file Limitery v "F5J"

Více
10. lis 2009 19:59 #681 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Limitery v "F5J"

Jan Kubica napsal: Jako že nemusím HL (Palo, Petře promiňte), ...

Honzo, krátká informace mimo téma. Výškoměr se spínačem mám doma týden a jsem z něj nadšený, vůbec nechápu jak jsem mohl žít bez těch krásných barevných grafů se záznamem výšky. Jen jedna věc mě zklamala, když udělám přemet, na grafu není smyčka ale jenom špička... :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. lis 2009 20:22 #684 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"

Jan Kubica napsal: Navíc se z toho cestou nějak ztratil ten EL, už není potřeba...


Ono ve výsledku jde asi o něco trochu jiného - při definované energii prostě nemůžeš tahat výkon do nekonečna, mě zkrátka a dobře vychází, že pro danou hodnotu 200W/min a 10 minut letu je rozumné maximum příkonu nějakých 1500W, s přimhouřením oka 2000W, což jsou hodnoty zvládnutelné v dnešní době za poměrně málo peněz, odpadá riziko růstu nějakých šíleností s příkony nad 3kW, kde už se náklady dost lámou nahoru. Kdybys šel třeba na 3kW, tak bys měl jen 4s motoru - to je nesmysl, při startu z nulové rychlosti to během 4s nezakceleruje na průměrnou stoupavost víc než 50m/s, tedy i s fází setrvačnosti se nedostaneš víc než 250m a nezbyde ti ani ťuk na další zapnutí - fakt totální nonsense. Mimochodem defakto to samé tam psal i S.Neu....
Druhým kladným důsledkem daného návrhu je to, že tak či onak lze létat dohromady s modely v řadě koncepcí - je jasné, že třeba moje S15 by využila limit EL na doraz, zatímco třeba při nasazení Scorpiona bych spíš upřednostnil udržet hmotnost třeba do cca 750g i za cenu příkonu jen někde u 500W s plným vědomím, že obvykle povolený limit nespotřebuji, ale to už by si každý mohl vybrat sám. Tohle není zas tak špatný výsledek - třeba výškový HL spínač ti tuto volnost nedá, ten tě jasně tlačí do "velkých ptáků".
To že by to byl souboj o vteřinky a body - Honzo nebuď naivní, na úrovni špičky to podobnou řežbou musí skončit u jakékoli kategorie (zejména kdyby byla výhledově FAI), to je prostě zákonité , z této spirály se prostě žádným kouzlením s pravidly nedostaneš. Myslím si, že uspokojivý výsledek by bylo to, aby ta kategorie umožňovalo létat s nějakou přijatelnou finanční náročností a s více různými modely - a tohle by zmíněný návrh s přimhouřením oka asi splnil. Dokonalý ale určitě není, v tom se bohužel shodneme :cry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. lis 2009 20:36 #686 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"
Ještě jedna obecná poznámka - mě přijde, že trochu podceňujete to limitování... Mám nalétáno s ostrým F5F spoustu letů a jako jeden z velmi mála lidí jsem s ním letěl i naostro dvě soutěže v F5J, tedy čistě na kluz. Můžu vám říci naprosto z praxe, že z těch maximálně 8mi vteřin chodu motoru nedokážu při jediném stoupání 10minut kluzu garantovat ani náhodou!!! Při MMR sice pravděpodobnost hodně naroste (v menší výšce je řízení přesnější), ale bude to "tak akorát". Kluci ze Slovenska s těmi velkými Espadami na tom budou ještě hůře - oni už mají podobné příkony, ale při větší váze a hlavně čelním odporu jim to stoupá méně a standardně v průměru stoupají přes 10s - ani pro ně to nebude nic triviálního. Malé RCEK by sice s 200W/min naletělo maximum úplně vždycky (no radši řeknu skoro vždycky), ale za cenu přece jen delší doby chodu motoru.
Optimální koncepce se bude muset teprve najít, každopádně bych si ale vsadil na to, že to nebude zdaleka tak triviální, jak se může na prbní pohled zdát...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 05:56 #688 od bohuslav majercik
Odpověděl bohuslav majercik pro téma Limitery v "F5J"
Moj názor na limitery v F5J je asi taký ,limitery preco nie ,pri mojom modely Espada rl to vychadza na cca 12 sec motora to je +-250 m,takze sa týmto vlastne nic nemení,ale sú dve veci co ma na tom iritujú:


1. MMR - toto podla mojho názoru nemá zmysel
2.prisatie do kruho o priemere 10m je pri dnesnej vylietanosti,uplna blbost,a tie body za pristatie taktiez

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 06:18 #689 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limitery v "F5J"

Petr Dušek napsal: Honzo, krátká informace mimo téma. Výškoměr se spínačem mám doma týden a jsem z něj nadšený, vůbec nechápu jak jsem mohl žít bez těch krásných barevných grafů se záznamem výšky. Jen jedna věc mě zklamala, když udělám přemet, na grafu není smyčka ale jenom špička... :lol:


Petře, zraju, ale zatím to k utržení není.. ;)

Neměl by na tom grafu být spíše kulatý "kopeček"? Špička je spíš souvrat ne? :lol: H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 06:21 #690 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limitery v "F5J"
Podle vývoje diskuse se zdá, že v pravidlech bude min. hmotnost modelu bez baterie 1000 g (jako F5B?). A taky se zdá, že ten návrh bude z AMA na CIAM odeslán, takže kdo chce, může začít zbrojit... H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 07:47 #691 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"

bohuslav majercik napsal: 1. MMR - toto podla mojho názoru nemá zmysel
2.prisatie do kruho o priemere 10m je pri dnesnej vylietanosti,uplna blbost,a tie body za pristatie taktiez


Kluci slovenští - to vám opravdu nepřijde jako lákavá situace, kdy by při MMR prakticky všichni letěli na motor první stoupání pod 5s do výšky cca 100m a dřeli termiku nad zemí ? Zrovna pro vaše Espady/Storky jak dělané... Jsem si úplně jistý, že při zavedení MMR takhle poletí všichni, zatímco při F5J úloze je to moc riskantní a tak to nastane jen za jistého počasí. Podle mě by to bylo hodně atraktivní ;)
V bodu 2 s tebou souhlasím, to přistání někdo opsal z pravidel F5B/F, kde se letí s modelem naloženým na rychlost a to přistání je spíš finálním doplňkem, pro ryze termickou úlohu je to nesmysl. BTW když mrkneš na výsledky z Holíče, tak i přes mou letošní nulovou vylétanost jsem se Surprise 15 snad neměl jediné přistání pod 80 bodů - to dost jasně naznačuje, že i s čistým hotlinerem je "trefení" do 10m kruhu triviální...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 08:01 #692 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"

Jan Kubica napsal: Podle vývoje diskuse se zdá, že v pravidlech bude min. hmotnost modelu bez baterie 1000 g (jako F5B?). A taky se zdá, že ten návrh bude z AMA na CIAM odeslán, takže kdo chce, může začít zbrojit... H.


Docela by mě zajímalo, kde to tam vidíš - to 1kg se objevilo v jediném příspěvku tak nějak "mezi řečí"...

Jinak můj obecný názor na tohle je jasný - tato kategorie není hloupost, ale na rozdíl od debat kolem RCEK/F5J/FXJ se do debat o tomto nijak podstatně míchat nehodlám a nechám se překvapit. Pokud to ale amíci do FAI protlačí (a opakuji, že tomu spíš moc nevěřím, ale kdoví), tak pak bychom to otestovat měli. Funkční Unilog s limiterem mám, tak nebude problém střihnout pár pokusných startů s různými modely.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 09:06 #694 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limitery v "F5J"
Tomáši, tady to je http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=184 , dole poslední věta. Já nevím, podle mě (i většiny diskutujících) to bez omezení hmotnosti ztrácí půvab. A taky jsem psal, že se mi to tak zdá, ne že to tak je (= zadní vrátka).

Jinak ani já bych to nenazýval hloupostí, jen si myslím, že to jde (šlo) udělat lépe. V podstatě to bude úloha termika F5B, asi to ani jinak být nemůže, když si to pečou "velcí a rychlí hoši".

1. Když udělám ten předpoklad, že bude limit na model bez baterky 1 kg, tak mohou všichni začít od nuly.
2. Při těch sekundových motorech budou muset být "gas boxy" - zařízení, co měří přes přijímač dobu chodu motoru.
3. Co budou dělat lidi po světě, kterým se teď "sebere" označení F5J :)

Jinak s tím "nebodováním" přistání souhlasím, alespoň to bude opravdu více o termice. Mně přijde nefér, když při tomto způsobu ušetříš 3 vteřiny motoru a se zpocenými zády přistaneš o 20 cm dál než jiný, který stoupal o těch 150 m výše. I když tím ještě vynikne časová přesnost rozpočtu na přistání, protože ty 1-2-3 sekundy jsou řádově srovnatelné s dobou chodu motoru. Zase nevím, podle mě je pro hodnocení soutěže s MMR ideální doba chodu motoru alespoň 30 s, jinak je to opravdu loterie. Když se vykašlu na těch 600, které při MMR nalétá každý, tak je skóre: minus motor, minus odchylka času přistání od maxima, plus body za přesnost přistání. Takže pokud se chce klást důraz na termiku, nemělo by přistání hrát takovou roli. Tedy, kdyby bylo po mém, tak bych přistání dal tak váhu tak max 30%, jak už také v té diskusi zaznělo, lze počítat každou vteřinu motoru třeba 10x. Jo, jsou (budou?) to pravidla, bude se v tom soutěžit, možná se to chytne, možná ne, počkáme, co se tam, pokud vůbec, objeví.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 09:24 #695 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"

Jan Kubica napsal: Tomáši, tady to je http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=184 , dole poslední věta.

To je ale přesně to co píšu - je to jediný příspěvek, kde to jen jako "poznámka na okraj", ve stylu, že v F5B je nějaké pravidlo, nikde tam nevidím jednoznačné spojení, že by to mělo být i v tom návrhu, který Steve pravděpodobně podá na AMA a možná pak i na FAI.

Jinak obecně tvůj příspěvek celkem beru (i když asi chápeš, že na některé věci mám trochu jiný úhel pohledu), snad bych jen nedramatizoval ten bod, že při "1kg všichni začnou od nuly" - F5F speciály to celkem splňují (S15, Backfire), lehké elektro F3J taky bez baterky nebudou nějak dramaticky těžší, ostatně i ten tvůj Castor by na to s vhodným pohonem celkem mohl vyjít. Z reálně existujících letadel odpadne asi jen možnost snadné úpravy modelů pro RCEK/F5Joutrunner, zbyde toho ale pořád docela dost...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.447 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám