RCEK Trnávka 14.4.2012
Tak nám začala sezóna RCEK. Na Moravě a Slezsku se konala první soutěz pořádána klubem Ikarus. Místem "souboje" bylo polní letiště Trnávka u Mošnova. V sobotu 14. dubna 2012 mělo být podle předpovědi deštivo a velmi větrno, a taky že bylo :). Letecké podmínky byly spíše nic než moc , ale to díky bohu neodradilo pořadatelé a ani soutěžící. Nakonec se zůčastnilo celkem 21 soutěžících ve 4 skupinách. Mělo se lítat 5 kol + 1 finále. Slovo mělo je důležité, neboť už od rána děsně foukal studený vítr a zvažovalo se, zdali se bude vůbec létat ... Naštěstí nepršelo a tak jsme si řekli, že to zkusíme. Soutěž se však zkrátila na 4 kola bez škrtání a to z důvodu toho, aby časoměřiči, kteří byli ochotni i za takových podmínek pomoci, neonemocněli. Nakonec to možná ani nebylo špatné rozhodnutí, protože po druhém kole už pár časoměřičů prostě a jednoduše odpadlo. Není se čemu divit. I tak jim patří velké díky.
Už od rána však zlobila technika (tiskárna) a tak se museli kartičky napsat ručně. Dalším problémem bylo počasí, ale to my jako modeláři moc ovlivnit nemůžeme. A jak probíhala samotná soutěž? První dvě kola byly větrné ještě v normě, takže se vyletělo nahoru, postavilo se proti větru a odstálo se zhruba 10 minut. Problémy nastaly při přistávání a to z důvodů poryvů. Spousta pilotů padala hluboko k sedmdesáti a tak se pořadí trošku utřepalo. (Bohužel tiskárna stále nefungovala, takže soutěžící nevěděli jak na tom jsou, ale tiskárna se naštěstí vzpamatovala). Během třetího kola se začaly dít věci, neboť se pořádně rozfoukalo (9-10 m/s) a lety v poměru 35 s motoru a 6 minut letového času se staly běžnými. Díky tomu se pořadí míchalo a míchalo. Je třeba ovšem říci, že v tomto počasí (kdy to je prostě celé o motorovém letu a troše štěstí) se vůbec neprojevila "síla" motorů KEDA, se ... Více v článku
... kterými éra stoupají zhruba 16-17 m/s ALE jen 15-20 vteřin.
Létalo se kolo za kolem, padalo se rychle a nebo se couvalo daleko po větru. Jediná možnost byla opravdu to na motoru napálit hodně dopředu a vysoko a doufat. Ano, je pravda, že se párkrát stalo soutěžícím, že všichni seděli na zemi a jedná dobrá duše tam zůstala o 3 minuty déle, protože se prostě odtrhla od skupinky pomalu couvajících letadel a zamířila prostě jinam, kde foukalo "lépe" a odstála to tam. Každopádně o nějakém kroužení nemohla být ani řeč. Do finále se zcela nečekaně dostala opět ta samá skupinka jako minulý rok, a tak se žádná revoluce nekonala. Stálici je Radek Malčík s 4000 body ze základu, potom místní Ondřej Matula, František Odehnal, Petr Malčík, Ivo Kurečka, Aleš Krátký, Zdeněk Vojkůvka a nesmí chybět ani Zdeněk Malčík. Na finále už foukalo opravdu dost, a tak všichni motorovali jako o život a vypínalo se až někde okolo 45 vteřině. Co si pamatuji já z finále je, že se letadla rozdělila na 2 skupinky.. Jedna dvoučlenná byla děsně vysoko a daleko vepředu, a druhá, kde bylo zbývajících 6 letadel stála nad dráhou v chumlu a čekala co se stane... Do desáte minuty nic extra a všichni pomalu, ale jistě klesali. Postupně na zem dosedali Zdeněk Vojkůvka následováný Radkem Malčíkem (tady je třeba zmínit nespravedlnost finále). Poté Zdeněk Malčík. Okolo 13té minuty to vypadalo už opravdu špatně a nějak z ničeho nic všichni začali hučet k zemi, jako kdyby někdo ukradl vzduch. Výjímku tvořil Aleš Krátký s Františkem Odehnalem, kteří se tomu vyhli. Nakonec tedy o rozdíl pár bodů vyhrál František Odehnal (LMK Polanka), druhý (jako vždy) skončil Aleš Krátký (LMK Paskov) a třetí místo obsadil Ivo Kurečka (LMK Polanka). Závěrem je třeba říci, že i přes technické problémy a škaredé počasí, to kluci z Ikaru zmákli a soutěž docela odsejpala a nebyly žádne vážnější problémy. Tímto jim děkujeme a vyjadřujeme velký obdiv, že to neodpískali a doklepali to do zdárného konce :)
Krátký Aleš
Zobrazeno: 4880Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.