file Pravidla F5J pro 2014

Více
20. bře 2013 14:47 #9127 od Milan Chalupník
Já v tom přecházení taky až tak moc velký problém nevidím, jen jsem si vzpoměl na tu úsměvnou událost. Co mají říkat například hoši z F3F, co ti se nachodí po různě blbě schůdném povrchu, ve větru a rychlosti, než si sednou. My šlapeme po rovině, a sotva nám to letí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2013 16:39 #9128 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014

Tomas Hruby napsal: Jinak mě se na tom novém návrhu letové plochy nelíbí hlavně to, že to může být docela bordel. Vezměte to reálně - budeme startovat 15 metrů po větru před koridorem, takže vlastně budeme házet model přímo na koridor pro pohyb lidí?

Nová úprava se mi rozhodně nezdá dokonalá, ale zrovna tohle je tam ošetřeno, v okamžiku startu musí být koridor prázdný, tzn. bez lidí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2013 08:08 #9129 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014
Ztrata vizualniho kontaktu (resp. zamena eroplanu) sem sice nejak moc nepatri, ale kdyz uz: Myslel jsem si, ze se mi to absolutne nemuze stat. Ale stat se to muze kazdemu, zejmena v okamziku, kdy vsichni leti stejne. Treba pred pristanim. Tak je dobre se na to psychicky pripravit. Mavani kridly nic moc, urcite je lepsi vysunout brzdy. To je jednoznacna identifikace, navic to muze zredukovat nasledky narazu. Taky je dobre predem vyzkouset, jak se eroplan chova v rezimu "brzdy venku, cely ocas do zatacky" - aby padal jako volnak s vyklopenou vyskovkou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2013 08:27 #9130 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014

Petr Dušek napsal:

Tomas Hruby napsal: Jinak mě se na tom novém návrhu letové plochy nelíbí hlavně to, že to může být docela bordel. Vezměte to reálně - budeme startovat 15 metrů po větru před koridorem, takže vlastně budeme házet model přímo na koridor pro pohyb lidí?

Nová úprava se mi rozhodně nezdá dokonalá, ale zrovna tohle je tam ošetřeno, v okamžiku startu musí být koridor prázdný, tzn. bez lidí.


To jo, ale zůstanou ti tam třeba reprobedny ozvučení, případně židličky (zakázat je by bylo fakt drsné pro časoměřiče), případně i odložená letadla připravená pro další let atd. Prostě věcí, které můžeš rozbít nebo o které se můžeš rozbít při v podstatě banálním technickém problému, může být až dost.
Já to psal už dříve - v podstatě se vším z toho návrhu pro 2014 se "dá žít", nevidím tam nic, co by kategorii vyloženě ničilo, naopak pár návrhů se mi docela líbí. Nicméně zrovna třeba to startoviště není jasná změna k lepšímu ani náhodou, některé problémové body to sice odstraní, jiné ale přinese. V nejlepším případě bude výsledek možno hodnotit plusminus stejně, ale obávám se spíš mírného zhoršení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2013 10:47 - 21. bře 2013 15:15 #9131 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014
To jo, ale zůstanou ti tam třeba reprobedny ozvučení, případně židličky (zakázat je by bylo fakt drsné pro časoměřiče), případně i odložená letadla připravená pro další let atd. Prostě věcí, které můžeš rozbít nebo o které se můžeš rozbít při v podstatě banálním technickém problému, může být až dost.

Jo to vyjmenované téměř všechno, až na to, že budou překážet případné budovy, stromy a lidi a auta, takže vše co se momentálně vyskytuje na letišti a okolí. Každý si nějaký argument, proč tak a ne jinak.
Poslední změna: 21. bře 2013 15:15 uživatelem Mirek Kotula.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2013 11:51 - 21. bře 2013 15:16 #9132 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014
V případě striktního dodržování pravidel, při rozmístění bezpečnostního koridoru a přistávacích bodů, by se soutěže RCEK a F5J mohli pořádat, tak maximálně na dvou letištích v ČR. Tak že, v tomto směru by pravidla, co se týče umístění bezpečnostního koridoru a přistávacích bodů měla mít určitou volnost. Jinak může docházet k protestům pro nedodržení pravidel pro danou kategorii a zrušení výsledku soutěže. Samozřejmě vše musí být tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost soutěžících.
Poslední změna: 21. bře 2013 15:16 uživatelem Mirek Kotula.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2013 12:07 - 21. bře 2013 15:22 #9133 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014
Ještě takový dodatek, pravidla musí být vytvořena tak, aby se dala dodržovat a ne aby se musela obcházet, tak jak je u nás zvykem a každý si to zdůvodnil, přizpůsobil podle své osoby. A tak vznikají nedorozumění a hádanice. Pravidla musí být vytvořena tak, aby sloužila a nebyla spíše jen překáškou a nebyla vytvořena jen pro právníky.
Poslední změna: 21. bře 2013 15:22 uživatelem Mirek Kotula.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2013 12:36 #9134 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014
V obecne casti pravidel FAI je odstavec B5.2, ve kterem se resi "mistni uprava pravidel". V obecne casti nasich pravidel jsem nic podobneho nenasel. Treba jsem spatne hledal nebo se na to zapomelo. Tim by se dalo pro danou soutez ledacos zlegalizovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2013 13:59 #9135 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014

Ivan Horejsi napsal: V obecne casti pravidel FAI je odstavec B5.2, ve kterem se resi "mistni uprava pravidel". V obecne casti nasich pravidel jsem nic podobneho nenasel. Treba jsem spatne hledal nebo se na to zapomelo. Tim by se dalo pro danou soutez ledacos zlegalizovat.


Ve sportovním řádu SMČR je kapitola 7 "povolené odchylky od FAI" a vidím to přesně tak, že by nebylo od věci navrhnout pár úprav pro domácí akce. Uvažoval jsem o tom už loni, ale podle mě nemělo cenu dělat podobné body pro pravidla, která nejen měla statut prozatimní, ale bylo i evidentní, že budou nějaké změny. To ale platilo loni, pokud teď v dubnu proběhne nějaké schvalování anexů a tím už bude víceméně jasné, co se asi cca v listopadu schválí pro 2014, tak pak by už mělo podobné zamyšlení smysl a pro podzimní zasedání SMČR by se nějaké "povolené odchylky" mohly navrhnout (pokud se to bude jevit jako potřebné). Ale prostě až na 2014, ono to zas nejde tak rychle .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. bře 2013 07:50 #9136 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Re: Pravidla F5J pro 2014
To je neco jineho. V nasich pravidlech je odstavec o povolenych odchylkach od pravidel FAI. To plati pro vsechny souteze FAI na uzemi CR.
Mistni uprava plati v ramci pravidel FAI, jen pro danou soutez. Musi se publikovat v pozvance. Nelze aplikovat pro vrcholne souteze.
Asi tady mame drobny rozpor: V kategorii FAI je (napriklad) mozno stanovit mensi roztec startovist, v narodni kategorii to mozne neni.
Mame sice zdravy rozum, ale kdyz to miko otevrel ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.332 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám