file F5 pravidla pro rok 2023 - hlavně pro ERESkaře

Více
31. led 2023 12:10 #25093 od Vladislav Plichta
Ahoj pro všechny ERES/ F5L piloty prozatímní mezinárodní pravidla pro rok 2023 najdete v dokumentu zde:

www.fai.org/sites/default/files/sc4_vol_f5_electric_23.pdf

jsou tam samozřejmě i všechny ostatní F5 kategorie.
Letu zdar.

Clouseau
aktuálně RES / ERES
bývalý pilot RCV2,RCEA, RCAS a RCEV

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
03. úno 2023 19:14 - 03. úno 2023 19:15 #25094 od Petr Dušek
V úpravách pravidel F5J je poněkud zmatek... :ohmy:

Některé odstavce, které byly platné již v loňském roce jsou na boku označeny dvěma čárami jako upravené.
Naopak vášnivě diskutované letošní změny o neškrtací nule 5.5.11.1.3.h)iii) zákaz termických detektorů 5.5.11.3.1. a protituristický 5.5.11.11. čárami označeny nejsou. Navíc to číslo oddílu 5.5.11.11. je tam teď použito dvakrát aniž by čísla následujících odstavců byla posunuta(?)
Poslední změna: 03. úno 2023 19:15 uživatelem Petr Dušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. úno 2023 19:35 #25095 od Mira Chlastak
Ta neskrtaci nula:

To reset the start height displayed to “---” if the motor is restarted at any time during the flight. In this case (start height displayed to “---”, the result of the flight is 0 and the 0 result cannot be dropped from total score.

This rule can be used as a local rule at FAI World Cup and Open International events, but not at Category One events.


Za me to chapu tak, ze toto pravidlo v ramci nasich narodnich zavodu (krome mezinarodnich jako Samba cup nebo letosni Chomutov) nemusi byt aplikovano. Je to tak? Pokud ano, tak jsem zvedavy, jak se tomu postavi organizatori - zda tento bod budou nebo nebudou aplikovat :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. úno 2023 22:03 #25096 od Petr Dušek
Zcela v souladu s tím, co jsme psal v první větě, je to zmatek... autor úprav si s jednoznačností moc hlavu nelámal.

To pravidlo o neškrtání nuly za restart by mělo být jasně uvedeno v odstavcích 5.5.11.7. a 5.5.11.13.
Místo toho to autor úprav pravidel ukryl do poznámek ke specifikaci výškoměru :silly: .

Pokud jde o aplikaci na našich národních soutěžích. Sportovní řád KLeMČR pro kategorie F5 uvádí jedinou možnou odchylku od FAI pravidel, a to je absence kontrolního přijímače. Jiné výjimky nejsou, tzn. i toto pravidlo by mělo být uplatňováno vždy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. úno 2023 07:17 #25097 od Tomas Hruby
Míro, chápeš to blbě - tohle je (stejně jako dosud) tak, že restart motoru NENÍ POVOLEN na cat1 akcích a může (ALE NEMUSÍ) být povolen na akcích nižší kategorie. Ovšem při povolení toto pravidlo platí jako celek včetně neškrtací nuly, tady dvojí výklad není.

Jinak můj názor je stručný - gratuluji lidem původem z F3J k tomu, že poté, co svou kategorii přivedli do hrobu, zahájili proces likvidace kategorie F5J a nesporně se jim daří :-( Nic si nenamlouvejme, letošní update pravidel znamená přesně toto... Nejde jen o neškrtací nulu, změny povedou i k poklesu atraktivity létání (to jak říkáš "turistické pravidlo" není o ničem jiném než o snaze omezit využívání vlivů terénu). Očekávám nyní, že se v brzké době objeví ještě návrh na přistání po 20cm, následně návrh na zvednutí plošného zatížení a proces likvidace se dále urychlí.
Za mne už nemá smysl do F5J investovat, bohužel...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. úno 2023 08:03 #25098 od Petr Dušek

Tomas Hruby napsal: ... Ovšem při povolení toto pravidlo platí jako celek včetně neškrtací nuly, tady dvojí výklad není...


Tome dík dík za výklad, takhle to dává smysl.
Nemyslím tím pravidlo jako takové, ale způsob jeho uplatnění B).

Co v případě, kdy výškoměr nebude ukazovat výšku z důvodu jiné poruchy, a nebude možno prokázat restart motoru. Taková nula se bude škrtat nebo ne?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. úno 2023 08:45 #25099 od Tomas Hruby
To je Petře jedna z moc dobrých otázek... Podle mne reálně tahle úprava znamená, že se restart používat nebude a valná většina lidí si vezme firmwary bez restartu - tím by toto pravidlo mělo odpadnout a pak by při neukázání výšky měla být "prostá škrtací nula". Pokud si ale vezmeš fw 5.9 s restartem, tak máš problém - jak se ukáží tři čárky z jakéholi důvodu, tak máš fakticky -1000b (neškrtací nulu) a tvrzení "že jsi nerestartoval" ti není nic platné.
Za mne si v současné situaci prostě nikdo normální jiný fw než 5.7 dát nemůže, riziko je totální (možná je výjimkou nějaká plocha s opravdu extrémním rizikem pro modely).
Ale už radši mlčím, od výkladu pravidel tu už nejsem, tak se budu mírnit, ať Martinovi a Radkovi N. nevrtám do jejich práce, omlouvám se...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. úno 2023 17:14 #25100 od Pavel Hloušek
Asi nás postihla nějaká pravidlová krize :cheer: Honza K. vidí pár podivností v F5L, teď se probírá F5J, tak se taky přidám do klubu. Není to sice F5, ale jak by ste si, řekněme jako nováček neznalý zvyklostí, vyložili následující body?
1) Letové kolo, případně pokus je anulován (hodnocen nulou) když:..............

2)Vypnutí motoru musí být provedeno (výškoměrem nebo pilotem) nejdéle po 30s od jeho zapnutí.

3)Maximální doba letu je 7 minut (420 s), do této doby je zahrnuta i doba
motorového letu. Za každou dokončenou sekundu letu se počítá 1 bod. Za každou přelétanou sekundu
přes 420 s se odečítá z nalétaného času 1 bod.

ad1) počet pokusů je neomezený, takže dle mého je podstatný rozdíl, jestli mám anulovaný pokus a můžu znovu odstartovat s možností získat plný počet bodů, nebo je mě anulováno letové kolo a zapíšu nulu.

ad 2) definice ,,nejdéle po" mě přijde zvláštní

ad3) poletím 7:05 Za každou dokončenou sec mám bod, tzn. 425 b. Za každou přes 420 odečtu 1 bod, tzn. 425-5 = 420, tím zároveň splňuju max. 420. Jinýmy slovy, stačí letět víc jak 7 min v pracovním čase a mám maxa?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. úno 2023 17:56 - 05. úno 2023 17:59 #25101 od Tomas Hruby
Pavle, tohle mi přijde v pohodě ve dvou ze tří bodů, v třetím tak docela ne...
Ad 1 prostě znamená, že se anuluje pokus a pokud je holt poslední, tak to znamená anulování kola - možná to šlo napsat lépe, ale logika sedí.
Ad 2 mi přijde, že vymýšlíš úplný nesmysl - význam přece naprosto jasný. Může-li motor běžet 30s, tak je formulace "musím ho vypnout "nejdéle 30s od zapnutí" naprosto korektní. Sám bych to možná psal jinak, ale i tato formulace je v pohodě.
Ad 3 - tady máš trochu pravdu. Ono je to logicky samozřejmě tak, že maximum je 420s-420b a od tohoto se odečítá, 425s je tedy jen 415b. Ale formulace "... se odečítá z nalétaného času 1 bod." je prostě blbě - neodečítá se "z nalétaného času", ale z maxima.
Když jsem o tom chvíli přemýšlel, tak by to bylo nejjednodušší opravit prostě vypuštěním spojení "z nalétaného času", kdyby bod zněl stručněji "Za každou přelétanou sekundu přes 420 s se odečítá 1 bod.", tak je to v kontextu zbytku úplně jasné...

Jinak si mimochodem myslím, že v F5L žádné podivnosti nejsou a v podstatě ani nejsou na první verzi ta pravidla špatná (něco jsem tam ještě psal, ale jako dost často to sežral "Kubicův sabotážní antispam"). V F5J taky není problém s výkladem, to je OK, tam je spíš problém v tom, že ty změny u u F5J jsou z mého pohledu dost nahovno :-(
Poslední změna: 05. úno 2023 17:59 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. úno 2023 19:26 - 05. úno 2023 19:32 #25102 od Pavel Hloušek
Ahoj Tome,
ad1) tvůj výklad je logický a sedí, jenže co když někdo uvidí, že soupeř odstartoval dál jak 3 metry od bodu a bude trvat na svém výkladu a požadovat anulování letu, přestože by provinilec mohl v pohodě odstartovat k novému pokusu. Jak ho přesvědčíš, že tvůj výklad je správný a jeho ne, vzhledem k tomu jak to je napsané? Tvému výkladu by nahrálo, kdyby tam alespoň bylo pokus, případně kolo, ale ono je to tam navíc v opačném pořadí.
ad2) tak jak si to napsal by to bylo v pohodě, ale ono je tam ,,nejdéle po 30s od jeho zapnutí. To mě přijde zbytečně zvláštní.
Samozřejmě se bavíme o detailech, které ale můžou zbytečně umožnit dohady. Přitom stačí jen zvolit lepší formulaci, někde by skutečně stačilo vypustit písmenko nebo slovo. Když sem to na závodech zmínil, tak sem byl většinou slušně poslán do háje s tím, že přece každý ví jak se to lítá. Připadal sem si jako hňup, tak sem jen chtěl vědět, jestli je to tak :unsure: ;)
Poslední změna: 05. úno 2023 19:32 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.652 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám