapaných trupech se fakt nic nevymyslí.
Jesli nadále má smysl V3 (resp. nějaká modifikace) je na výrobci. Podle mě to ale prostě svůj půvab má, v F5J by šel namontovat daleko stabilněji a jen si někde připravit krátkou prodlužku s pohodlně přístupným konektorem pro displej (Annex na rok 2014 podobný kablík výslovně povoluje). Dalším kladem je menší rozměr - v F5J to tak horké není, ale třeba pro alternativní použití v F3K by to bylo vítáno.
Jo a ještě jeden dotaz z jiného konce - je nějaký vývoj u aplikace pro Android, o které se mluvilo? Docela by mě to zajímalo, mám Nexus 7 a prohlížet si grafy přímo na závodech na něm by bylo pohotovější, než na notebooku

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jozef Rodina
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 38
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Tomas Hruby napsal: Prošlo mi toho na soutěžích rukama fakt hodně, dokonce je dost možné, že pokud by se dělala statistika "počtu připojených Altis", tak budu na druhém místě hned za výrobcem
.......
Takže skúsim reagovať k jednotlivým položkám.
1. Čo sa týka prvej oblasti tu je najväčším problémom žiaľ OS Windows a rozdiely medzi verziami, práve v poslednej verzii AFM (Altis Flight Manager) sme sa snažili tieto rozdiely vyriešiť v plnej miere. U nás testujeme na PC s Win XP až Win 8 vo verziách ako 32bit tak aj 64bit. Jednak ale mnoho problémov vzniklo práve preto, že používatelia nečítali návod k Altis v4. Ja osobne som riešil minimálne 4 používateľov, ktorým som v podstate do telefónu čítal návod na Altis a podľa toho sa dostali k cieľu!!! Ďalšie takéto prípady riešil kolega. Čo s týmto? Žiaľ sme v tomto dosť bezradný, keďže čítať návod nikoho nedonútime. Inak typicky prípad je nečítanie Message Boxov, ktoré AFM vypisuje

2. Opravovali sme asi do 5ks Altis v4 kde bol poškodený displej po havárii. Tu nemám čo k tomu povedať, mnoho ľudí si napríklad neuvedomuje, že aj iná modelárska elektronika veľmi trpí nárazmi a pri bezolovnatej technológii sa jej živnosť ešte žiaľ zmenšuje. Každopádne ma Altis v4 už nejakú dobu vo výrobe úpravu, ktorá výrazne znižuje možnosť zničenie displeja po tvrdom náraze. Ak niekto dá výškomer do modelu pred baterky ktoré držia len silou vôle a pri tvrdom pristáti zvalcujú výškomer, tak sa nie je čomu čudovať a treba sa zamyslieť nad uložením v lietadle (stretli sme sa žiaľ aj s týmto). V takom prípade je jedno či ide o výškomer s displejom, alebo bez.
3. Tu boli, dovolím si povedať že všetky záhady, vyriešené práve prečítaním sa návodu. Stalo sa nám, že používateľ, poslal výškomer že mu nejde. U nás sme napríklad zistili, že výškomer vôbec nebol nastavený na súťažné lietanie a používateľ ho len pripojil do lietadla bez ladu a skladu a čakal že mu to pôjde ako on chce. Ďalší typický prípad je, že minimálna hodnota plynu nastavená na vysielačke prekračovala 1200us (predpísaná hodnota pre zapnutie motora je 1200us) a pre výškomer sa teda javilo, že je stále zapnutý plyn (mimochodom na toto je viacero upozornení v návode). Alebo napríklad v prípade aký mal Aleš, že mu failsafe cvičil s plynom, toto je dokonca v prípade súpravy Hitec Aurora všeobecný problém. Mnohokrát bol problém, že pri prepínaní letových režimov opäť zacvičila vysielačka s plynom. Čiže opäť ... čítať návod!
Naším cieľom bolo v prípade Altis v4 doniesť na trh zariadenie, ktoré bude dostupné pre masy a toto sa myslím na základe skúsenosti z prvej sezóny aj podarilo. Mimochodom reakcie po uvedení Altis v4 ohľadom toho, že aké to je veľké boli viaceré (mimochodom napríklad Altis v4 s displejom je menšia ako dovtedy najviac používaný výškomer bez displeja), no mnoho ľudí si uvedomili aký je malinký až potom, keď ho mali v rukách naživo.
Ešte musím podotknúť, že osobne riešime všetky otázky / problémy ASAP a v mnohých prípadoch aj telefonicky. Taktiež riešime napríklad chyby prípadne potreby zmeny vo FW/SW takmer výlučne do jedného týždňa (pokiaľ nejde o novú funkcionalitu).
Čo sa týka aplikácie pre Android, finišujeme kompatibilitu medzi zariadeniami typu Smartphone a Tablet (rozdielne užívateľské rozhranie) a ak máte záujem môžeme v pondelok poslať na odskúšanie.
Jozef R.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohumil Janák
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
Zdravím,
mám Altis V3.Aplikace pro android,je použitelná i pro V3?
Pokud ano,je možné ji vyzkoušet?
Děkuji a
S pozdravem Janák

