file F5Junior

Více
21. bře 2010 17:18 #1504 od Jan Kubica
F5Junior vytvořil uživatel Jan Kubica
V diskusi na RCG o „F5J jako oficiální kategorie FAI“ zaznělo mnoho zajímavých názorů. Mne zaujaly dva:
- zřídit národní kategorii F5Junior, kde by byl pohon omezen na „malé outrunnery“
- namísto absolutní doby chodu motoru v sekundách odečítat spotřebované watt-minuty.

Výkon malého outrunneru libovolné délky lze odhadnout (viz http://www.rcex.cz/?p=1535 ) jako
Pd=10*L*(kv*U*D/100000)^2

Pd je odhadnutý výkon motoru [W]
kv je konstanta motoru [ot./V]
U je napětí [V]
D je průměr vrtule [palce]
L je délka statoru [mm]

Spotřebovaná doba chodu motoru by se potom od letového času odečítala jako body = skutečná doba chodu motoru * Pd/60 (vyjdou watt-minuty). Létalo by se jako čisté MMR na 10 minut, přistání max 30 bodů, za každý metr -3 body, jediným omezením by byla "oběžka" o vnějším průměru 28 mm, délka motoru, vrtule a baterka libovolné - jsou zohledněny ve vzorečku, hmotnost modelu bez omezení.

Pražáci, co zase někdy v týdnu zkusit Dehtáry nebo Písnici?
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
21. bře 2010 17:46 #1507 od Petr Jeremiáš
Odpověděl Petr Jeremiáš pro téma F5Junior
Jsem pro, Dehtáry ideální :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2010 21:17 #1509 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma F5Junior
V sobotu jsem konecne vymetl pavouky ze svych (starych) elektrovetronu, takze jsem taky vicemene pripraven.

K tomu vzorecku - pro motor velikost "Axi 2217" mi vysel Pd = asi 200W, pritom zmereny max prikon je 180W. Mas to dost prisny. Ale pokud se tim budou ridit vsichni, tak je to asi jedno.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. bře 2010 07:05 #1511 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5Junior
Tomáši,

měření je vždycky lepší než nějaký vzoreček. Vzoreček je pro ty, co neměří ;) . Podle mě je to věcí dohody, zda měření, vzoreček nebo obojí. Já nemám problém ani s jednou variantou, jen upozorňuji, že vzoreček měl být především jednoduchý, přesnost je až v druhém pořadí, to že Ti vyšlo jen 10% rozdílu je skoro zázrak.

Můžeš prosím dojednat Dehtáry? Nevím na kdy, počasí bude teď hodně nestálé, koukám, že ve čtvrtek má být hezky, nebo až příští týden?

Ještě dvě otázky do diskuse:
- omezení hmotnosti modelů a/nebo přepočet spotřebované energie na hmotnost modelu, v tuto chvíli mi to nepřijde podstatné, ale chtěl bych znát názor i ostatních
- omezení max. doby chodu motoru třeba na minutu, 90 s, apod., to aby někdo nelétal 10 minut s 10W, ani toto není nyní aktuální, ale názor bychom mít měli. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. bře 2010 08:58 #1512 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma F5Junior
No jo, 10% rozdilu proti vypoctu, ale vypocet oznacujes jako "vykon" zatimco mereni je "prikon", takze veskutecnosti bude rozdil mnohem vetsi (skutecny vykon na vrtuli bude maximalne 140W). Nebo tvuj vzorecek pocita taky prikon??

Klukum z Dehtar napisu. Ale terminove bych to videl nejdriv na pristi tyden, tenhle uz mam dost nabitej. Uterky nemuzu vubec, nejlepe asi stredy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. bře 2010 09:28 #1513 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5Junior
S tou přesností "vzorečku" je to složité. V "matiky" vypadla konstanta (to první číslo ve vzorečku) asi 8, což platí pro výkon, přičemž přesnost napříč různými motory, vrtulemi a napětími byla asi 20% (ale oproti datům vypočteným drivecalcem). Z důvodů jednoduchosti jsem dal konstantu 10, což tedy může znamenat, že reálné výkony mohou být o 0 až 40% nižší než ten "daňový". A nebo se to dá brát i tak, že těch 20% rozdílu mezi 8 a 10 je účinnost a potom je daňový výkon průměrný příkon. Vyznáte se v tom ještě někdo? :lol:

Tedy, je to "daňový výkon", číslo přidělené dané sestavě pohonu, které může, ale nemusí, mít vztah ke skutečnému výkonu (stejně jako u aut - taky se platí pojistka za objem a ne za koně). A je to samozřejmě prostor pro optimalizaci.

Podle mě to ale pro MMR není podstatné. Když někdo chytí termiku v 50 m a spotřebuje třeba jen 50 W-minut, bude mu z výsledku za let a přistání odečteno 50 bodů. Když někdo spotřebuje 200 W-minut, bude mít o 150 bodů míň a to přistáním ani lepším Pd prostě nedožene.

Takže středa 31.3.2010 v Dehtárech v 16:00?

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. bře 2010 11:08 #1514 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma F5Junior
Predbezne 31., samozrejne podle pocasi.
Kluci z Dehtar souhlasi, akorat se pry mame pokud mozno pohybovat jen po vyznacene plose "letiste" a okolni travicku nechat nerusene rust.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. bře 2010 16:34 #1522 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5Junior
Tomasi, diky za zprostredkovani, zalozim dalsi tema v soutezich pro prihlasky, pokud se neprihlasi alespon 5 lidi, tak to asi ani nema cenu poradat. Tady muzeme diskutovat dale o pravidlech a jinych podrobnostech. A taky to chce jine jmeno, uz jsem dostal na RCG "po hube" (kdyz ja hned vsechno vykecam), doufam ze me Jura B. vezme do klubu :lol:

Zadny jmeno me nenapada, 31.3. ma svatek Kvido, tak to zatim pracovne nazveme Kvido. A az se prestanete smat, tak navrhnete neco lepsiho, dik :)

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. bře 2010 12:28 #1531 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma F5Junior

Tomas Suk napsal: K tomu vzorecku - pro motor velikost "Axi 2217" mi vysel Pd = asi 200W, pritom zmereny max prikon je 180W. Mas to dost prisny. Ale pokud se tim budou ridit vsichni, tak je to asi jedno.

Velmi nerad, ale musim priznat svoji chybu, pocital jsem s delkou statoru 17mm ale podle datasheetu Dualsky je to jen 16mm. Takze vypocet vychazi na muj pohon 3s presne 180W a na 2s 80W. Uctyhodna shoda s merenim, rozdily jednotky procent :shock:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. bře 2010 13:02 #1533 od Juraj Bačiak
Odpověděl Juraj Bačiak pro téma F5Junior
Na prečítanie.

http://www.rivamodels.sk/F5Jopen/F15_2006_00.html

V 2006 Palo Lishák dal dohromady pravidlá, ktoré sa nakoniec volali Formula15.
Boli založené na "handicap faktoroch", a v podstate sa snažili o niečo také ako robí limiter, lietali sme to celý rok.
Motor sa dal zapínať viac krát...., atď.

Pre Honzu, ale aspoň nemáš pokahranie od Admina RCGroups.

Juro.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.464 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám