file Penalizace F5J + RCEV

Více
15. čec 2020 08:07 #23206 od Pavel Hofer
Odpověděl Pavel Hofer pro téma Penalizace F5J + RCEV
j,j Tomas ma pravdu :) ale ano penalizace v SW by mnela byt prioritou
jen pro omluvu proc jsme reagovali a myslim opravnene:
Kamil Kičmer:
V F5J je směr přistání daný!
Tomas Hruby :
Omyl, v F5J už směr přistání jednotný být nemusí (od 2020), záleží na řediteli soutěže.
Kamil Kičmer:
Chci vidět blázna, který na F5J nechá volný směr přistání
Pavel Hofer
Litovel byl volitelny smer. Nevidim v tom sebemensi problem.
Kamil Kičmer:
Chci s Radimem řešit penalizace, ať je na závodech jasno, a řeší se úplně něco jiného...
Takže je to marné, je to marné, je to marné...
Tomas Hruby:
Hele nic ve zlém Kamile, ale pokud napíšeš totální nesmysl kolem těch směrů přistání v F5J

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 08:28 - 15. čec 2020 08:30 #23207 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Penalizace F5J + RCEV
Ještě fakticky k penalizacím F5J - platí znění pravidel 2020 a popravdě s ohledem na COVID dost vyšuměly nějaké plány na další ladění, pro nějaké plány o "RCEV unifikaci s F5J" je trochu blbá doba, protože to taky může být na rok.

V F5J je letos dost podstatná právě ta změna s možností volného směru přistání, což pak přirozeně ruší jednu penalizaci.

Pořád trvá 1000 a 300b z celého výsledku (ne kola) pro bezpečností incidenty.
Pozor, neplatí už automaticky penalizace pod 3m v koridoru pokud je, jen se do něj nesmí přistát, jinak ale záleží na tom, jak se zóny vyhlásí.

Pak máme 100b pro tři situace při startu - chybný směr (tam společný směr trvá), roztočení motoru před signálem a start bez motoru.

Při přistání už 100b za špatný směr není automaticky, záleží, jak bylo vyhlášeno.

A to je asi tak vše, jinak se už dávají jen nuly za let či za přistání, ale tam je asi jasno.
Poslední změna: 15. čec 2020 08:30 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 09:47 #23208 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Penalizace F5J + RCEV
Ta diskuze se už od začátku posouvá jinam, proto jsem na to upozornil. Ano zeptal jsem se na rozdíl vzdáleností přistávacích bodů v F5J a RCEV, což dalo prostor k diskuzi. Pokud jsem napsal nesmysl, omlouvám se, nebylo to míněno nijak cíleně. V Litovli, nebo Uničově, jsem byl a myslím, že drtivá většina pilotů, i když bylo skoro bezvětří přistávala z opačné strany, než startovala. Možná zvyk většiny. A pak toto je opravdu v kompetenci ředitele soutěže, jak to nastaví.
Od začátku chceme s Radimem, jen ať se sepíšou jednoznačně penalizace, které pak Aleš aplikuje do Sorgu. Ten kdo nepořádá soutěž, nebo nesedí přímo za PC, možná ani neví o co jde, a jak to pak na soutěži vyřešit.
Takže stejně jako Radim, prosím trenéry, aby stejně jak jsem napsal návrh pro RCEV na začátku vlákna, sepsali za sebe text a hodnoty penalizací, které, by pak Aleš přímo navedl do Sorgu. Ale pokud je to zbytečné, nebo to nejde, a je to jen můj a Radimův problém, tak to nedělejme. Já soutěže pořádat nemusím, dělám to pro tu super partu, která se na soutěži vždy sejde, a nechci, aby byly zbytečné dohady.
Celková:
….
….
….
Okamžitá:
….
….
….

Děkuji.
Kamil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 11:40 - 15. čec 2020 11:41 #23209 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Penalizace F5J + RCEV
Ono je to u F5J s tím pojmem "celková a okamžitá penalizace" právě docela chaotické...
Celková penalizace se nesporně týká safety věcí (300 a 1000b), což je naprosto jasně v bodu 5.5.11.4.a, je to jak jasné, tak ale zároveň to tak bylo nesporně i míněno.

Co se týče "stovkových" penalizací, tak podle bodu 5.5.11.12.n to vychází také na celkový "kumulativní" odečet, ale osobně si myslím, že toto je v rozporu se záměrem pravidel a původně měly být ty "stovkové" v kole a celkový postih se měl týkat jen bezpečnostních. Je to ještě ke všemu blbě, protože se o penalizacích ještě píše v bodě 5.5.11.12.f, kde se řeší případný záporný výsledek v kole a je zdůrazněno, že se neutralizace na nule netýká penalizací, ovšem jako definice penalizace se to odvolává na výše zmíněný 5.5.11.4.a, který se týká jen safety, z toho by se dala vykoumat krásná "ojebávka", radši nebudu rozebírat.