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

- pojmem "záhady" samozřejmě nemyslím evidentní chyby obsluhy. Když ke mně někdo přišel s Altisem s nesmyslným (starým) firmwarem, tak jsem mu to prostě aktualizoval a bylo vyřešeno, to je normální. Setkal jsem se ale například s chováním typu "Altis (3 i 4) nejde načíst, výšku FAI neukazuje (nebo nějak "divně"). Když jsem to připojil k svému NB, tak mi to taky nešlo (a za korektnost sw na něm ručím), ale například po přehrání firmware (třeba i na stejnou verzi) se to opravilo. Nevím - prostě něco vytuhlo, ale důvod v tomto případě neznám.
- Ad externí displej (opět obecně, tohle se netýká jen Altisu). Podle mě to zaprvé cenově nestojí za řeč, prakticky nikdo nemá stav jeden výškoměr, jeden displej. My třeba se synem musíme mít pro soutěže v chodu minimálně 4 kusy a pak se to vydělí. Obecně si navíc myslím, že displej je přínosem v případě, že umí třeba i ten reset a vymazání a tím omezí potřebu PC, to asi dost lidí potěší.
- k té odolnosti. Pokud jste v pozdějších sérích V4 něco vylepšilo, tak super. Já bych asi měl mít úplně první sérii, tu "vylepšenou" jsem nezaznamenal. Můj kus mimochodem funguje dobře, ale poškodit by asi šel i bez nějaké "extra brutality".
- obecně na téma V3 kontra V4. Pane Rodino, pochopte prosím, že to mé "rýpání" je víc než kritika V4 chvála V3. Vy jste si opravdu ve V3 nasadili laťku velmi vysoko, to zařízení bylo a dosud je rozměry a kompaktností naprosto dokonalé (v podstatě bez konkurence), za zlepšení by stály snad jen lepší konektory pro připojení displeje. Ano, V4 je podařené zařízení, ale když mám ve dvou letadlech na soutěži přímé porovnání se "starým typem", tak mé dojmy opravdu nemíří k zavržení V3, naopak se najdou momenty, kdy ho preferuji. Například do Scorpiona na stopalcovky fakt nevím, jak bych V4 dostal - baterky mi vyšly přímo do kabiny a V3 se nad ně vejde, V4 ale ani náhodou a moc mě nenapadá, co bych změnil. Netroufám si odhadnout, jak bude podobná situace častá, ale celkově mi nepřijde úplný odchod od V3 nejšťastnější volba.
- Ad android - pokud si myslíte, že to má šanci chodit na Google Nexus 7 (předchozí model, ne ten inovovaný) s Android 4.3, tak mám o zaslání určitě zájem, zkusím to.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jozef Rodina
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 38
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Bohumil Janák napsal: Čo sa týka aplikácie pre Android, finišujeme kompatibilitu medzi zariadeniami typu Smartphone a Tablet (rozdielne užívateľské rozhranie) a ak máte záujem môžeme v pondelok poslať na odskúšanie.
Zdravím,
mám Altis V3.Aplikace pro android,je použitelná i pro V3?
Pokud ano,je možné ji vyzkoušet?
Děkuji a
S pozdravem Janák
Žiaľ to nebude možné, keďže by bola potreba podpora virtuálneho sériového portu v Android zariadení, čo nie je štandardom. Aj keď to je možne ale treba urobiť prístup k root účtu, čo určite nie je operácia pre bežného používateľa.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jozef Rodina
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 38
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Tomas Hruby napsal: Taky dám reakci v bodech
- pojmem "záhady" samozřejmě nemyslím evidentní chyby obsluhy. Když ke mně někdo přišel s Altisem s nesmyslným (starým) firmwarem, tak jsem mu to prostě aktualizoval a bylo vyřešeno, to je normální. Setkal jsem se ale například s chováním typu "Altis (3 i 4) nejde načíst, výšku FAI neukazuje (nebo nějak "divně"). Když jsem to připojil k svému NB, tak mi to taky nešlo (a za korektnost sw na něm ručím), ale například po přehrání firmware (třeba i na stejnou verzi) se to opravilo. Nevím - prostě něco vytuhlo, ale důvod v tomto případě neznám........
Ta záhada vypadá na zlú vykonanú aktualizáciu FW sprevádzanú spustením záložného firmware .... opäť užívateľský manuál.
Čo sa týka Google Nexus 7, nič lepšie ani nemôže byť, keďže ide o referenciu čo sa Android tabletov týka (nový prináša len vylepšenia). Začiatkom týždňa sa ozvem

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohumil Janák
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
pokud jsem to dobře pochopil,tak aplikace pro android je dostupná jen pro V4?
Janák
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jozef Rodina
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 38
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Bohumil Janák napsal: Díky za odpověď,
pokud jsem to dobře pochopil,tak aplikace pro android je dostupná jen pro V4?
Janák
Áno, aj to len pre zariadenia podporujúce USB OTG (tie do ktorých je možné pripojiť USB kľúč).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jozef Rodina napsal: Ta záhada vypadá na zlú vykonanú aktualizáciu FW sprevádzanú spustením záložného firmware .... opäť užívateľský manuál.
Tohle se mi moc nezdá - jde o situaci, kdy ten výškoměr normálně fungoval, na čtečce hlásil správný fw, atd., po určité době se ale dostal do nějakého "vytuhlého" stavu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (1 Příspěvky)
- Zveme příznivce GPS létání od 9 do 11 května na třetí ročník v kategorii SportClass ve...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Svoboda
- Včera 12:18
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.