file F5Junior

Více
23. bře 2010 15:44 #1534 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5Junior

Juraj Bačiak napsal: Na prečítanie.

http://www.rivamodels.sk/F5Jopen/F15_2006_00.html

V 2006 Palo Lishák dal dohromady pravidlá, ktoré sa nakoniec volali Formula15.
Boli založené na "handicap faktoroch", a v podstate sa snažili o niečo také ako robí limiter, lietali sme to celý rok.
Motor sa dal zapínať viac krát...., atď.

Pre Honzu, ale aspoň nemáš pokahranie od Admina RCGroups.

Juro.


Historie se opakuje :) , Palo předběhl dobu. I když už jsem mnohem smířlivější než před rokem, pořád si myslím, že k elektroletu opakované motorování nějak patří, jedno stoupání je "tradice", i když to také není špatné (když už jsem smířlivější).

A to pokárání závidím, jaké že to bylo slovo?

Tomas Suk napsal: Uctyhodna shoda s merenim, rozdily jednotky procent :shock:


Jsem nesnesitelně nafouknutej :lol: , a byl bych ještě víc, kdybych to dokázal odvodit na papíře a ne "hrubou výpočetní silou". Přeci takové hezké číslo, jako je právě druhá mocnina, by někde mělo vypadnou samo. Proto popravdě ani moc nevěřím, že by ten daňový výkon byl něčím víc než jen "číslem přiřazeným danému pohonu". A to, že to vychází takto přesně, musí být náhoda, i když potěší.

Dvě poznámky OT:
- asi by bylo nebývalo od věci i pro RCEK definovat kv motoru; teď už je na to pozdě, ale třeba pro další roky;
- tady <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.stoupak.cz/viewtopic.php?f=8&t=7 ">viewtopic.php?f=8&t=7 jsme se bavili o velkých elektroletech, dnes už zase více víme, mně by se nějaké LOR (large out runner) kategorie líbila.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. bře 2010 16:59 #1535 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma F5Junior

Jan Kubica napsal: - asi by bylo nebývalo od věci i pro RCEK definovat kv motoru; teď už je na to pozdě, ale třeba pro další roky;

Ano, tuto možnost jsem zrovna tento víkend diskutoval s kolegou M.P. a ten navrhoval ke každé hodnotě kv příslušný rozměr vrtule. Čili jeho návrh byl takový, že by sis koupil motor s nějakým kv a podle schválené tabulky bys k tomu dosadil vrtuli s příslušným rozměrem.
I kolegové na Slovensku už probírají kv.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. bře 2010 17:24 #1536 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5Junior

Jiří Veselovský napsal: Ano, tuto možnost jsem zrovna tento víkend diskutoval s kolegou M.P. a ten navrhoval ke každé hodnotě kv příslušný rozměr vrtule. Čili jeho návrh byl takový, že by sis koupil motor s nějakým kv a podle schválené tabulky bys k tomu dosadil vrtuli s příslušným rozměrem.
I kolegové na Slovensku už probírají kv.


Nechci moc dráždit sršně, ale jak ověříš kv? Viz nálepková aféra <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.stoupak.cz/viewtopic.php?f=4&t=93 ">viewtopic.php?f=4&t=93. Zase blbě provokuju, sorry :oops: :oops:

Vážně, podle mě je řešení říci, že "kv" krát "průměr vrtule" nesmí být větší než nějaké číslo. Ani na to nemusí být tabulka, stačí jen tento vzoreček. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. bře 2010 20:52 #1539 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5Junior

Jan Kubica napsal: - asi by bylo nebývalo od věci i pro RCEK definovat kv motoru; teď už je na to pozdě, ale třeba pro další roky.

Honzo, domnívám se, že Kv je již dostatečně omezeno prostřednictvím minimálního průměru vrtule. Navíc ten průměr vrtule je veličina, která se dá snadno kontrolovat, Kv je pouze otázkou nálepky na motoru (ale o tom už tady píšeš sám). Samozřejmě se dá konstanta ověřit změřením otáček bez vrtule, ale to mi přijde jako zbytečná komplikace. Je dána minimální vrtule, motor s vyšším Kv ji neutočí, nebo shoří...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 00:24 #1540 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma F5Junior
Ještě bych trochu rozvedl kolegovu myšlenku, aby nedošlo ke špatnému pochopení.

Za základ by se vzaly údaje výrobce pro daný motor.
Např. AXI 2208/20 má kv 1820, max proud 16A/60sec a největší doporučenou vrtuli 8/3,8.
AXI 2208/26 má kv 1420, max proud 11A/60sec a největší doporučenou vrtuli 8/3,8
atd.
Je to jen syrový nápad, není dořešené jak by to bylo s počtem článků na baterii, jak by se prováděla kontrola kv (motor by asi musel ven).

Ohledně těch nálepek s údajem o kv. Zpochybnit se dá úplně všechno (výškoměr, měřák, váha, ...), ale předpokládejme, že to, co se povedlo Karolovi Chybovi se stává v historii našeho ústavu maximálně ....

A to, proč se o tom začalo diskutovat je jednoduché. Mohlo by to omezit létání s motory točícími daleko za hranicí, než to plánoval výrobce a druhotný efekt (možná hlavní), že by se mohla životnost motorů rovnat téměř ležaté osmičce. :roll:

Takže tolik na upřesnění a doufám, že jsem kolegův nápad popsal správně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 06:10 #1541 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5Junior
Kluci, i kdyz to bude vypadat jako hrubost, v RCEK si delejte co chcete, ja vam radit nemuzu.

Ciste technicky, kv je jeden z mnoha fyzikalnich parametru motoru, prumer vrtule je jeden z mnoha fyzikalnich parametru vrtule, napeti baterie je jednim z mnoha fyzikalnich parametru baterie. Z vyse uvedeneho se zda, ze kdyz z toho mnozstvi kombinaci moznych parametru komponent vyberu prave tu kv*U*D, je dobrou mirou vykonu pohonu.

A co se kontroly kv tyka, ja v tom problem nevidim, technicky ne, spise na strane "chteni". H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 06:41 #1542 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5Junior
Na vysvětlenou, psal jsem pouze o RCEK, kde nevidím důvod nějak omezovat nebo předepisovat kv. Jinak samozřejmě se vzorečkem pro "F5Junior", ani s celým konceptem této kategorie nemám problém.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 17:16 #1548 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5Junior
Pravidla JUNIOR 2010
(návrh)

1. Let po stanovenou dobu (doporučeno 10 minut) zakončený přistáním na přesnost.
2. Jakákoliv elektra, pohon pouze „oběžkou“ s max. vnějším průměrem 28 mm „napřímo“ (bez převodovky). Motoru je přiřazena hodnota „daňového výkonu“ výrazem:

Pd=10*L*(kv*U*D/100000)^2

Pd je daňový výkon pohonu [W]
kv je konstanta motoru [ot./V]
U je napětí [V]
D je průměr vrtule [palce]
L je délka statoru [mm]

3. Počet zapnutí motoru není omezen, celková doba chodu motoru nesmí přesáhnout 90 sekund. (těch 90 sekund je první nástřel, asi by mělo toto číslo být menší, v rozsahu 30-45 s, ale to se dá změnit později vždycky, hmotnost není omezená ani jedním směrem)

Hodnocení:
4. Body za let = body za dobu chodu motoru + body za časovou přesnost přistání - body za geometrickou přesnost přistání. Dílčí i celkové body se zaokrouhlují na celá čísla. (napadlo mě to udělat naopak - kdo bude mít nejmíň bodů, vyhraje, kdo nejvíc, má smůlu, ale jinak je to čistě kvůli tomu, že sčítat je snazší než odčítat; a taky vypíšu zvláštní cenu pro toho, kdo se alespoň v jednom soutěžním letu dostane pod nulu - flašku balantínky.)
5. Body za dobu chodu motoru = skutečná doba chodu motoru v celých sekundách * Pd/60 (to jsou ty watt-minuty)
6. Body za časovou přesnost přistání = 1 bod za každou nedolétanou či přelétanou celou sekundu
7. Body za geometrickou přesnost přistání:
Přistání se měří od středu terče k nejbližší části modelu, maximum za přistání je 30 bodů za vzdálenost do 1 m od středu terče, za každý další metr -3 body. Po přistání musí být model okamžitě letuschopný bez jakýchkoliv oprav či úprav, jinak se přistání nehodnotí. (opatření proti zapichování - stejně by v tomto stylu létání neměly být body za přistání nijak rozhodující)

Soutěž:
8. Min. 3 lety, ve skupinách, pracovní čas = letový čas, 1 škrtací let, pokud více než 3 starty.

Prosím připomínkujte a hlaste se - začínáme ve středu 31.3.2010.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.451 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám