file F5J-400 - Než jsme se rozhoupali,tak už to existuje

Více
25. lis 2012 07:07 #8551 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Slovenská pravidla - shrnutí f5jfun.com/web/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2808.post
- pořád rozlišují FAI a neFAI
- i malé výškoměry musejí mít motor 2208 ????


Tomuhle rozumím - jde o to, co jsem svého času zmiňoval také, tedy o snahu zachovat "malé F5J" v konceptu modelů RCEK, tedy lehké modely něco přes půl kila a tedy zachovat charakter letu, celkem snadnou pilotáž atd.
Jiná věc ale je, že tomu sice rozumím, ale sám jsem postupně došel k názoru, že to není až tak moc dobrý nápad a přiklonil se spíše k variantě limitovat jen rozpětí, ať se dá létat s čímkoli do 100palců a ne jen s "káčky" :(

K té složitosti pravidel F5J bych podotkl, že to podle mě jsou ve své podstatě kecy a spíš jakási uměle vytvořená bublina. Kdyby lidi chtěli protestovat, tak lze bez diskuse vyškrtat v letošní sezóně nadpoloviční většinu RCEK akcí, třeba kvůli startovišti, ale vadí to někomu? Mimochodem i toto je v zápise zajímavá změna, že striktní definice startoviště RCEK je zmírněna, ale jde spíš o preventivní změnu, nikoli o reakci na nějaký vážný problém.
Jediná věc u F5J, která by mohla přidělat starosti, je případná kontrola výškoměrů, jenže to je zrovna bod daný principem výškoměru, takže se ho nezbavíme ani tvorbou nějaké národní kategorie. Ostatní body se ale třeba právě od pravidel RCEK 2012 náročností nijak neliší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. lis 2012 08:22 #8552 od Jaroslav Nezhyba
Pokud zůstanou F5J v Bořeticích mezinárodní soutěží, zde je info pro případné soutěžící:http://www.svazmodelaru.cz/new_smcr/licence.htm
Na každé mezinárodní soutěži se musíte prokázat licencí FAI.
Jinak bych opustil diskuzi o malých F5J-ještě nikdo neví,kolik zájemců bude v příštím roce tyhle malé létat a kolik bude zkušebních soutěží.
Pravidla nechat ve stejném znění jako F5J,akorát s poznámkou o max.povoleném rozpětí.
Mnohým diskutujícím by neškodilo pečlivě prostudovat Dokumenty na stránkách KLeMČR,zvláště o uznávání pravidel z prozatímních na národní.Odpadly by zbytečné diskuze.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. lis 2012 08:54 #8553 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal:

Jan Kubica napsal: Slovenská pravidla - shrnutí f5jfun.com/web/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2808.post
- pořád rozlišují FAI a neFAI
- i malé výškoměry musejí mít motor 2208 ????


Tomuhle rozumím - jde o to, co jsem svého času zmiňoval také, tedy o snahu zachovat "malé F5J" v konceptu modelů RCEK, tedy lehké modely něco přes půl kila a tedy zachovat charakter letu, celkem snadnou pilotáž atd.
Jiná věc ale je, že tomu sice rozumím, ale sám jsem postupně došel k názoru, že to není až tak moc dobrý nápad a přiklonil se spíše k variantě limitovat jen rozpětí, ať se dá létat s čímkoli do 100palců a ne jen s "káčky" :(


Tomáši, souhlas, podle mě 2208 vytáhne éro přes kilo do 200 m za 30 s úplně v pohodě, ale budou hořet motory a docházet ke všem těm průvodním jevům honby za výkonem, které měly být zavedením výškoměrů odstraněny.

Tomas Hruby napsal: K té složitosti pravidel F5J bych podotkl, že to podle mě jsou ve své podstatě kecy a spíš jakási uměle vytvořená bublina. Kdyby lidi chtěli protestovat, tak lze bez diskuse vyškrtat v letošní sezóně nadpoloviční většinu RCEK akcí, třeba kvůli startovišti, ale vadí to někomu? Mimochodem i toto je v zápise zajímavá změna, že striktní definice startoviště RCEK je zmírněna, ale jde spíš o preventivní změnu, nikoli o reakci na nějaký vážný problém.
Jediná věc u F5J, která by mohla přidělat starosti, je případná kontrola výškoměrů, jenže to je zrovna bod daný principem výškoměru, takže se ho nezbavíme ani tvorbou nějaké národní kategorie. Ostatní body se ale třeba právě od pravidel RCEK 2012 náročností nijak neliší.


To si myslíš Ty, podívej se třeba na americká pravidla ALES, jak mohou být klubová/národní pravidla jednoduchá - http://ales-league.org/amaelec2012.pdf

Já dopředu netvrdím, že se bude protestovat, ale když si přečtu FAI pravidla a zvážím, zda jsme podle nich schopni soutěž uspořádat, je odpověď ne - na F5J nemáme lidi, zázemí, finance. Je hezké mít mezinárodní pravidla, ale když chybí "podhoubí", tak budou jen pro pár "bláznů" (v dobrém). Mě se třeba líbí koncepce "Lite", na tu si troufnu ;) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. lis 2012 18:58 #8554 od Aleš Krátký
dovlim si maly repost z F5J.SK

http://www.rivamodels.sk/RMK/RMK_01.html

testovaci soutez pro "neprofesionaly"

a
FAI F5J termické vetrone s elektrickým pohonom vybavené výškomerom a časovým spínačom motora
- rozpätie max 4m
- motor: akýkoľvek
- pohonné baterky: akékoľvek
- doba letu: 10min (15min finále)
- pristátie: do 1m-50bodov,do 2m-45bodov,.....
- povinná výbava: výškomer s časovým spínačom chodu motora
- nastavenie výškomeru: 200m / 30sekúnd
- bodovanie výšky vypnutia: do 200m (-0.5bodu) nad 200m (-3 body)
- hodnotenie: celková doba letu aj s motorovým letom, plus pristátie, mínus penalizácie za výšku...
- poznámka: bezpečnostné spustenie motora nie je povolené, opakovaný vzlet nie je povolený.

F5-J/400-ALTI RC - modely lietadiel s elektrickým pohonom vybavené výškomerom a časovým spínačom motora
- minimálna hmotnosť: 500g
- maximálne rozpätie: 2540mm
- motor: speed 400(aj s prevodovkou) alebo outrunner 2208( bez prevodovky)
- vrtula: priemer minimálne 250mm
- pohonné baterky: 8 Nixx alebo 2s1p Lixx 
- doba letu: 10min (15min finále)
- pristátie: do 1m-50bodov,do 2m-45bodov,.....
- povinná výbava: výškomer s časovým spínačom chodu motora
- nastavenie výškomeru: 200m / 30sekúnd
- bodovanie výšky vypnutia: do 200m (-0.5bodu) nad 200m (-3 body)....
- hodnotenie: celková doba letu aj s motorovým letom, plus pristátie, mínus penalizácie za výšku a ostatné...
- poznámka: bezpečnostné spustenie motora je povolené (0 bodov za let), opakovaný vzlet povolený

F5-J LITE RC - modely lietadiel s elektrickým pohonom vybavené výškomerom a časovým spínačom motora
- maximálne rozpätie: 2540mm
- motor: akýkoľvek
- pohonné baterky: akékoľvek
- doba letu: 10min (15min finále)
- pristátie: do 2.5m 25bodov, nad 2.5m 0bodov
- povinná výbava: výškomer s časovým spínačom chodu motora
- nastavenie výškomeru: 200m / 30sekúnd
- bodovanie výšky vypnutia: do 200m (-0.5bodu) nad 200m (-3 body)....
- hodnotenie: celková doba letu aj s motorovým letom, plus pristátie, mínus penalizácie za výšku a ostatné...
- poznámka: bezpečnostné spustenie motora je povolené (0 bodov za let), opakovaný vzlet povolený (penalizácia -25bodov)


F5-J RC - modely lietadiel s elektrickým pohonom
1.Trieda: F5-J/400/OUTRUNNER
- minimálna hmotnosť: 500g
- motor: speed 400(aj s prevodovkou) alebo outrunner 2208( bez prevodovky)
- vrtula: priemer minimálne 250mm
- pohonné baterky: 8 Nixx alebo 2s1p Lixx 
- doba letu: 10min (15min finále)
- pristátie: do 0.2m-100bodov,do 0,4m-99bodov,.....
- hodnotenie: celková doba letu bez motorového letu, plus pristátie, mínus penalizácie...
- poznámka: bezpečnostné spustenie motora je povolené (0 bodov za let) , opakovaný vzlet povolený
2.Trieda: F5-J
- rozpätie max 5m
- motor: akýkoľvek typ
- pohonné baterky: maximálne 12V, Váhový limit pre ročné obdobie 2011 a 2012 je 300g a pre obdobie 2013 a 2014 je 250g.
- doba letu: 10min (15min finále)
- pristátie: do 0.2m-100bodov,do 0,4m-99bodov,.....
celková doba letu bez motorového letu, plus pristátie, mínus penalizácie...
- poznámka: bezpečnostné spustenie motora je povolené (0 bodov za let), opakovaný vzlet povolený

F5-J LITE
Súťažné pravidlá sú postavené tak aby sa súťaže hlavne mohli zúčastniť súťažiaci s malými skúsenosťami a aj s modelmi, ktoré sa dajú kúpiť v bežne v predajniach ako hotové aj s vysielačkou.
Je určená pre začiatočníkov. 
Prvých 50 z rebríčka F5J alebo F5J400/outrunner sa môžu zúčastniť iba ako časomerači a pomocníci  

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. lis 2012 19:58 #8555 od Jan Kubica
Přičemž jediným rozdílem mezi profesionály a neprofesionály je hodnocení přistání ;) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. lis 2012 20:30 #8556 od Aleš Krátký
hlavnim rozdilem je konkurence :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. pro 2012 21:17 #8570 od Aleš Krátký
Tak tady máme pravidla pro SK soutěže

http://www.f5jfun.com/pravidla/F5J-Lite-2012v2.pdf - lite = pro "neprofesionály a juniory"
-omezeni 100''
-žadne omezeni motoru ani baterii
-referenční výška 200m
-přistání buď do 2,5m = 25 bodů, dále 0
-opakování letu je s penalizací 25bodů


http://www.f5jfun.com/pravidla/F5J400-Alti-2012v2.pdf = klasické malé F5J
- omezení 100''
- motor ala RCEK
- přistání do metru=50 a dále 45,40 atd

http://www.f5jfun.com/pravidla/sc4_FAI_ ... evizia.pdf - FAI F5J

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.382 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám