file Limiter výšky

Více
07. dub 2010 13:39 #1644 od Karol Chyba
Odpověděl Karol Chyba pro téma Limiter výšky
Takto Palo masovosť asi u FXJ nebude, podľa mňa by kľudne mohli súťažiť aj stýmto limiterom kým to ne je dotiahnuté oficiálne , a ak to je deklarované výrobcom že parametre sú nastavené tak ako má byť nevidím v tom problém .
Alebo že by vznikla zas nová kat. FXJ jednoduché spínače? :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. dub 2010 14:21 #1646 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Limiter výšky
Filozofie "Přístroj A funguje vždycky dobře" - "přístroj B může fungovat špatně" je špatně. Je přitom úplně jedno, jestli přístroj A resp. B je nebo není se záznamem.
Pořadatel by měl mít oficiální autonomně pracující výškoměr se záznamem, který by se namátkově nebo v případě pochyb vložil těsně před startem do kontrolovaného eroplánu. Tak by se řídící a kontrolní činnost zcela oddělily a tak to má být.
Ani by se nemusely vyhlašovat "povolené" a "nepovolené" značky limiterů. To je pro korektní pravidla také dost problematická záležitost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. dub 2010 15:20 #1647 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Limiter výšky
Asi to v Holíči tentoraz dopadne tak, ako som naznačoval a ako píše aj Ivan. V prípade pochybností sa na palubu pichne aj "usporiadateľský" výškomer... Ale potom už ten usporiadateľský môže priamo ovládať aj vypínanie ;)

Osobne nevidím problém uveriť výrobcovi CAM. Problém vidím v britských limitoch pre povolené prekročenie vypínacej výšky. CAM vypne v 150 m, HLS vypne v 150 m, aj A2 a A3 vypnú v 150 m... Ale v prípade CAM bude chýbať ten záznam, ktorý by preukázal že sa model "nevystrelil" nad povolenú hranicu (podľa britských pravidiel nad 4% vypínacej výšky). RC-V2 aj RCV3 majú zaznamenaný a značkovaný priebeh celého letu. HLS má záznam výška versus čas do 40 sekundy od spustenia pohonu, značku v mieste automatického vypnutia a značku v mieste, kde bol vypnutý aj pohon na vysielači... A to všetko pre šesť letov (teda zvyčajne pre celú kvalifikáciu). Pretože britský návh je už zaslaný na CIAM-FAI ako podklad pre nové pravidlá, bude potrebné buď uvedenú podmienku z návrhu vylúčiť alebo rešpektovať. V prvom prípade sa potom budeme musieť zmieriť s "vystreľovaním". Antizoom software sa z RC-V2 a RC-V3 vymaže bez problémov. Ale výhoda silnejších pohonov bude ovplyvňovať výsledky podobne ako silnejší vlekári ovplyvňujú výsledky v F3J. V druhom prípade bude zase spínač bez záznamu kľúčových charakteristík motorového letu vylúčený z hry... :?

Karolova poznámka o dvoch cenových kategóriách je bezpredmetná. CAM,ktorý je považovaný za "lacný" má prakticky rovnakú cenu ako HLS (ten však na rozdiel od CAM záznam z priebehu motorového letu má).Takže nie cena, ale filozofia očakávaných oficiálnych pravidiel rozhodne ktorý "svišť" áno a ktorý nie.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. dub 2010 15:47 #1656 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limiter výšky
Tak jsem si ho dnes odpoledne vyzkoušel a jsem nadšen :D :D :D
[attachment=0:2zz8b1ay]<!-- ia0 -->CAM.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:2zz8b1ay]
Poznatky:
- Programování neskutečně jednoduché, jediné, co je třeba si zapamatovat, je to, že jedno pípnutí je 50 m, 2 - 100 m a 3 - 200 m - zbytek intuitivní. Ze všech programovatelných zařízení, co mi kdy prošla rukama, je toto nejlepší, jednodušeji a intuitivněji už to asi nejde (návod jsem nečetl, až potom).
- Spínač má vlastní pípák, nepípá motorem jako regulátory.
- Sekvence se opakují, netřeba se "trefovat" do správného okamžiku.
- Po nastavení (tj. z programování) lze hned letět, bez resetu.
- Spínač vypne motor v nastavené výšce, přepínač motoru může zůstat v zapnuté poloze. Po přepnutí na vyp. a hned zap. se motor dá zase spustit, přitom ale model musí být níže než nastavená výška.

Létal jsem s Majnou (1500 mm), model mi vždy přišel výše, než bych hádal. Na 200 m jsem to zkusil jednou, bylo to hrozně vysoko, navíc nebe bez mráčku. Nastavil jsem 100 m, ještě to nebylo ono, tak 50 a úplně to stačilo. Odlétl jsem 2 desetiminutové lety na 5 s motoru (jak by se mi to hodilo pro RCEX :-) ) a potom zkoušel opakovaná stoupání. Jak psal Ivan, přechod do klouzavého letu nebude legrace, skoro pokaždé se model zastavil čumákem nahoru a to jsem si odpočítával vteřiny a létal jen do 50 m, ve 200 na to už vůbec vidět nebude. Jo, a Majna stoupá jen asi 12 m/s, účinnost tedy nic moc, asi jen 30%.

Pojďte vymyslet elektroházedla :)

Ještě poznámku trochu OT - v diskusi na RCG o F5J a FAI napsal belgický modelář, že normálně smí létat modeláři do 100 m, na soutěže elektrovětroňů mají povoleno 200 m. Naše elektrovětroně by tam byly ilegální. H

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. dub 2010 16:05 #1659 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limiter výšky
V tomto slavném vláknu o "F5J a FAI" ( http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 47&page=38 ) se teď řeší právě spínače. V podstatě se diskutující shodují, že u mezinárodní kategorie tohoto typu nelze mít "stylové rozhodčí" a nelze ani spoléhat na vyhodnocování záznamu po letu. Celkem jsem zvědavý jak ta diskuse dopadne, protože ve Velké Británii dospěli ke kontrole záznamů jako k nejvhodnějšímu řešení "zoomování" a asi se jen tak nevzdají. Podle mě jiné řešení než omezení výkonu pohonu není, uvidíme. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. dub 2010 19:17 #1708 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limiter výšky
Pořád si ještě po večerech "hraji" se spínačem CAM. K vlastnímu spínači nemám připomínky, jednodušeji to asi už nejde.

Dnes mě ale při létání napadlo, že i s 1.5 m érem nalétám z 200 m 10 minut skoro vždy (po 18 hodině), z 10 startů 8x, i ty nejhorší jsou přes 8 minut (a to se při 2. a dalších stoupáních asi ani do 200m nedostanu). Kdyby bylo větší éro, 2.5-3 m, tak se to musí povést vždy, vždyť s tím malým jsem omezen vzdáleností, na kterou lze řídit. Ale určitě to závisí na počasí.

Druhým poznatkem je to, že je člověk ušetřen muk rozhodování, jak dlouho motorovat. Zkrácení motorového letu žádnou odměnu neznamená. Takové V-dvojky postaru. Pohoda, možná až nuda.

Výhodou oproti existujícím kategoriím, a to velikou, je to, že lze létat s čímkoliv. Netřeba speciálních modelů. Tak mě napadá, zda by právě HL nemohly být "vstupní branou" do světa soutěžení s elektrolety, případně "odkladiště" pro nás pány středního a staršího věku (třeba i namísto RCEN :-) ). Ale jako kategorie mezinárodní... Nevím, nevím, tam ten potenciál nějak nevidím. Mně se zdá, že HL nevyžadují ani špičkovou techniku, ani špičkové pilotní umění, což by snad mělo být podmínkou pro uznání FAI.

Ale špatné polétání to není, určitě mnohem pohodovější než ostatní kategorie (což může být pro někoho přitažlivé, pro jiného naopak). Těším se do Hořic a doufám, že se tam sejdeme v hojném počtu. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. dub 2010 08:49 #1709 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limiter výšky
Zkus to Honzo během dne za normálních podmínek - tedy vítr, stoupáky, klesáky - už ti to tak jednoduché připadat nebude. Navíc si myslím, že pokud jsi to večer dal z 200m skoro vždy, tak jsi musel mít docela kliku na takové ty večerní nulky - pro 600s z 200m ti vychází opadání 0,33m/s, což třeba z RCEK letadel nedokáže spolehlivě ani Scorpion - při vší úctě k tobě trochu pochybuji, že máš lepší modely, spíš jsi měl kliku na počasí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. dub 2010 10:25 #1710 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limiter výšky
Tomáši, o tom žádná, výkony jsou málokdy v modelu, naštěstí se létá ve dne a ve větru :-) Jinak Majna klesá odhadem tak 0.5-0.6 m/s, zato se dá vytočit i (jak to říci slušně) myší pšouk.

Problém je v tom, jak stanovit tu vstupní výšku tak, aby nerozhodovalo přistání. Já to nevím a ani si to nedovedu moc představit. V F3J vlekají třeba jen do 50 m, aby měli delší čas. U HL to nejde (zatím - co kdyby si každý před startem zvolil výšku sám a podle toho dostával body. Mělo by to ještě smysl?).

Já jsem chtěl říci, že spínače jsou prima, ale je to opravdu jen a jen pouze náhrada LMR a proto jsou HL z "elekter" nejjednodušší (dá se létat s čímkoliv, nemusí se ladit pohon, nemusí se rozhodovat o době motorování, při závodech i řeknou, kdy se má či smí letět - trochu nuda). Na druhou stranu právě toto může být pro někoho přitažlivé (třeba pro mě ano). H

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. dub 2010 11:03 #1711 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limiter výšky
Já tohle vidím poměrně jednoduše - pokud je k naletění maxima nutné hledat termiku, tak je to v pořádku a to u "switche na 200m" bude splněno tak minimálně v 75% letů (těch 25% spadá na situaci, kdy "nosí celá obloha" anebo na výjimky typu špičkové F3J v naprostém klidu). Podstatné je, že to nepůjde "napadat ze stratosféry", což je podstatný rozdíl proti RCEN a částečně i proti VMR (u VMR by to ale bylo penalizováno aspoň delším chodem motoru).

Pokud se tento odhad naplní, tak se aspoň podle mě nedá mluvit o tom, že rozhodne přistání - přistání bude důležité, ale nejprve bude muset pilot něco ukázat v letu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. dub 2010 14:13 #1712 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limiter výšky
Souhlas!

Chce to pár soutěží a ono se uvidí. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.421 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám