- Příspěvky: 570
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Penalizace F5J + RCEV
- Radim Barč
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
Děkuji
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2085
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 570
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Ahoj Radku. Nechci nic naznačovat, ani v tom nehledej žádné jinotaje.Radek Novotny napsal: Nazdar Radime, nechceš tím snad naznačit, že by pravidla RCEV byla napsána nesrozumitelně...?
Jen bych byl moc rád, kdyby to bylo na jednom místě, lehce k nahlédnutí.
A za sebe, penalty v F5J neovládám na 100%...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
F5J 2017 – stručná pravidla (nejenom) pro časoměřiče
1) soutěžící zapíná palubní napájení modelu (inicializace výškoměru) na místě startu na
zemi pod dohledem časoměřiče
2) soutěžící musí odstartovat model, z koridoru u označení čísla startoviště, v okamžiku
startu stojí časoměřič za pilotem
3) soutěžící nesmí spustit motor před klaksonem oznamujícím začátek pracovního času
– za porušení pravidla penalizace -100 b.*
4) soutěžící nesmí odstartovat model z ruky před klaksonem oznamujícím začátek
pracovního času, při předčasném startu je let hodnocen
nulou (0). Není nárok na opravu!
5) v okamžiku startu modelu z ruky pilota nebo pomocníka musí být motor v chodu
6) soutěžící musí model odstartovat a přistát ve směru určeném ředitelem soutěže – za
porušení pravidla je penalizace -100 b.*
7) čas letu se měří od okamžiku vypuštění modelu z ruky pilota nebo pomocníka
9) soutěžící má v průběhu pracovního času nárok pouze na jeden pokus o platný let
10) v případě nároku na opakovaný let (např. při srážce modelů), soutěžící musí úmysl
opakovat let oznámit časoměřiči, ten mu to musí potvrdit
a pilot musí bezprostředně po srážce co nejdříve přistát .
11) měření letového času končí v okamžiku prvního doteku modelu se zemí nebo
pevnou překážkou, nebo v okamžiku konce pracovního
času (klakson), zapisují se pouze celé sekundy, tzn.
zaokrouhluje se vždy dolů (maximální zapsaný čas může
být 9:59)
12) časoměřič zapíše do karty letový čas, změří a zapíše body za přistání (měří se k nosu
modelu), potom časoměřič pod dohledem pilota odečte
startovní výšku a časoměřič ji zapíše do karty, zapisují se
pouze celé metry, tzn. zaokrouhluje se vždy dolů
13) zapsaný výsledek dá časoměřič pilotovi zkontrolovat a podepsat
14) pokud se model dotkne země po skončení pracovního času, tzn. v průběhu klaksonu
nebo po něm, body za přistání se neudělují
15) pokud se přistávající model dotkne pilota nebo jeho pomocníka, body za přistání se
neudělují
16) pokud model přistane v bezpečnostní zóně (parkoviště, apod.) udělí se penalizace
-300 b.*
17) pokud model přistane kteroukoliv částí v přístupovém koridoru, udělí se penalizace
-300 b.*
18) pokud model narazí do osoby v přístupovém koridoru, udělí se penalizace -1000 b.*
19) pokud model přistane dále než 75 m od přistávacího bodu, let se hodnotí nulou (0)
20) pokud výškoměr nezobrazuje startovní výšku, tzn. zobrazuje nulu nebo např. (- - - -),
let se hodnotí nulou (0)
* uvedené penalizace se odečítají z celkového výsledku soutěžícího
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2085
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Par drobnych zmen pro 2020 je v pravidlech FAI, jsou zvyrazneny dvojitou svilou carou na pravem okraji textu.
Pocitalo se s tim, ze pracovni skupina pod S. Lazarkovem prejede pravidla F5J tak nejak "zgruntu", ale protoze letos nebylo sezeni FAI, zatim se nic nestalo.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Kamil Kičmer
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 189
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 21
Začíná to tady sklouzávat k obecné diskuzi, a opouští to hlavní myšlenku.
Letošní rok se pořádají soutěže, aspoň ve většině případů, za podpory Sorg V6. Kdo si zkusil otevřít penalizace, tak ví o čem Radim píše. A kdo se na soutěži dostal do situace, že ji musí udělit, tak to ví o to více.
Hlavní myšlenkou bylo udělat si jasno ve všech penalizacích pro RCEV a F5J, a jakmile budou jednoznačně sepsána a odsouhlasena trenéry, bylo by dobré, kdyby je Aleš do Sorgu navedl, a pak je použil i v nové verzi.
Za mne tedy podle jednoznačně napsaných pravidel pro RCEV:
Celková:
1) přistání a průlet pod 3m v bezpečnostní zóně: -100
Okamžitá:
1) přistání víc jak 75m od bodu: 0 za let
2) dotek modelu s člověkem: 0 za přistání
3) druhý strat více jak 3m od bodu v jednom kole: 0 za let
3) druhé vypuštění modelu nebo zapnutí motoru před pracovním časem v jednom kole: 0 za let
4) přistání 61 a více sekund po pracovním čase: 0 za let
5) přistání do 60 sekund po pracovním čase: 0 za přistání
6) model ztratí jakoukoliv svoji část během letu ( ne v důsledku srážky s jiným modelem): 0 za let
7) soutěžící, nebo jeho pomocník, omezí model jiného soutěžícího, nebo jiného soutěžícího samotného při přistání nebo jeho přistávací bod: 0 za let
Prosím o případné doplnění, nebo opravu, pokud jsem na něco zapomněl, nebo něco špatně pochopil.
A ještě připomínka k pravidlům pro RCEV, respektive dotaz, proč nemůže být, nebo mne opravte, pokud se pletu, organizace startovacích bodů stejná jako v F5J, a to 10m od sebe, proč tam je pořád 15m, když jsou letadla menší, a usnadnilo by to spoustu organizačních problémů na plochách?
Děkuji.
Kamil.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Nicmene: Kazdy clen SMCR ma moznost podat navrh na zmenu pravidel a prislusne organy se ji musi zabyvat.
Navrh musi odpovidat pozadovanemu formatu. Vsecno je presne uvedeno nekde v zakladni casti pravidel.
Deadlajn je tusim 15.10. tak je vhodna doba navrh podat, aby se pripadne formalne doladil.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Lůcká pevná výška (1 Příspěvky)
- Ahoj, pro zájemce o video ze sobotní soutěže dávám odkaz na souhrnné video. Jednotlivá...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- Včera 21:01
-
-
-
- F5J Hořice 14.-15.6.2025 (4 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- Včera 19:24
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (4 Příspěvky)
- Dobrý den všem. Děkuji Radimovi a jeho týmu za skvělou soutěž. Počasí nakonec navzdory...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 09. čen 2025 07:18
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (27 Příspěvky)
- Ahoj kamarádi, video ze soutěže od startéra:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Václav Jeništa
- 08. čen 2025 17:31
-
-
-
- Soutěže F3L a F5L č. 542 a 734 na letišti ve Staň... (2 Příspěvky)
- To je mi lito, do Stankova jezdim moc rad. Jako domu, resp, uplne domu. Je skoda, ze v nemate v...
- v Vážná témata / Důležité
- od Ivan Horejsi
- 05. čen 2025 08:28
-
-
-
- RCEP Prostějov 2 (4 Příspěvky)
- Byl jsem upozorněn na chybu ve výsledku jednoho soutěžícího (Petr Bořil). Tedy doplňuji...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 03. čen 2025 06:51
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.