Naštěstí je v reálu těch 100b penalizací minimum (a s volným směrem přistání ještě odpadá ta asi reálně nejpravděpodobnější), tak s tím v praxi problémy moc nejsou, ale bohužel je faktem, že toto je v pravidlech dost nešťastně a dá se čekat ladění :-(
Poslední změna: 15. čec 2020 11:41 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 12:04 #23210 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Penalizace F5J + RCEV
:-D Kamile, ty se asi jednoduché odpovědi na jednoduchou otázku opravdu nedočkáš...

Alespoň vidíš, jak trpím když dělám SORG.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 12:34 #23211 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Penalizace F5J + RCEV
A tak nuly jsou jasné, safety penalizace taky (300 a 1000b) a tady asi nehrozí žádné změny ani v budoucnu.

No a jinak jsem se u F5J dopočítal maximálně čtyř penalizací za 100b (při volném směru přistání jen tří), holt aktuálně bych je také počítal k celkovému výsledku (ač nerad), jen v tomto případě se musí počítat s možností změny třeba za rok.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 12:59 #23212 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Penalizace F5J + RCEV
Já se tedy vložím také do diskuse :)

Tome, "A tak nuly jsou jasné", jsou jasné možná tobě :-D

Kamil tady dokonce uvedl i vzor :

--- Penalizace v F5J ---
Z celkového bodového zisku
- 1000 : když blabla
- 300 : když blabla
Z bodů za kolo
- 100 : když abc
- 50 : blablabla
Ostatní
Nula za přistání : když blabla


To přece nemůže být nic tak těžkého kluci.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 13:40 - 15. čec 2020 13:43 #23213 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Penalizace F5J + RCEV
Dík za podporu Aleši.
Vypadá to, že je to úplně jasné, jen je to problém sepsat.
Ale třeba Radek překvapí, a už na tom pracuje, a dá to tu zcela jasné, a srozumitelné pro všechny.
A pak pro jury, ředitele soutěže, ale hlavně pro obsluhu PC, bude úplně jednoduché tu penalizaci správně navést.
Myslím, si, že by to mělo být hlavně v zájmu trenérů, aby v tom bylo jasno. A jestli se pravidla změní, tak se to lehce upraví.

Celková:
1) přistání a průlet pod 3m v bezpečnostní zóně: -100

Okamžitá:
1) přistání víc jak 75m od bodu: 0 za let
2) dotek modelu se soutěžícím, nebo pomocníkem: 0 za přistání
3) druhý strat více jak 3m od bodu v jednom kole: 0 za let
4) druhé vypuštění modelu nebo zapnutí motoru před pracovním časem v jednom kole: 0 za let
5) přistání 61 a více sekund po pracovním čase: 0 za let
6) přistání do 60 sekund po pracovním čase: 0 za přistání
7) model ztratí jakoukoliv svoji část během letu ( ne v důsledku srážky s jiným modelem): 0 za let
8 soutěžící, nebo jeho pomocník, omezí model jiného soutěžícího, nebo jiného soutěžícího samotného při přistání nebo jeho přistávací bod: 0 za let

Toto jsem sepsal, když jsem prošel pravidla RCEV, možná to chce trochu učesat texty. Body 3 a 4 jsou komplikovanější kvůli možnosti opakování, ale v penalizacích by být asi měly.

Takže trenéři, s chutí do toho, ať máme jasno, nebo nemáte jasno v penalizacích?...:-)
Kamil.
Poslední změna: 15. čec 2020 13:43 uživatelem Kamil Kičmer.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 14:21 #23214 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Penalizace F5J + RCEV
Kamile, rád překvapím :-) Akorát mám tento týden dost pracovních poviností, a tak se k tomu dostanu až z kraje příštího týdne. Vydrž! :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čec 2020 15:42 - 15. čec 2020 15:46 #23215 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Penalizace F5J + RCEV
V F5J to v tvé šabloně je takto:

Z celkového bodového zisku
- 300 : porušení safety zóny (určené ředitelem soutěže)
- 1000 : Viz výše s tím, že v dané zóně navíc dojde k nárazu do osoby.
- 100 : tři situace při startu - chybný směr (tam společný směr trvá), roztočení motoru před signálem a start bez motoru.
-100: špatný směr přistání, neplatí pokud je vyhlášen ředitelem volný směr

Ostatní
Nula za přistání : to samé jako RCEV, ještě jsou zakázány výslovně nějaké "finty" pro zpomalení typu hozené bundy a tak (není to ostatně i v RCEV?), ale to nestojí za samostatný bod, lze brát jako dotek osoby.
Nula za let: Jako RCEV, jen odpadají věci kolem opakovaného startu. Dále je ještě nula při nezobrazení výšky na výškoměru (to si přidejte i k RCEV, je to určitě stejné).
- nula za let je pak ještě za start před signálem (u RCEV předpokládám, že by v té situace měl pilot urychleně přistát a jít na druhý pokus, to snad doplní Radek)
Poslední změna: 15. čec 2020 15:46 uživatelem Tomas Hruby.
Poděkovali: Radim Barč

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.356 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám